Rebellion zůstává ve WEC, ByKolles se zaměří na hypervůz

Rebellion zůstává ve WEC, ByKolles se zaměří na hypervůz

Startovní rošt pro sezónu FIA WEC 2019/20 dostává obrysy. Další dva týmy vrcholné třídy LMP1 oznámily své plány a zatímco Rebellion Racing zůstává a

Trummer z týmu ByKolles je novou posilou Manoru v LMP2
Kdo se objeví na startu závodu 6h Spa?
Konečná bilance aneb Vítězové a poražení 85. ročníku 24h Le Mans

Startovní rošt pro sezónu FIA WEC 2019/20 dostává obrysy. Další dva týmy vrcholné třídy LMP1 oznámily své plány a zatímco Rebellion Racing zůstává a hodlá nasazovat dvojici prototypů, ByKolles Racing svůj závodní program omezí a spíše se bude soustředit na stavbu hypervozu.

Stáj Rebellion Racing oznámila, že plánuje absolvovat kompletní sezónu FIA WEC 2019/20 ve třídě LMP1 s dvojicí prototypů Rebellion R13 Gibson. Tato informace přichází po spekulacích, kdy tým údajně zvažoval následující sezónu vynechat a soustředit se na stavbu hypervozů. Ty nahradí třídu LMP1 od sezóny 2020/21.

Ačkoliv má tým jasno ohledně nasazení dvojice prototypů, horší je to ohledně jezdeckého složení. Stáj by mohla přijít až o tři jezdce. Po Neelu Janovi a Thomasu Laurentovi svůj odchod zvažuje i André Lotterer, a to kvůli Formuli E, jejiž program se kryje se závody WEC.

Naopak stáj ByKolles Racing plánuje svůj závodní program ve třídě LMP1 omezit. Německý tým se hodlá věnovat vývoji hypervozu pro sezónu 2020/21 a s aktuálním prototypem ENSO CLM P1/01 by se měl objevit jen ve vybraných podnicích. Jedním z nich by mělo být i Le Mans.

„Pracujeme na novém voze, který postavíme pro éru hypervozů. V sezóně 2019/20 chceme se současným prototypem závodit alespoň ve vybraných závodech. A pokud nám to dovolí, tak také v Le Mans 2020,“ řekl majitel stáje Colin Kolles. Údajně se má kromě Le Mans jednat o podniky na Silverstone a ve Spa.

V tuto chvíli se zdá, že na startovním roštu třídy LMP1 bude v příštím roce jen šest prototypů. Největší otazníky v současnosti panují kolem značky Ginetta a jejich možnostmi v hledání potenciální partnetů. Výrobce ale již údajně obdržel několik nabídek.

Nově se také zdá, že se šampionát WEC konečně těší většímu zájmců značek a automobilek na téma hypervozů. Největší posun nastal po nedávné změně pravidel, podle které má být hybridní systém pouze volitelný a nikoliv povinný.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0