Produkční vozy v rámci hypervozů ve WEC dostaly zelenou

Produkční vozy v rámci hypervozů ve WEC dostaly zelenou

Šampionát FIA WEC se rozhodl k dalšímu zásahu do chystaných pravidel hypervozů, které nahradí třídu LMP1 od sezóny 2020/21. Organizátoři ustoupili tl

Aston Martin se vrací do nejvyšší kategorie Blancpain Endurance
Úprava BoP pro Aston Martin a Ferrari před 6h Silverstone
Le Mans GTE Am: Dokáže Aston Martin zopakovat loňskou výhru?

Šampionát FIA WEC se rozhodl k dalšímu zásahu do chystaných pravidel hypervozů, které nahradí třídu LMP1 od sezóny 2020/21. Organizátoři ustoupili tlaku automobilek a dovolí větší propojení mezi produkčně vyráběnými supersporty a hypervozy v rámci WEC.

Podle původních plánů měli jednotliví výrobci možnost se ve svých již existujících supersportech pouze inspirovat. Automobilkám však chyběla větší spojitost s jejich produkčně vyráběnými modely. Například Ferrari a Aston Martin totiž chtějí jen vzít své existující supersporty a upravit je pro potřeby WEC.

Tato myšlenka nakonec dostala zelenou, a tak kromě hypervozů jako takových budou moci výrobci použít své existující supersporty, a to v rámci jedné třídy, kterou bude regulovat FIA pomocí Balance of Performance. Navíc má údajně padnout i podmínka nasazení vlastního hybridního systému. Kvůli těmto změnám se očekává rychlost této třídy kolem 3:30 na kolo v Le Mans.

Aston Martin už údajně pracuje na tom, jak svůj současný závodní speciál GTE přebudovat v hypervůz. Tyto plány zajímají rovněž Toyotu, která se sice stále nevyjádřila, ale Japonci se podle technického ředitele Pascala Vasselona dívají na obě možnosti a stále je ve hře i stavba originálního hypervozu.

Finální podoby těchto pravidel bychom se měli dočkat ještě před letošním závodem Le Mans. Přechodná sezóna je naplánovaná na 2020/21, kdy budou proti sobě závodit jak nové hypervozy, tak i prototypy LMP1. K tomu dojde i z toho důvodu, že řada automobilek počítá se vstupem do série od sezóny 2021/22.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0