Motorismus je jedním ze základních prvků strategie Renaultu už od roku 1898. Úspěšnost této světové série dokazuje návštěvnost 400 až 500 tisíc diváků
Motorismus je jedním ze základních prvků strategie Renaultu už od roku 1898. Úspěšnost této světové série dokazuje návštěvnost 400 až 500 tisíc diváků ročně a šampionát těží z obrovského mediálního zájmu. World Series by Renault je jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí a jejím heslem je „Rychle, volně a zábavně.“
Jezdci pocítili na vlastní kůži dopad celosvětové hospodářské krize, která postihla všechny týmy celé závodní série. Renault Sport reagoval posílením výkonu/poměru mezi náklady ze svých řad.
Na začátku roku byla založena pracovní skupina mezi Renault Sportem, týmy a technickými partnery, která má na starost konsolidační plán pro rok 2015.
K hlavním rozhodnutím patří prodloužení životního cyklu Formule Renault 3.5 po dobu minimálně dvou let, do konce roku 2016. Cílem technických změn je zlepšit životnost a snížit náklady na výrobu náhradních dílů, jakož i motoru a převodovky.
Tato opatření sníží náklady na sezónu alespoň o 10% a až o 15-20% v závislosti na nákladech jednotlivých týmů.
Prezident Renault Sportu, Patricce Ratti, řekl: „Hospodářské situace motorsportu je obtížná. Na začátku sezóny jsme s týmy Formule Renault vytvořili pracovní skupinu. Společně jsme se rozhodli prodloužit aktuální verzi Formule Renault 3.5 na dva roky a obnovit smlouvy s našimi hlavními partnery na několik let. Dále jsme se rozhodli pro velký počet vylepšení z důvodu konkurenceschopnosti, a to buď snížením nákladů na náhradní díly, anebo prodloužením životnosti díky práci našich inženýrů a technických partnerů. To umožní týmům snížit náklady nejméně o 10%. Jsem velmi spokojen s výsledkem i kreativním duchem ve skupině, který vedl k posílení vazeb mezi Renault Sportem a týmy.“
Foto: WSbR Media
COMMENTS