Náš team v plné síle vyrazil na druhý závod v rámci mezinárodního mistrovství Carbonia Cup. S novým zázemím a plným servisním nasazením. Což se ukázal
Náš team v plné síle vyrazil na druhý závod v rámci mezinárodního mistrovství Carbonia Cup. S novým zázemím a plným servisním nasazením. Což se ukázalo hned v trénincích, kdy Škoda Octavia KTCR Vítka Smejkala nechtěla servovat a zůstala dvakrát stát na trati. Náš šéfmechanik Jenda Mikšátko vše vyřešil,i díky pomoci Michala Ulricha,Jiřího Korce a Pepíka Kosiny a za perfektní přípravu a servis jim všem patří velký dík . . .
Oba piloti našich vozů Škoda Octavia KTCR a DTM startující ve sk.A4 a A6 byli natěšeni na další boje a zejména Pilot Stransky se těšil na boj a zisk prvních cenných bodů. Bohužel hned při přejímkách byla naše radost pokažena rozhodnutím technického komisaře zařazením vozu BMW teamu Mirage který svými parametry bohužel značně převyšoval možnosti našeho vozu Škoda Octavia DTM a ten se svými 250PS opravdu nemohl konkurovat vozu s výkonem hodně přes 400PS. Bohužel tak jsou stanoveny technické předpisy v CC 2013 a nezbývá než doufat, že se vše v budoucnu změní. Což nám bylo ředitelem závodu a technickým komisařem přislíbeno.
Závod na Slovakiaringu je vždy příslibem krásné atmosféry, velkých soubojů a nevšedních zážitků. Tomu tak bylo i 1.5.2013 v rámci Carbonia Cupu a téměř 30st.teplot , jasného počasí a 70 posádek. Tréninky, až na zmiňované potíže Vítka probíhali hladce a ovládání vozů i zlepšující se časy byli nadějí na dobré umístění ve skupinách. Po kvalifikaci zaujal Vítek Smejkal 6.absolutní příčku(2. v A4) a Pilot Stransky se svojí DTM 2000ccm 8.abs .místo (2.v A6) . . .Tak se šlo i do závodu. A po perfektním zaváděcím kole se po letmém startu oba piloti udrželi na svých pozicích .Zatímco Vítek v první zatáčce ustál vřavu a pokračoval v závodě až do úspěšného cíle, kdy obsadil v silné konkurenci luxusní 5.místo absolutně a připsal si plný bodový zisk ve sk.A4 za 1.místo ,kdy porazil silné vozy Porsche,BMW,Mustang …
To po najetí do první zatáčky Pilot Stransky, díky znalosti nebezpečí kolize zaujal defenzivní stopu. I tak byl náhle silně atakován vozem BMW st.č. 399 pilota Raise, který neustál najetí do první zatáčky dostal smyk a ve snaze vyrovnat jej při přetočení narazil zadní části vozu do předního kola naší Škody Octavia DTM , čímž zachránil svůj vůz od většího karambolu, ale DTM se po pár metrech jízdy stala špatně ovladatelnou a po pomalém dojetí do boxu byl i druhý závod smolný. Došlo k velkému poškození nápravy,hnacích agregátů a kevlarových částí vozu . . .
Velká gratulace Vítkovi Smejkalovi – Autoexpres Litvínov, teamu a nadšení pro další boje . . .
Snad jen jsme čekali návštěvu pilota vozu, který nám nesmyslně zkazil závod, podání ruky a omluvu. Atak nebyl ve skupině a jeho zatmění odnesl slabší vůz z jiné skupiny. Jak p.Rais, tak i činovníci posoudili tuto nehodu jako souboj, takže příště už víme, že tedy bojujeme se všemi a proti všem. Budeme se tím řídit . . . Omluvit se nikdo nepřišel a ještě jsme si vyslechly názory, že to tak je i v WTCC,DTM a bylo to tak i v Octavia Cupu . . .
Já myslel, že jsme amatéři a díky tomu, aby se svezlo co nejvíce pilotů máme jet tak, abychom neohrozili jezdce z jiných skupin a bojovali jen s těmi ve třídě. Ale jak je již zvykem v našich vodách i tady se po průseru všichni schovávají za „jedna bába povídala“ a „tady nejste na kopci“. Nikdo neřeší, že tento pilot měl již několik ataků, kdy nezvládá svůj silný vůz . . . Stačí ty ty ty, penalizace v posunu v dalším závodě atd . . . Že by pomohla změna pravidel, před ziskem ze závodníků – amatérů ? Nebo budeme jezdit jako velký kluci s velkými teamy a rozpočty ?!!!
Závěrem velké díky rodinám,přátelům a zejména RESTART.SK, Autoexpres Litvínov, INELSEV – Inelsev group a.s., Coperfieldovi (Jenda Mikšátko), Wars Pilot Team, William art s.r.o., Auto-myslivec.cz , AP motosport, PUPS&Hybner Dvlpt. s.r.o.,
Text: Jiří Stránský Photo: Jan Pružina(Carboniacup.cz)
COMMENTS