… reakce Roberta Šenkýře …

… reakce Roberta Šenkýře …

Vážení  příznivci  okruhových závodů, Vstupuji do této diskuze až teď a jen velmi krátce. Už měsíc mám dceru s blbou diagnózou v nemocnici a tudíž

Mistr Evropy Robert Šenkýř zpět na Ecce Homo!
Tým Šenkýř Motorsport si ze Sachsenringu odváží nejlepší sezónní výsledek!
Richard Gonda: Musíme makat, abychom využili všechny šance na 101%

Vážení  příznivci  okruhových závodů,

Vstupuji do této diskuze až teď a jen velmi krátce. Už měsíc mám dceru s blbou diagnózou v nemocnici a tudíž aktuálně i jiné starosti, než reagovat na každý štvavý příspěvek zvlášť.

Ostatně celá komunikace byla směrována okruhové komisi a ta také po konzultaci členů odpověděla.

V prvé řadě bych chtěl vyzdvihnout komentáře slovenských kolegů Mira Konopky a  Andreje Studeniče, kteří pohledem z venku zcela slušně ,věcně  a odborně popsali aktuální stav věci a trefovali hřebíky na hlavičku tak, že museli  uklidnit i největší stěžovatele.

Nebudu se teď vyjadřovat k divizi nad 3500ccm, protože tato problematika se tady projela už několikrát a přejdu rovnou ke třídě do 3500ccm, ve které startují BMW našeho týmu.
To podle inteligentních komentářů v této diskuzi už rovnou znamená  střet zájmů.

Pan nezávislý právník Daňhel by dokonce jako trest za tento střet zájmů zakázal vozům našeho týmu tři roky startovat v MMČR.  Naštěstí v tom ale nejsme sami. On by to rád zakázal i týmu Menx a Křenek.

Takže malá rekapitulace:

Třída do 3500ccm byla poprvé otevřena v roce 2008 a to na popud týmu Šenkýř Motorsport, týmu Petra Kačírka a Marcela Kusína.  Okamžitě se stala perfektní alternativou mezi slabší třídou do 2000ccm a cenově hůře dostupnou třídou nad 3500ccm.

Za celou dobu 6-ti let trvání třídy do 3500ccm se pro ni nikdy nedělaly žádné zvláštní předpisy. Každý rok se v této třídě bojuje minimálně ve sprintech o titul do posledního závodu a jestli něco rozhoduje, tak je to srdce závodníků a kvalita připravených strojů.

V diskuzi také proběhlo, že třída do 3500ccm je na ústupu, že se prodávají auta atd.
Takže zase fakta:  Aktuální seznam aut ve třídě do 3500ccm, připravovaných na sezónu 2014:
3x Duck Racing, 3x Šenkýř Motorsport, 1x Marcel Kusín, 1x Petr Válek,  1x Ginetta, 1x Z4 M po Radimu Michálkovi, 1x Paluzsko, možná Petr Vacík, možná někdo od Lotusů, uvidíme co Lewandowski.
Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

Protože mě neustále jmenujete a svým bulvárním chováním urážíte, ptám se pane Levíčku a Valášku:
 Jak Robert Šenkýř změnil svým vstupem do okruhové komise předpisy třídy do 3500ccm?

Dále se ptám pana Valáška:
Jste zatím posledním týmem, který vstoupil do třídy do 3500ccm.
Proč jste si pořídil nekonkurenceschopný vůz vycházející z  třídy GT4, když jste viděl, že budete závodit s rychlejšími vozy BMW, Porsche 3,5l a Ferrari 3,5l?

Proč tady pláčete, že máte o 150 koní méně, přesto že máte 3,5l motor?

Proč si tedy místo stěžování na poměry nejdete do garáže ladit auto a připravovat lepší motor?

Např. vozy BMW mají jen 3,2l a protože vy tady přeháníte po celou dobu diskuze, musím ostatním sdělit, že mají jen o 50 koní víc. Ne o vašich stopadesát.

