Belgický tým WRT neobhájil titul v Blancpain Endurance Series a i proto se zdá udělá cokoliv, aby ve FIA GT Series získal double-tedy jak titul mezi j
Belgický tým WRT neobhájil titul v Blancpain Endurance Series a i proto se zdá udělá cokoliv, aby ve FIA GT Series získal double-tedy jak titul mezi jezdci, tak mezi týmy. Jedno je jisté-jezdecký titul Belgičanům rozhodně neunikne. V Baku se o něj poperou posádky Ortelli-Vanthoor, Sandström-Stippler a osamocený Mayr-Melnhof, kterému samozřejmě bude pomáhat René Rast, jenž však už titul získat nemůže. Šéf týmu WRT Vincent Vosse natolik touží po týmovém triumfu, že v Baku nasadí hned čtyři vozy Audi R8 LMS ultra. Do toho čtvrtého usedne Portugalec Filipe Albuquerque, který už má s týmem zkušenosti a Francouz Grégoire Demoustier, který si černou Audi nedávno vyzkoušel při testu.
\”Jsem opravdu velice rád, že budeme mít k dispozici Albuquerqueho a Demoustiera. Felipeho znám samozřejmě velmi dobře, když s námi odjel v minulosti několik závodů, navíc je v týmu velmi oblíbený a také velmi rádi uvítáme Grégoira. Ten už několikrát prokázal, že vyzrál ve výborného jezdce a navíc s námi testoval. Zpětná vazba byla velmi pozitivní, zůstali jsme v kontaktu a já jsem velmi rád, že můžeme znovu spolupracovat,\” řekl šéf týmu Vincent Vosse.
Jedna z věcí, která rozhoduje závody FIA GT Series, je perfektní zastávka v boxech. V tom jsou mechanici týmu WRT opravdu špičkou ve svém oboru. Není tedy žádným překvapením, že právě mechanici vozu č. 13 vedou soutěž Pit Stop Challenge. Jak je ale možné, že jasnými vládci boxové uličky jsou právě mechanici týmu Belgian Audi Club Team WRT?
Vincent Vosse pro to má jednoduché vysvětlení: \”Není v tom žádné tajemství, musíte pouze trénovat, trénovat a trénovat. Nemáme zrovna nejvhodnější vůz pro nacvičování zástavek v boxech. Abychom mohli trénovat kdykoliv, i když jsou třeba naše vozy na technické kontrole nebo jsou v naložené v kamionech, sestavili jsme vlastní \”šasi\” v naší dílně, které má přesné rozměry, jako Audi R8 LMS ultra.\”
Myslíte, že zastávka v boxech je jen o mechanicích a o jejich sehranosti? Vlastně máte pravdu, ale velmi důležitou roli hraje i samotný jezdec. \”Jezdci jsou stejně důležití, jako mechanici. Pokud jezdec zastaví třeba o 20cm dříve nebo později, může narušit hladký průběh výměny pneumatik. Stejně tak když jede jen 57km/h, místo 59,5km/h-ztrácí tím velmi důležitý čas. Vlastně před každou novou sezonou požádáme naše jezdce, aby si před mechaniky zkusili několikrát vyměnit pneumatiky a zjistili tak, jak je to fyzicky náročné,\” vysvětluje Vosse.
Je to tedy i na mechanicích, zda-li získá Belgian Audi Club Team WRT oba tituly. Už za měsíc se na městské trati v Baku rozhodne o nových šampionech FIA GT Series.
CZO – Ondřej Laušman
Foto: ©V-IMAGES.com/Fabre
COMMENTS