Rob Huff volá po těžších kompenzačních závažích

Rob Huff volá po těžších kompenzačních závažích

Tovární jezdec Lady Rob Huff tvrdí, že šedesátikilové kompenzační závaží neodpovídá "novým" technickým pravidlům třídy TC1, jelikož to bylo navrženo p

Z mistrovství světa na Red Bull Ring
Honda má mnohem větší potenciál, říká Monteiro
WTCC: Nika Racing vynechá úvodní podnik a na Slovensko přijede s novou technikou

Tovární jezdec Lady Rob Huff tvrdí, že šedesátikilové kompenzační závaží neodpovídá “novým” technickým pravidlům třídy TC1, jelikož to bylo navrženo pro vozy TC2T. Britský šampion věří, že závaží by měla vážit minimálně 80 kg.

Kompenzační závaží ve WTCC je obehraná písnička. Princip je jednoduchý. Jsi moc rychlý a všechny porážíš? Dostaneš extra hmotnost, aby měli možnost i “ti vzadu”. Jenže praxe už není zas až tak jednoduchá. Na Slovakia Ringu neměly ruské vozy Lada žádnou hmotnost navíc, zatímco Hondy a Citroëny jeli s maximem, tedy 60 kg navíc. Pole se tak mělo srovnat, jenže tovární tým Citroën zase všechny srovnal a v obou závodech si dojel pro kompletní stupně vítězů.

“Myslím, že je dost náročné vůbec porozumět tomu, proč Citroëny získávají tolik ve druhém sektoru. Mluvil jsem s Ribeirem a řekl jsem mu, že si nemyslím, že 60 kg balast je dost, jelikož to bylo počítáno ještě pro vozy TC2T. Vozy mají o 100 koní navíc, mnohem lepší pneumatiky a mají mnohem lepší aerodynamiku. Spočítali jsme tedy, že kompenzační závaží je ve vozech TC1 o 37% méně efektivní, než s vozy TC2 nebo TC2T. Aby to tedy bylo podobné, jako tenkrát, muselo by být závaží tak 80 nebo 85 kg,” řekl Huff.

Citroënům očividně závaží nevadí, jelikož od svého vstupu do WTCC jezdí neustále s maximem, tedy 60 kg. Nicméně Honda, která dostala maximální zátěž před Slovakia Ringem, dost tápala. Na vozech japonské značky bylo jasně vidět, jak závaží narušilo balanc vozu a Hondy tak rázem ztrácely 3 desetiny sekundy na kolo.

Rob Huff přiznal, že Hondy a Chevrolety dostávají zabrat, Citroëny však ne: “Je fakt, že kompenzační závaží ovlivňuje vozy Honda a Chevrolet tak, jak by mělo, ale naopak Citroëny neovlivňuje vůbec. Ta váha navíc měla ovlivnit především druhý sektor, který je dost technický náročný, ale oni tam přijedou a jsou o sekundu rychlejší, než ostatní.”

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0