Divácky atraktivní Velká cena Bahrajnu, která se jela večer při umělém osvětlení a za klesající teploty tratě a vzduchu, přinesla vysokorychlostní tak
Divácky atraktivní Velká cena Bahrajnu, která se jela večer při umělém osvětlení a za klesající teploty tratě a vzduchu, přinesla vysokorychlostní taktickou bitvu, během níž jezdci volili mezi strategiemi se dvěma a třemi zastávkami v boxech.
Kvůli problematickému předjíždění byly od většiny jezdců očekávány dva pit stopy (a to i přesto, že tři pit stopy byly teoreticky rychlejší). Ale rychlost středně tvrdých pneumatik, které za klesající teploty trati fungovaly extrémně dobře, dovolila většině využít rychlejší strategie a otevřela několik taktických variant.
Jezdci na prvních čtyřech místech v cíli závodu i tak zvolili strategii se dvěma pit stopy, když Kimi Räikkönen využil povedeného prostředního stintu na středně tvrdých pneumatikách a v předposledním kole předjel do té doby druhého Nica Rosberga s Mercedesem a v posledním kole se dotáhl až na vedoucího Lewise Hamiltona. Räikkönenova rychlost na středně tvrdých
pneumatikách P Zero White byla dokonce taková, že se mu na nich jelo lépe než na měkkých pneumatikách P Zero Yellow. Měkčí směs ale Fin použil k zajetí nejrychlejšího kola závodu v jeho samotném závěru. Bylo to jeho 41. nejrychlejší kolo závodu v kariéře, což znamená, že se v historických tabulkách dělí o druhé místo s Alainem Prostem, před nimi je Michael
Schumacher.
V závodě zvítězil pilot Mercedesu Lewis Hamilton a získal tak třetí vítězství v letošní sezóně a 36. v kariéře. Jel se strategií měkké – měkké – středně tvrdé, stejnou zvolil také jeho týmový kolega Nico Rosberg a čtvrtý Valtteri Bottas s Williamsem.
Sebastian Vettel s Ferrari byl nejlépe umístěným z těch, kteří v boxech stavěli třikrát, a skončil pátý, i když jeho poslední zastávka byla neplánovaná a měnil při ní nos svého vozu. V pořadí za ním to byl mix jezdců se dvěma i třemi pit stopy.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Byl to velice vyrovnaný závod s celou řadou předjížděcích manévrů a dobrou rychlostí obou směsí. Byla to velká směsice strategií zahrnující dvě i tři zastávky v boxech a vrcholem byla alternativní strategie se dvěma pit stopy Kimiho Räikkönena, který středně tvrdou směs použil v prostředním stintu. To vyvolalo otázku, jakou směs zvolí pro poslední stint a někteří se domnívali, že středně tvrdé pneumatiky by se
pro klesající teplotu hodily lépe. Nicméně způsob, jakým jel v posledním stintu, a nejrychlejší kolo závodu zajeté na měkkých pneumatikách, naprosto potvrdily správnost jeho rozhodnutí a vyústily ve velice napínavý finiš.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Středně tvrdé Měkké Intermediate Mokré
První VET 1:36,624 RAI 1:36,311 N/A N/A
Druhý ROS 1:37,326 MAL 1:37,665 N/A N/A
Třetí HAM 1:37,857 ROS 1:37,690 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Měkké 21 kol Daniel Ricciardo, Fernando Alonso
Středně tvrdé 32 kol Felipe Massa
Pravdometr:
Předpovídali jsme, že nejpravděpodobnějším scénářem pro vítězství v 57 kol dlouhém závodě bude strategie se dvěma zastávkami v boxech, a to byla také Hamiltonova volba. Naše předpověď říkala, že po startu na měkkých pneumatikách bude nejrychlejší variantou v 19. kole přezout opět na měkké a následně ve 38. kole na středně tvrdé. Lewis Hamilton nakonec v boxech stavil o něco dříve, než jsme očekávali, v 15. a 33. kole.
Velká cena Bahrajnu, závod MS vozů formule 1:
1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:35:05,809, 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -3,380, 3. Rosberg (Něm./Mercedes) -6,033, 4. Bottas (Fin./Williams) -42,957, 5. Vettel (Něm./Ferrari) -43,989, 6. Ricciardo (Austr./Red Bull) -1:01,751, 7. Grosjean (Fr./Lotus) -1:24,763, 8. Pérez (Mex./Force India), 9. Kvjat (Rus./Red Bull), 10. Massa (Braz./Williams) všichni -1 kolo.
Pořadí MS (po 4 z 19 závodů): 1. Hamilton 93 b., 2. Rosberg 66, 3. Vettel 65, 4. Räikkönen 42, 5. Masa 34, 6. Bottas 30, 7. Ricciardo 19, 8. Nasr (Braz./Sauber) 14, 9. Grosjean 12, 10. Verstappen (Niz./Toro Rosso) 6.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 159, 2. Ferrari 107, 3. Williams 64, 4. Red Bull 22, 5. Sauber 19, 6. Lotus 12, 7. Toro Rosso 12, 8. Force India 9.
COMMENTS