Automotodrom Brno hostil ve dnech 9.–10. září závěrečný podnik FIA CEZ a ESET MMSR, ve kterých se rozhodovalo o šampionech letošní sezony. Do konečnéh
Automotodrom Brno hostil ve dnech 9.–10. září závěrečný podnik FIA CEZ a ESET MMSR, ve kterých se rozhodovalo o šampionech letošní sezony. Do konečného pořadí velmi úspěšně promluvil Richard Chlad jr., jenž se po strastiplné sobotě stal novým šampionem Slovenska.
Na finále letošní středoevropské sezony na okruzích se oba Chladové těšili. Jejich audi sice v pátek prošlo důkladnou a zdlouhavou technickou přejímkou, ale podle slov Chlada staršího se prvotní překvapení proměnilo ve spokojenost, protože auto stoprocentně odpovídalo pravidlům a techničtí komisaři neměli jedinou výtku. Naproti tomu sportovní komisaři o sobě dali vědět hned po sobotním sprintu.
„Richard zajel v prvním sprintu druhý kvalifikační čas a po úvodní žluté fázi šel dopředu před Roberta Lukase a jednoznačně vyhrál. Pak si nás ale zavolali sportovní komisaři, kteří synovi udělili třicetivteřinovou penalizaci za porušení startovní procedury,“ vysvětloval rozhořčený Chlad.
„Šlo o to, že jsme na startovním roštu stáli společně s vozy kategorie D5, která ale startovala asi o minutu dřív. Mechanici tak odpočítávali vteřiny, než auto posadí z hydraulických zvedáků na asfalt. Poláci pak poukázali na to, že jsme měli auto ve vzduchu i po limitu tří minut do startu – ale startu D5, nikoliv naší kategorie D4. Nicméně limit platil i pro nás, nehledě na to, že jsme vyráželi později. Protože se celý incident řešil až po závodě, Ríša dostal k výslednému času třicet vteřin a propadl se z prvního místa na čtvrté. Mám z toho rozporuplné pocity. Lukas asi neunesl jasnou porážku od mého syna. Fungují tady určité praktiky, ke kterým bych se nesnížil, protože bych se musel stydět sám před sebou, ale každý jsme holt jiný,“ konstatoval Chlad.
Po sobotním sprintu se černozlaté audi znovu postavilo na pole-position kategorie D4, tentokrát ke startu vytrvalostního závodu. Richard Chlad pak v polovině závodu předával audi svému synovi, který hned po vyjetí z boxu zajel ve čtrnáctém kole nejrychlejší kolo závodu. To patnácté už ale nedokončil. Z motoru začal stoupat dým a Chlad jr. musel odstoupit. Jak se ukázalo, fatální porucha motoru nedávala naději na start v nedělním sprintu.
„Sbalili jsme celý ansámbl a já se šel rozloučit s ostatními. Když jsem chtěl dát sbohem Gregoru Zsigovi, nabídl se, že Richardovi půjčí své BMW do sprintu. Jeho štědré nabídky jsme okamžitě využili, a ještě tentýž večer jsme začali řešit změnu s ředitelem závodu panem Bartošem, čímž bych mu chtěl poděkovat,“ líčil Chlad podvečerní honičku.
Protože Richard Chlad jr. jezdil celou sezonu jen s audi, a za volantem propůjčeného BMW M6 GT3 nikdy neseděl, s inženýrem BMW začal zrychlené studium bavorského stroje.
„Probírali jsme funkčnosti auta, ideální způsob řízení a různé softwarové mapy. Zkoušel jsem trénovat i na simulátoru, který jsme do Brna vzali pro naše hosty, ale na M6 jsme měli špatný mód a raději jsem ježdění nechal, protože bylo spíš kontraproduktivní,“ popsal Chlad jr.
Závěrečný sprint víkendu byl pak v podání Richarda Chlada jr. spanilou jízdou celé sezony. V kvalifikaci získal pole-position, a přestože ho na startu překonal Robert Šenkýř, na vedoucí BMW M6 neustále tlačil a brněnského jezdce nakonec pokořil a zaslouženě vyhrál.
„Není pochyb o tom, že je Richard špičkový pilot na evropské úrovni. Přesednout z auta s motorem vzadu do mnohem těžšího BMW s turbomotorem na přední nápravě, a rovnou sázet totožné časy jako s audi, to je vynikající výkon. Byl jsem na něj pyšný a juniora chválil i Tomáš Enge, s kterým jsem se o tom bavil,“ dodal na závěr hrdý otec.
Vítězství v nedělním sprintu mělo nakonec cenu zlata. Richard Chlad jr. vyhrál celkové hodnocení sprintu v ESET Mezinárodním mistrovství Slovenské republiky a ve FIA CEZ získal stříbrnou příčku. První sezona s Audi R8 LMS ultra GT3 tak dopadla na výbornou.
COMMENTS