První den ESET V4 Cupu na Slovakia Ringu

První den ESET V4 Cupu na Slovakia Ringu

Na Slovakia Ringu dnes odstartovala letošní Velká cena Slovenské republiky, jejíž součástí je také čtvrtý závodní víkend ESET V4 Cupu. Na Slovensko

Paolo Brajnik neměl na Slovakia Ringu soupeře
ESET V4 Cup rozšíří nová série Tourenwagen Cup
V kategoriích ESET SPRINT i ESET ENDURANCE je stále o co bojovat

Na Slovakia Ringu dnes odstartovala letošní Velká cena Slovenské republiky, jejíž součástí je také čtvrtý závodní víkend ESET V4 Cupu.

Na Slovensko se jezdci přesunuli po krátké dvoutýdenní přestávce a v rámci pátečního programu se mimo volných tréninků všech kategorií, uskutečnily také tři kvalifikace.

Byly to dvě kvalifikace pohárových tříd ESET TWC a kvalifikace na hodinový vytrvalostní závod.

V ní zcela s přehledem dominovala bratrská posádka Filip a Samuel Sládečka, která se premiérově představuje za volantem vozu BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport. Bratři Sládečkové tvoří velice vyrovnanou dvojici a jejich nejrychlejší kvalifikační kola od sebe dělily pouhé dvě desetiny. Tím úspěšnějším se nakonec stal starší Filip, který dokázal zastavit stopky na hodnotě 2:01.653.

“Oba naši jezdci dnes předvedli výborný a vyrovnaný výkon. S pole position jsme pochopitelně spokojeni, i když si ale myslím, že ve zítřejším závodě ve sprintu se nám podaří stlačit čas pod dvě minuty,” řekl po skončení kvalifikačního klání šéf týmu, pan Robert Šenkýř.

IMG_7475

Zatímco ve vytrvalosti startují bratři Sládečkové společně, tak ve sprintu se představí každý sám za sebe. Dá se očekávat, že jejich případný souboj bude patřit k hlavním lákadlům celého závodu, neb oba piloti budou mít k dispozici nejen stejnou techniku, ale i stejný setup.

Druhé místo s časem 2.04.460 obsadil v kvalifikaci další slovenský závodník Miro Konopka (ARC Bratislava), který si pro domácí publikum připravil také jednu velkou premiéru. V padocku se o tom sice šeptalo již pár týdnů, nicméně nejednoho motoristického fandu včera jistě překvapili fotografie zbrusu nového Lamborghini Huracan. Zajetý čas 2:04 byl zajet již na starších pneumatikách a tak doposud nemáme žádné oficiální informace o maximálních možnostech tohoto vozu, nicméně ve volných trénincích se podařilo Konopkovi zajíždět časy na úrovni 2:02.

IMG_7410

Slovenští jezdci brali v kvalifikaci i pomyslný bronz. O to se s časem 2:04.987 zasloužila posádka vozu BMW Alpina B6 (Racing Trevor) Štefan Rosina a Lubomír Jakubík.

Celkem se dnes představilo 25 vozů, což je samo o sobě velice dobrým příslibem pro zítřejší podvečerní závod. Jeho start je naplánován na 17:05. Pro úplnost se však ještě podívejme i na nejrychlejší jezdce dalších tříd:

-3.500 – Daniel Skalický – BMW M3 GTR – Duck Racing – 2:12.200
ESET TWC – Alf Ahrens – Renault Clio III – Jas Autoteile – 2:26.498

Velká drama přinesla také pohárová kvalifikace ESET TWC skupiny A, tedy skupiny, v niž startují jezdci s vozy Renault Clio III a IV a jezdci vozy Mitshubishi Colt.

Mezi jezdci s vozy Clio aktuální specifikace (TWC-2+), byl i tentokráte nejrychlejší český závodník Tomáš Pekař (2:23.553/Carpek Service). Pekař tak navázal na předchozí skvělé výsledky z Mostu, kde jednoznačně dominoval celému víkendu. S odstupem 0,440s se na druhé místo výsledkové listiny dostal maďarský závodník se zkušenostmi ze seriálu FIA ETCC Gabor Tim (2:23.993/Apex Racing) a třetí nejrychlejší čas zaznamenal Švýcar Christjohannes Schreiber (2:24.534/Schreiber Rennsport).

IMG_7739

Do druhé řady se na startovním roštu vedle Christjohannese Schreibera postaví Anita Tóth, která se s časem 2:25.550 umístila na místě čtvrtém a po víkendu na Salzburgringu opětovně svým zkušenějším kolegům ukázala, že se s ní musí počítat.

“Jsem překvapena. Doposud jsem tu byla pouze na testech a Cena Slovenska je tak pro mne prvním víkendem na této krásné trati. Řekla bych, že tento okruh patří k těm náročnějším, ale mě se zde velice líbí. Snad se mi bude dařit i v zítřejším závodě,”tak zněla slova viditelně spokojené Anity Tóth po kvalifikaci.

Pole position ve třídě TWC-2, tedy pohárových Clií III generace vyhrál další držitel mosteckého double Milan Haering (2:26.906/Carpek Service). Za ním se pak ve výsledkové listině seřadili Tomasz Rzepecki (2:26.984/Basenhurt A&T Racing) a nově příchozí jezdec Sven Markert (2:27.582), který se na Slovakia Ringu představuje v barvách týmu JAS Autoteile.

Souboj pohárových Mitsubishi vyzněl nejlépe pro Norberta Kerekese (2:39.100), jehož ve výsledcích úspěšně doplňují týmový kolegové Jörg Rigger a Thomas Fischer (všichni tři MSC Rottenegg).

Ve skupině B, pak nalezneme vozy dvou značek. Jsou to Chevrolety Cruze a Renaulty Twingo. V rychlejších Cruzech si právo startu z prvního místa vybojoval s časem 2:48.834 Wolfgang Kriegl. O 0,684 vteřiny byl pomalejší Tim Stupple (2:49.518) a trojici nejrychlejších uzavřel s časem 2:49.910 leader průběžného pořadí Max Kottmayr.

IMG_7786

Pole-sitterem v Twingo Cupu se díky času 3:06.293 stal Luka Glazer, jehož v první řadě doprovodí aktuální leader hodnocení juniorů Tom Al. Gruenfeld a ze třetího místa do zítřejšího závodu odstartuje již jistý vítěz Boštan Avbelj 3:06.474. Avbelj se mimo sprintu poprvé představí také v zítřejším vytrvalostním závodě, do kterého se s Tomazem Trčkem kvalifikovali pátým časem – 2:30.727.

Sobotní program na Slovakia Ringu odstartují ráno v 9:00 zbývající tři kvalifikace, na které ve 12:05 naváže kompletní šestice závodů.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0