Šéf Mercedesu v DTM Ulrich Fritz si nemyslí, že by měl projekt soukromého týmu v německém šampionátu cestovních vozů v souboji s automobilkami šanci.
Šéf Mercedesu v DTM Ulrich Fritz si nemyslí, že by měl projekt soukromého týmu v německém šampionátu cestovních vozů v souboji s automobilkami šanci.
Mercedes čeká v letošním roce poslední sezona v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Na jejím konci německá automobilka své dlouhé úspěšné působení v sérii zakončí a namísto DTM se bude soustředit na Formuli E, kam vstoupí od sezony 2019-2020. V šampionátu DTM by tak zůstaly pouze dvě automobilky Audi a BMW. Vyrojily se ovšem spekulace, podle kterých bychom “stříbrné šípy” mohly na startu sezony spatřit také v nadcházející sezoně díky stáji HWA. Ta by totiž údajně mohla v šampionátu pokračovat bez tovární podpory jako soukormý tým.
Této variantě ovšem nedává mnoho šancí šéf stuttgartské automobilky v DTM Ulrich Fritz. Němec je ohledně šancí HWA v případě, že by se rozhodlo v DTM pokračovat, skeptický. “Mohli bychom tak učinit z hlediska techniky a zaměstnanců? Ano, jistě. Bylo by ovšem produktivní závodit jako soukromý tým proti automobilkám? Pravděpodobně ne. Kromě toho si myslím, že takový projekt může být stěží vážný a životaschopný, pokud se bude spoléhat na soukromé finance,” uvedl Fritz.
Další možností, která by mohla po odchodu Mercedesu zabránit hrozícímu poklesu atraktivity DTM, je příchod nové automobilky. Ani tento scénář by nemusel být nereálný. Šéf šampionátu Gerhard Berger totiž nedavno přiznal potřebu příchodu třetí automobilky. Rakušan také prozradil, že již vede jednání s Volkswagenem a také s japonskými automobilkami. Příchodu japonské značky by mohla nahrát spolupráce mezi německým šampionátem a japonskou sérií Super GT. Tyto dva šampionáty by měly roku 2019 absolvovat dva společné nemistrovskí závody, které y se měly uskutečnit jak v Evropě, tak i v Asii.
COMMENTS