Lewis Hamilton z Mercedesu bodoval v prvním tréninku na Nürburgringu. Nejlepší kolo zajel za 1m 31.754s, tedy jen o dvě desetiny sekundy rychleji než
Lewis Hamilton z Mercedesu bodoval v prvním tréninku na Nürburgringu. Nejlepší kolo zajel za 1m 31.754s, tedy jen o dvě desetiny sekundy rychleji než jeho týmový kolega Nico Rosberg, který dokázal zlepšit svůj čas, až těsně před koncem, na 1m 31.973s.
Mark Webber dojel třetí v čase 1m 32.789s. Adrian Sutil ze stáje Force India dojel čtvrtý v čase 1m 32.822s,Kimi Räikkönen z Lotusu na pátém místě v čase 1m 32.956s. Všichni jezdci použili upravené pneumatiky Pirelli se střední směsí.
Felipe Massa z Ferrari zastínil svého kolegu, Fernanda Alonsa poté, co jeho monopost F138 potkala porucha elektroniky. Ačkoli byl Alonso, po opravě, znovu poslán na trať, tak se tyto problémy objevili znovu a Španěl nebyl schopen stanovit svůj čas.
Massa dojel v čase 1m 33.065s před Jensonem Buttonem z McLarenu a jeho časem 1m 33.139s, Sebastiane Vettelem z Red Bullu s časem 1m 33.213s, Romainem Grosjeanem s časem 1m 33.260s, Sergio Perezem z McLarenu s časem 1m 33.456s, Paulem di Restou ze stáje Force India s časem 1m 33.493s , Nico Hülkenbergem ze Sauberu s časem 1m 33.810s a jezdci ze stáje Toro Rosso Daniele Ricciardem s časem 1m 33.901s, a Jeanem-Ericem Vergnem s časem 1m 33.976s.
Za nimi pak Pastor Maldonado, který vyfoukl umístění svému kolegovi z Wiliamsu, Valtteri Bottasovi, s časem 1m 34.025s respektive časem 1m 34.200s. V závěsu za nimi pak dojel Esteban Gutierrez ze stáje Sauber s časem 1m 34.437s.
Charles Pic z Caterhamu dojel na 18. místě s časem 1m 35.674s, následovaný Maxem Chiltonen ze stáje Marussia s časem 1m 35.987s, Giedo van der Garde s časem 1m 36.078s a Rodolfo González, který v tréninku zaujal místo Julese Bianchiho ve stáji Marussia a dojel v čase 1m 37.459s.
Před tréninkem FIA zakázala týmům dávat pneumatiky z jedné strany vozu na druhou, proti předepsanému směru otáčení. Týmy tohle dříve dělaly ve snaze prodloužit jejich výdrž. FIA také stanovila minimální počáteční tlak v pneumatikách na 16psi a maximální negativní odklon 4 stupňů vpředu a 2,5 stupně vzadu.
Je brzy na to vyvozovat nějaké závěry, které se týkají nových pravidel o odklonech, tlaku v pneumatikách a nové kevlarové konstrukci zadních pneumatik Pirelli, ale dobrým znamením je, že všech 458 kol se obešlo bez nehody.
Foto: whtimes.co.uk
CZO – Barbora Pivná
COMMENTS