Takže když to sečtu, vaše Ginetta má 1100kg, 3,5l motor a 350PS a  BMW 1100kg, 3,2l a 400PS.
Je tady něco nefér?

Stěžovali jsme si někdy my s BMW 3,2l, že má Porsche a Ferrari silnější motor 3,5l?
Nestěžovali. Dostávali jsme výplatu od Porsche stáje Mičánků a tak dlouho jsme na sobě pracovali, že jsme se na těch 2,05 v Brně a 1,38 v Mostě dostali taky. A od té doby tyto časy jezdíme. Stejně jako je jezdili i Dan Suchý, Martin Matzke, Marek Fried, Petr Kačírek atd.
Nebo to vy chcete dostat zadarmo? Podnikatel sedne do barevnýho auta, polepí ho samolepkama a jedeme v Brně 2,05? Tak jednoduše to asi nepůjde.

A ještě jedna drobnost nám k tomu pomohla – 22 let zkušeností na tratích po celé Evropě.

Kdyby jste ještě pořád měli málo, tak pro některé z vás jedna dobrá zpráva navíc:
Robert Šenkýř v sezóně 2014 ve třídě do 3500ccm sprinty nepojede. Bude se starat o nové jezdce a až vyléčí dceru, bude pokračovat na přestavbě M3 E92 do třídy nad 3500ccm.

Tam bude ze začátku úplně mimo, ale pílí a snahou se třeba zase někam nahoru pomalu vyškrábe.

Otázek na autory dalších štvavých příspěvků mě v průběhu četby diskuze napadlo mnoho, ale myslím, že tohle zatím úplně stačí.

Chtělo by trošku pokory a respektu k historii, tradici a soupeřům. Dnešní doba je velmi rychlá a všichni by všechno chtěli urvat hned. Ať už s pomocí právníků a senzacechtivých příspěvků plných zášti, nebo přes peníze. A přesně podle rčení „podle sebe soudím tebe“ budou raději obviňovat s podjatosti, než aby se zamysleli sami nad sebou.

Apeluji tedy na všechny lidi, kteří to s naším sportem myslí vážně a zůstalo jim trošku sportovního ducha, aby se chovali slušně a šli do další sezóny naplno.

Snad se nám všem bude dobře dařit.

Mgr.Robert Šenkýř

\"bez_názvu_-_final2\"

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    Andrej Studenic 11 years ago

    Vsetko co si napisal po prvej vete je uplne nepodstatne v provnani s tym co mas za starosti s dcerkou!!! Drz sa

  • comment-avatar
    Jirka Lipina 11 years ago

    Zdravím Roberte a i já držím palce, ať se malá uzdraví. Motorsport děláš dobře a profesionálně , pár mladých u tebe dostalo šanci / Vrečka, Fried, Sládečka../,tak ať i tohle zvládneš.

