První start nového Ferrari 488 GT3 českého týmu 
Bohemia Energy racing with Scuderia Praha 
proměněn ve vítězství

První start nového Ferrari 488 GT3 českého týmu 
Bohemia Energy racing with Scuderia Praha 
proměněn ve vítězství

Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha přivezl do Mugella zbrusu nový vůz Ferrari 488 GT3, který před tímto závodem absolvoval pouze krátký sh

Šenkýř Motosport pojede s M4 GT4 12h závod Creventic series v Brně
Lisa se zúčastní závodu 24 hodin Dubaj
24H Series pokračuje závodem ve Spa-Francorchamps

Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha přivezl do Mugella zbrusu nový vůz Ferrari 488 GT3, který před tímto závodem absolvoval pouze krátký shake-down na okruhu v Adrii. Společně s českým Ferrari se na start 12-hodinového závodu postavilo dalších 54 vozů, z toho 34 v kategorii GT, mezi nimiž bylo dalších pět Ferrari 488 GT3 nasazených německými týmy.

Po bezproblémových volných trénincích do kvalifikace vyrazil v červeném Ferrari na trať jako již tradičně Matteo Malucelli, který, i se sníženým plnícím tlakem předepsaným v pátek ráno pořadatelem, dokázal zajet třetí nejrychlejší čas a umožnil tak zaujmout českému týmu místo v druhé řadě na startovním roštu.

Závod v Mugellu byl rozdělen do dvou částí. V sobotu byla s hodinovým zpožděním způsobeným nutnými opravami trati odstartována v 16.00 první tříhodinová část. Matteo Malucellimu se podařilo v první zatáčce předjet oba Mercedesy, které startovaly před ním, a dostal se tak do vedení. První místo pak udrželi ve svých stintech i Jiří Písařík a Josef Král, který díky zpoždění časového harmonogramu dojížděl již za soumraku.

Startovní rošt sobotní, druhé části závodu odpovídal pořadí, ve kterém vozy dojely v pátek večer.
Kromě českého 488 GT3 na prvním místě, mělo Ferrari své vozy ještě na šestém a desátém místě.
Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha začal ihned po startu ujíždět ostatním soupeřům a první pozici si udržel, kromě několika kol v páté hodině závodu, až pod šachovnicový prapor.

Tento skvělý výsledek potvrdil nejen kvality nového vozu, ale i vyrovnanost a spolehlivost jezdců Jiřího Písaříka, Josefa Krále a Mattea Malucelliho, podporovaných celým týmem v boxech. 

Scuderia Praha se stala prvním týmem, který dokázal obhájit v Mugelllu vítězství v závodě GT vozů.
Mezi gratulanty, kteří zavítali po závodě do boxu českého týmu, se mj. objevil i Cristiano Michelotto, majitel firmy, která pro Ferrari staví závodní 488 GT3.

Scuderia Praha slavila vítězství i ve Valencii.

Ani ambice druhé části týmu Scuderia Praha, která se ve stejném termínu účastnila prvního evropského závodu Ferrari Challenge, nebyly nízké.

Potenciál týmu bohužel nemohl být využit naplno, neboť závodní víkend Dušana Palcra skončil předčasně již ve čtvrtek kvůli technickým problémům.

Tento výpadek však naplno vynahradil druhý pilot týmu Scuderia Praha Ján Daniš. Do sobotního závodu startoval z druhého místa, v průběhu se pak propadl na třetí místo. Poté opět zabojoval a opět předjel oba jezdce před sebou a připsal si tak první letošní vítězství.

Nedělní závod se odjel celý na vodě. Do závodu startoval Ján Daniš jako úplně poslední, a to „díky“ nově zavedenému „penalizačnímu“ systému, kdy je vítěz předchozího závodu na startovním roštu posunut o šest míst dozadu. Ján se však postupně dokázal probíjet kupředu, jeho nasazení však bylo omezeno dvěma výjezdy Safety Caru. Nakonec byl klasifikován na čtvrtém místě.

I když Ján Daniš nestartoval v prvním závodě Ferrari Challenge v Bahrajnu, odjížděl z Valencie jako třetí muž celkového pořadí ve své třídě.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 6 years ago

    Je to bez pochyby úspěch, avšak ruku na srdce. Měli jeden z nejlepších vozů ve startovním poli. Celou posádku bych radji viděl v prestižnějším seriálu ELMS. Měli by na to, i tam udělat výsledek.

  • comment-avatar
    Radek 6 years ago

    Já se na to jedo podívat do Brna. Pojeď se mnou.

  • DISQUS: 0