Podobně jako ve volném tréninku, tak i v kvalifikaci na čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans se dařilo prototypům Porsche. Provizorní pole position p
Podobně jako ve volném tréninku, tak i v kvalifikaci na čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans se dařilo prototypům Porsche. Provizorní pole position pro německou značku urval Švýcar Neel Jani.
Jani je dosud jediným jezdcem, který prolomil hranici tří minut a dvaceti sekund a klidně se může stát, že i jediným jezdcem zůstane, protože počasí na zítřek slibuje déšť. Dobrou výkonnost Porsche potvrdila sesterská posádka Hartley-Webber-Bernhard, jenž získala provizorní druhé místo na startovním roštu. Za těmito dvěma se seřadily obě Toyoty a oba vozy Audi.
Ve třídě LMP2 byl tentokrát nejrychlejší René Rast s prototypem týmu G-Drive Racing. Druhé a třetí místo okupují vozy Alpine.
Ve třídě GTE PRO přebraly od Ferrari nejvyšší příčky vozy Ford, které braly první i druhé místo. Vůz číslo 51 týmu AF Corse se pak na třetím místě musí cítit v obležení čtyř Fordů dosti nepohodlně. Nutnou podotknout, že Giancarlo Fisichella podnikl ve vysoké rychlosti výlet mimo trať. Naštěstí se však nepodíval zblízka ani na jednu z bariér. Sedmý čas je tak přes to všechno velmi slušný.
Třída GTE AM opět patřila Ferrari týmu Clearwater Racing. Na druhé místo se dostal Aston Martin číslo 98 a třetí skončilo Ferrari týmu AF Corse s číslem 55.
COMMENTS
Na můj vkus docela dost žlutých fází, nejrychlejší kola LMP 1vlastně na začátku, a pak už nic.Audi udělalo po těch problémech zajišťovací časy,Toyota je pro mě pořád velká neznámá a Porsche asi jelo jenom to, co potřebovalo.Překvapilo mě, že dost aut, která se ocitla mimo dráhu, nebyla schopna se znovu rozjet, a dojet do depa.