Již za dva týdny znovu uvidíme na závodní dráze Petra Ptáčka. Český talent se totiž stejně jako v loňském roce zúčastní zimního formulového šampionát
Již za dva týdny znovu uvidíme na závodní dráze Petra Ptáčka. Český talent se totiž stejně jako v loňském roce zúčastní zimního formulového šampionátu Toyota Racing Series. Ještě před zahájením novozélandského dobrodružství poskytl pražský rodák pro server České okruhy rozhovor, v němž promluvil například na téma svých ambicí v této sérii nebo i o plánech pro zbytek sezony 2020.
Petře, když jsme spolu hovořili v létě, měl za sebou loňský ročník Formule Renault Eurocupu pět podniků. Během nich jste zažil světlé chvíle, z nichž nejvýraznější byla jistě třetí pozice v úvodním závodě na Silverstonu. Bohužel vás ale také sužovalo mnoho potíží a často jste si na své konto připsal nulu. Ve druhé polovině sezony jste se již ale na bodech objevoval mnohem častěji. Kromě toho se vám opět podařilo vystoupit na stupně vítězů, když jste ve druhém barcelonském závodě obsadil stříbrnou příčku, a v celkovém pořadí z toho nakonec bylo osmé místo. Jak byste svou premiérovou sezonu ve Formuli Renault Eurocupu zhodnotil?
Byla to velice složitá sezona. Potkala nás spousta smůly a zároveň se některé věci daly provést určitě lépe. Myslím si, že jsem během sezony učinil dobrý pokrok. Se svojí prací jsem spokojen a jako jezdec se snažím neustále zlepšovat. Abych řekl pravdu, ačkoli se jednalo o frustrující rok, tak mi dal opravdu hodně a doufám, že budu schopen tyto zkušenosti využít v budoucnu.
Vaše loňská sezona se ovšem netočila pouze okolo Formule Renault Eurocupu. Objevil jste se také v zimním šampionátu Toyota Racing Series a na skok i v asijské F3. V ani jednom z těchto dvou případů jste ale rozhodně nebyl pouze do počtu a zatímco během své novozélandské mise jste se postavil na stupně vítězů díky druhému místu v Hampton Downs, při svém jediném startu v asijské F3 na Suzuce se vám zase v úvodním víkendovém klání podařilo dojet na třetí pozici. S výjimkou tohoto úspěchu jste navíc v „zemi vycházejícího slunce“ zazářil také ziskem pole position pro třetí závod. Který moment z loňské sezony byl pro vás ten nejlepší?
Nejvíce jsem si užil právě asi podnik v japonské Suzuce. Panovala zde pěkná atmosféra. Byl jsem jediným jezdcem týmu. Vůz jsem tedy musel nastavovat pouze s inženýrem a musel jsem se obejít bez dat od týmových kolegů. O to více nás potěšilo, že se nám podařilo zajet nejrychlejší kolo víkendu a překonat v tomto směru rekord asijské F3. Podnik na Suzuce jsem si užil jednak díky získání dalších zkušeností, ale také kvůli možnosti poznat japonskou kulturu včetně stolování a spánku. Při něm jsem si nemohl zvyknout na rýži v polštáři.
Zajímavostí je, že všech čtyř zmíněných pódiových umístění se vám podařilo dosáhnout na okruzích, se kterými jste předtím neměl žádné zkušenosti. Čím si tento fakt vysvětlujete? Nebo se jedná zkrátka pouze o shodu náhod?
Nepatřím mezi jezdce, kteří k poznání trati potřebují absolvovat velký počet kol. Většinou mi stačí jeden nebo dva výjezdy a trať vesměs pochopím.
To by byly pozitivní momenty loňského ročníku. Ale na který závodní víkend budete vzpomínat naopak nejhůře?
Za svůj nejslabší moment sezony považuji Monako. Zde se chce před zraky paddocku F1 ukázat každý a my jsme rychlí bohužel nebyli. Na druhou stranu jsem ale zase předvedl odvážné předjížděcí manévry.
Kdo z jezdců byl pro vás loni na závodní dráze nejzáludnějším soupeřem?
Já to nevnímám. Pro mě je každý soupeř stejně důležitý a každého chci porazit stejně.
A našel by se naopak nějaký závodník, se kterým jste na trati sváděl souboje obzvlášť rád?
Užívám si každý férový souboj. Pokud bych ale měl někoho jmenovat, tak bych řekl, že v tomto ohledu je nejlepší Lorenzo Colombo. Souboje s ním byly opravdu skvělé.
Do novozélandské Toyota Racing Series se vrátíte i v letošní sezoně. Zatímco loni jste ale hájil barvy stáje Giles Motorsport, letos usednete do monopostu týmu MTEC Motorsport by R-ace GP. Jaké jsou vaše ambice?
Udělat společně s týmem další krok vpřed a bojovat o vítězství v šampionátu.
A jaké jsou vaše plány pro zbytek roku? Budete i nadále pokračovat ve Formuli Renault Eurocupu? Pokud ano, s jakým týmem? Loňský rok jste sice strávil u italské stáje Bhaitech, během posezonních testů v Abú Zabí jste ale testoval pro týmy MP Motorsport a R-ace GP. Se druhou jmenovanou ekipou navíc míříte na Nový Zéland. Je to snad i nějaká předzvěst nadcházejícího ročníku Formule Renault Eurocupu? Nebo je snad vše úplně jinak a uvidíme vás v jiném šampionátu?
V Eurocupu jsme velmi blízko podpisu smlouvy se špičkovým týmem. Můj manažer ještě dolaďuje nějaké detaily, požadavky sponzorů vůči týmu a podobně. Chvíli jsme se zasekli u klauzule týkající se nebezpečných sportů. Nakonec jsem ale dostal souhlas k jezdění na motokárách. Toto požadovala i naše továrna, protože jí pomáhám vyvíjet novou homologaci. Ale na lyžování, hokej a podobně si musím nechat zajít chuť.
Během posezonních testů Formule Renault Eurocupu jste ale nebyl jediným Čechem ve startovní listině. V akci jsme totiž mohli vidět i Romana Staňka, který navíc stejně jako vy během prvního dne testoval pro MP Motorsport. Přivítal byste příchod svého krajana do tohoto šampionátu?
Romana přivítám rád, ale nemyslím si, že se v příštím roce na trati potkáme. Já jdu svou cestou a neřeším, zda-li závodím proti dalšímu Čechovi. Chci jezdit v konkurenci co nejlepších jezdců a silného, početného startovního pole. A pro mou třetí sezonu na formulové scéně představuje nejlepší variantu Formule Renault Eurocup.
V případě Romanova přesunu do této série by se jednalo o úplně stejnou cestu jako ve vašem případě, neboť i vy jste se do Formule Renault Eurocupu vydal z F4. Máte pro něj případně nějaké rady ohledně adaptace na nový vůz?
Myslím si, že adaptace na tento vůz není tak velkým problémem. Doporučil bych mu, aby si vybral silný tým, který dosahuje dobrých výsledků, a aby se mu podařilo pochopit vůz, motor i pneumatiky, se kterými se v této sérii závodí.
titulní fotografie: Petr Ptáček/Facebook
COMMENTS