  • comment-avatar
    Marcel Kusin 11 years ago

    Vážení
    Vzhledem k tomu že se mé jméno začína stále častěji vyskytovat v těchto diskusich tak bych se také k celé situaci chtěl krátce vyjadřit.
    Vy co mě již řadu let znáte ( zavodím v autech na okruzích od roku 1993 ) a vzhledem k mému věku se mám pocit mohu jak služebně tak i věkově považovat za jedno z nejstarsích tak víte, že jsem takovy dosti velký rebel atd .
    S okruhovou komisi ve spoustě vecí po celý čas jeji existence bojuji a asi i budu ,ale vždy tak nějak v mezích normálu a v kamarádském duchu, ale to co se tady ted rozpoutáva už je i na mě docela moc.V Mostě kde byla možnost se k celé věci vyjádřit se nás sešlo jan pár.
    Nechapu proč se do věci zapojují lide kteří s tím nemají co společného jako nejký právnici atd které ani nikdo z nás nezná nebo lépe řečeno já nevím o koho jde.
    Nová okruhová komise byla zvolena na základě řádné volby a nechápu proč po několika měsících od jejího začátku působení se zvedla taková vlna nevole proti jejím členum.
    Jedna věc je z mého pohledu ale jistá, určitá skupina lidí bude vždy nespokojená a bude stále hledat problémy tam kde nejsou at už je to třída do 2000ccm nebo do 3500ccm a nebo nad 3500 ccm
    Já jezdím v obouch nejvyšších třídach a to nejen v CR ale i v zahraničí takže mohu si myslim posoudit jak to kde vypadá stejně tak jako MIro a Robert a i ostatni kteří opravdu závodí a nejezdí na závody pouze pro masirku svého srdečního svalu a nebo ukázat že na to maji peníze.
    Tak jak se zde Robert zmínil my na svých autech pracujeme již řadu let a nikdo z nás nepřišel a hned neudělal tytul Mistra Republiky nebo Evropy je za tim vážně kus práce času a peněz ,ale bohužel ta většina z vás co tady tak nějak nejvíce řve a stěžuje si tak by chtěla toto vývojové stadium tak nějak přeskočit což se dost dobře nedá.
    Ty nejchytřější si postavili auta podle v té době platných předpisů a ted se holt předpisy měni tak se musíme přizpusobyt všichni.
    Logicky se nebude většina přizpůsobovat menšině.
    Jedna podstatná věc je ale ta, že ty co si stěžují nejvíce udělali ( i přes tu nadváhu a represe které jak oni tvrdí na nich byli pachány) tituly skoro ve všech třídach takže tomu tak trochu nerozumí co vlastně chtěji a za co bojují.
    Záměrně nikoho nejmenuju ale on se v tom každý koho se to tyče najde.
    Co se třídy do 3500 ccm týče tak jsem s kolegou Petrem Valkem vybojoval vitězstvi v zoně CEZ a to s naším BMW v podstatě se seriovým motorem takže bych neúspěchy stežovatelů hledal spíše v tom že jejich auta jsou nespolehliva a nefunkční ale určitě ne nevýkonná a ne těžká.
    Přijet na závody s rychlým a lehkým autem vyhrát to umi každej …….
    Myslim si že by bylo načase toto dopisovaní ukončit každej si zamete před svým prahem a kdo chce něco řešit tak bych doporučoval osobně ono se do očí některé věci říkají mnohem hůře .Papir nebo v tomto případě počítač snese vše.
    Tak vám všem co celé věci zasvěceným děkuji
    Marcel Kusin

  • comment-avatar
    Tomas 11 years ago

    Prajem velmi skore uzdravenie dcery , to je najdolezitejsie !

  • comment-avatar
    Ruda Fried 11 years ago

    Ahoj Robine.Chtěl bych nejdříve malé popřát brzké a uplné uzdravení, protože zdraví dětí má přednost před všemi, většinou vykonstruovanými problémy.
    Je škoda, že ti , kteří se zúčastnili této nebývalé diskuze vlastně zapomněli na ty základní problémy, které by se měly řešit.Velice dobře je ve svém příspěvku pojmenoval Jiří Lipina.
    Tvým zásadním problémem jsou úspěchy , kterých jsi dosáhl. Úspěch se totiž u nás neodpouští a nepřející za ním vždy hledají nekalé praktiky. Spolupracovali jsme dost dlouho na to, abych mohl
    potvrdit, že žádné “levárny” nepoužíváš. Markova úspěšná sezona 2011 byla výsledkem mnohaleté systematické práce a ne výsledkem získávání jakýchkoliv technických výhod. Možná by se mnozí
    ukřivdění měli zamyslet nad tím, není-li cesta práce s mladými sice náročnější, ale lepší cestou.
    Držíme palce všichni Friedáci.

  • DISQUS: 0