Po úpravách v kategorii GTE se před Le Mans dočkají změn i benzínové prototypy P1. Jmenovitě tovární Toyota a soukromé stáje Rebellion Racing a Strakk
Po úpravách v kategorii GTE se před Le Mans dočkají změn i benzínové prototypy P1. Jmenovitě tovární Toyota a soukromé stáje Rebellion Racing a Strakka Racing.
Úpravy pravidel v rámci vyrovnání konkurenceschopnosti se dotknout velikosti palivových nádrží. Mechanici budou moci hybridní Toyotě TS030 natankovat o tři litry více benzínu, což znamená, že celková kapacita modrobílého stroje bude 76 litrů.
Těžkou soudit, zdali bonus tří litrů okoření boj o vítězství v Le Mans. Dieselové prototypy Audi s 58 litrovou nádrží letošnímu ročníku FIA World Endurance Championship dominují a v Le Mans jsou prakticky neporazitelné.
Zvýšení kapacity nádrže však může pozitivně ovlivnit situaci u soukromých týmů. Rebellion Racing a Strakka Racing si z původních 75 litrů polepší o rovných osm, což představuje přinejmenším jedno celé kolo navíc a tím pádem menší počet zastávek u mechaniků.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC Media
COMMENTS