O uplynulém víkendu se v Maďarsku na Hungaroringu uskutečnil letošní první podnik šampionátu FIA Zóny střední Evropy a ESET V4 Cupu. Jak již to tak bý
O uplynulém víkendu se v Maďarsku na Hungaroringu uskutečnil letošní první podnik šampionátu FIA Zóny střední Evropy a ESET V4 Cupu. Jak již to tak bývá, úvodní podnik sezóny se vždy nese ve znamení celé řady novinek a velkých očekávání. Jednou takovou novinkou, tedy spíše návratem, byl závodnický comeback Richarda Chlada (AUDI R8 ULTRA LMS/K&K Racing Team), který se na evropské tratě vrací po pětileté přestávce.
Richarde, co stálo za rozhodnutím vrátit se zpět za volant závodního vozu?
„Tak těch důvodů bylo hned několik. Tím prvním byl auťák. Mám rád auta a rychlou jízdu, nicméně na běžné silnici si člověk tolik zábavy pochopitelně neužije. Ježdění na okruhu představuje jistým způsobem bezpečný způsob očekávaného vyžití a notnou dávku adrenalinu. Dalším důvodem pro návrat byla možnost sdílení týmového prostředí s mým synem, se kterým tak po letech budeme mít při diskusích také jiné, než pracovní téma. No a v neposlední řadě to bylo dlouholeté přátelství s Marcelem Kusínem. Je to skvělý jezdec a kamarád.“
Co rozhodlo o tom, že jste po dlouhých letech s Ferrari pořídili právě AUDI?
„Audi jsem sledoval již dlouho. Přiznám, že ve hře bylo i Ferrari 488 Challenge. Nakonec ale rozhodla okamžitá dostupnost vozu a také to, že Marcel s Petrem Kačírkem již disponují stejnou technikou. To řeší nejen otázky logistiky, techniky, ale především také servisu. Velice mile mne překvapil také přístup AUDI Sport a I.S.R. Racing. Dá se říci, že všechny náhradní díly a příslušenství jsou dostupné takřka do 24-hodin. V případě Ferrari to bývá běžně zpravidla i několik týdnů, což někdy komplikuje situaci, obzvláště pokud závody na sebe těsněji navazují.“
Jaký je Váš pocit a dojem z auta po prvních závodech?
„Auto jede krásně, funguje přesně jak má a to je také to co jsem od toho očekával. Technika za posledních pár let hodně poskočila řídit takové auto je opravdu radost. Co mě však trochu mrzí je to, že my máme auto přesně podle evropského předpisu, BOP a vše ostatní je nastaveno tak aby se s tím klidně zítra mohl kterýkoliv z podniků Blancpain GT Series. Oproti tomu mám pocit, že ostatní auta v Zóně podléhají opětovně otevřenému předpisu a byť máme na roštu krásných cca 10 vozů specifikace GT3, tak se dá říci, že každé z nich má jiný výkon. Díky tomu jsme v Maďarsku v některých případech ztráceli 5-6 vteřin a to za normální situace nelze dohnat. Před Red Bull Ringem, budeme muset tento fakt zvážit a rozhodnout se, zda naše auto necháme jak je a nebo zda jej trochu upravíme. Moc smyslu v tom nevidím, ale jezdit s cca 540-ti koni proti 600stům nemá význam.“
„Jinak jsem si závody hodně užil. Rád sem potkal staré známé a opětovně tak nasál tu jedinečnou atmosféru paddocku.Škoda jen, že nás bylo tak málo. Když jsem v roce 2012 jel naposledy, zdálo se, že se to konečně odráží ode dna a že krize z roku 08 a 09 je zažehnána. Žel opak je pravdou a je vidět, že okruhy stále bojují. Nazývat hodinový závod vytrvalostí je opravdu trochu úsměvné a představenstvo okruhů, potažmo Autoklubu by se mělo nad současnou situací vážně zamyslet.“
Co Vás čeká před příštím podnikem na Red Bull Ringu?
„Jak již jsem řekl, čekají nás klíčové otázky v oblast techniky a jejího případného „upgrade“. To by ale nebylo vůbec levné a tak pošleme auto na brzdu a pak se uvidí. V následujících týdnech musíme řešit také otázky logistiky, především našeho doprovodného vozového parku. Sám za sebe bych rád pracoval na vlastní kondičce. Maďarsko jasně ukázalo, že v této oblasti se mohu v mnohém zlepšit a tím se i posunout dopředu .“
COMMENTS