Red Bull Ring: Velká neznámá

Red Bull Ring: Velká neznámá

Po deseti letech se vrací evropský šampionát tahačů do Rakouska na okruh Red Bull Ring. V případě Buggyry lze v souvislosti s rakouským comebackem hov

Z Lacka reprezentant. Forman platil nováčkovskou daň
Buggyra si ze Španělska odváží dvanáct pohárů
Bude to adrenalin!

Po deseti letech se vrací evropský šampionát tahačů do Rakouska na okruh Red Bull Ring. V případě Buggyry lze v souvislosti s rakouským comebackem hovořit o dvojnásobné motivaci.

Hodně adrenalinu
Red Bull Ring, v minulosti známý rovněž jako Zeltweg či A1 Ring, je totiž vedle Istanbul Parku jediným okruhem, na kterém nevyhrála Buggyra doposud jediný závod. Nejlepšího umístění dosáhl v sezóně 2002 Gerd Körber, když dojel na druhém místě. O rok později zradila Gerda s Davidem turbodmychadla. „Na ten závod hned tak nezapomenu. Nejdříve jsem prorazil pneumatiku, přesto se mi podařilo dojet, Adam Lacka. Pak ale odešlo turbo a bylo po nadějích,“ vzpomíná David Vršecký. „Samozřejmě, že si pamatuji na dlouhé táhlé stoupání hned na začátku. Je to hodně o adrenalinu.“

Nestandardní délka okruhu, se podle Davida projeví jak v měřeném tréninku, tak v obou pohárových jízdách. „Délka je ve srovnání s jinými okruhy takřka poloviční. V měřeném tréninku se tak může vejít do jedné sekundy klidně deset jezdců.“ Jednoduché to nebudou mít truckeři především v závěrech bodovaných jízd. „Jede se dvacet kol, je proto pravděpodobné, že brzy začnou ti nejlepší dojíždět pomalejší jezdce. Bude to hodně o předjíždění a každý předjížděcí manévr s sebou nese jistou dávku rizika. Nevylučuji, že konec závodu bude připomínat spíše slalom, než o klasickém závodění.“

Testování dle očekávání
V pondělí se dvojice David Vršecký – Michal Matějovský věnovala v Mostě testování. „Zkoušeli jsme novinky, které jsme nestihli kvůli dlouhé zimě prověřit před začátkem sezóny. A taky věci, které nás napadly v průběhu předchozích tří závodů,“ prozradil technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. Výsledky testování zhodnotil univerzálním tvrzením, že „všechno dopadlo podle očekávání.“ O případném uvedení novinek do praxe se ovšem rozhodne až po pátečních volných trénincích na okruhu Červeného býka. „V současné době nemáme důvod k převratným změnám. Nogaro nám sice bodově nevyšlo podle představ, nicméně v měřených trénincích jsme jako jediní mohli rychlostně konkurovat MANu,“ uvedl David Vršecký. „Takže pokud se nestane něco hodně neočekávaného, pojedeme v Rakousku klasické nastavení i konfiguraci motoru. A protože Nürburgring se jede už za týden, budeme se změnám věnovat ve větší míře pravděpodobně až před Smolenskem. I když v truck racingu člověk nikdy neví.“

Hlavně body
Do Rakouska odjíždí tým s cílem navázat především na úvodní představení na okruzích v Misanu a Navarra. „I po Nogaru držíme průměr 30 bodů na závod. Nevidím sebemenší důvod, proč bychom v této tradici neměli pokračovat i v dalších závodech,“ tvrdí David Vršecký. Dvojnásobný mistr Evropy by na Red Bull Ringu rád prolomil sérii Buggyry bez výhry, důležitější jsou ale body. „Rakousko bude o chladné hlavě a správně zvolené taktice. Všichni se budou chtít předvést, z přemíry snahy ovšem pramení chyby. Především těch „nevynucených“ se potřebujeme v co největší možné míře vyvarovat.“

Stav ME tahačů 2013 před závodem na Red Bull Ringu:

1. Jochen Hahn (Německo/MAN) 118
2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 116
3. Markus Östreich (Švýcarsko/MAN) 101
4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 91
5. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 81
6. Adam Lacko (Česko/Renault) 71

PR Buggyra

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1