Svou premiéru mají za sebou dva nové modely prototypů LMP1 pro nadcházející super sezónu FIA WEC. Zatímco Toyota na španělském okruhu Aragon poprvé vy
Svou premiéru mají za sebou dva nové modely prototypů LMP1 pro nadcházející super sezónu FIA WEC. Zatímco Toyota na španělském okruhu Aragon poprvé vyzkoušela svůj vylepšený model TS050 Hybrid, Ginetta si odbyla vůbec první ostrou zkoušku svého G60-LT-P1 na letišti v Leedsu.
V případě japonské automobilky jde již o třetí generaci vozu TS050, která se však od loňského modelu příliš neliší. Toyota již po odchodu Porsche netlačí na vývoj tolik jako dřív a nový model se tak soustředí jen na nedostatky minulé generace.
„Byl to pro nás pozitivní začátek. Odjeli jsme hodně kilometrů, a přitom bez problémů,“ hodnotil pozitivní test mluvčí motorsport divize Toyoty. Za volantem se vystřídali Sébastien Buemi a Mike Conway. Další testy jsou pak naplánovány na únor.
Ačkoliv Toyota již dříve oznámila, že si hodlá ponechat svou šestici jezdců, stále ještě visí otazník nad Fernandem Alonsem. Finální odpovědi na tuto otázku bychom se měli dočkat nejpozději na začátku února. Patrně se ještě čeká na to, jak Alonso dopadne v Daytoně.
Ginetta se pak chystá na svůj debut v nejvyšší kategorii LMP1 šampionátu FIA WEC. Vůz G60-LT-P1 s motorem Mecachrome se vůbec poprvé rozjel mimo továrnu, a to na letišti v anglickém Leedsu. Za volant usedl tovární jezdec Mike Simpson.
„Pro nás pro všechny to byl nádherný moment, když jsme viděli jak G60-LT-P1 nastartovalo a jelo po ranveji. Jsme nadšení, že první jízda byla bez problémů a vše perfektně fungovalo. Nyní se můžeme vrhnout na ladění vozu a intenzivní testovací a vývojový program,“ řekl technický ředitel Ewan Baldry.
Na testování nechyběli ani zástupci týmu TRS Manor, prvního potvrzeného odběratele Ginetty pro nadcházející super sezónu WEC. Zatím tento tým potvrdil pouze jeden vůz, ale sportovní ředitel Graeme Lowdon již prozradil, že pořízení druhého vozu zvažuje.
COMMENTS
Zdá se, že ta Ginetta zachrání kategorii LMP1.