Renault Sport posiluje šampionát World Series by Renault a Formule Renault 3.5

Renault Sport posiluje šampionát World Series by Renault a Formule Renault 3.5

Motorismus je jedním ze základních prvků strategie Renaultu už od roku 1898. Úspěšnost této světové série dokazuje návštěvnost 400 až 500 tisíc diváků

FR 3.5: Nejrychlejší čas zajel Jazeman Jaafar
Formule Renault 3.5 by se v příštím roce mohly vrátit na Silverstone
Tým Zeta Corse se na okruh Paul Ricard možná vydá jen s jedním vozem

Motorismus je jedním ze základních prvků strategie Renaultu už od roku 1898. Úspěšnost této světové série dokazuje návštěvnost 400 až 500 tisíc diváků ročně a šampionát těží z obrovského mediálního zájmu. World Series by Renault je jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí a jejím heslem je „Rychle, volně a zábavně.“

Jezdci pocítili na vlastní kůži dopad celosvětové hospodářské krize, která postihla všechny týmy celé závodní série. Renault Sport reagoval posílením výkonu/poměru mezi náklady ze svých řad.

Na začátku roku byla založena pracovní skupina mezi Renault Sportem, týmy a technickými partnery, která má na starost konsolidační plán pro rok 2015.

K hlavním rozhodnutím patří prodloužení životního cyklu Formule Renault 3.5 po dobu minimálně dvou let, do konce roku 2016. Cílem technických změn je zlepšit životnost a snížit náklady na výrobu náhradních dílů, jakož i motoru a převodovky.

Tato opatření sníží náklady na sezónu alespoň o 10% a až o 15-20% v závislosti na nákladech jednotlivých týmů.

Prezident Renault Sportu, Patricce Ratti, řekl: „Hospodářské situace motorsportu je obtížná. Na začátku sezóny jsme s týmy Formule Renault vytvořili pracovní skupinu. Společně jsme se rozhodli prodloužit aktuální verzi Formule Renault 3.5 na dva roky a obnovit smlouvy s našimi hlavními partnery na několik let. Dále jsme se rozhodli pro velký počet vylepšení z důvodu konkurenceschopnosti, a to buď snížením nákladů na náhradní díly, anebo prodloužením životnosti díky práci našich inženýrů a technických partnerů. To umožní týmům snížit náklady nejméně o 10%. Jsem velmi spokojen s výsledkem i kreativním duchem ve skupině, který vedl k posílení vazeb mezi Renault Sportem a týmy.“

Foto: WSbR Media

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0