Šampionát FIA WEC se rozhodl k dalšímu zásahu do chystaných pravidel hypervozů, které nahradí třídu LMP1 od sezóny 2020/21. Organizátoři ustoupili tl
Šampionát FIA WEC se rozhodl k dalšímu zásahu do chystaných pravidel hypervozů, které nahradí třídu LMP1 od sezóny 2020/21. Organizátoři ustoupili tlaku automobilek a dovolí větší propojení mezi produkčně vyráběnými supersporty a hypervozy v rámci WEC.
Podle původních plánů měli jednotliví výrobci možnost se ve svých již existujících supersportech pouze inspirovat. Automobilkám však chyběla větší spojitost s jejich produkčně vyráběnými modely. Například Ferrari a Aston Martin totiž chtějí jen vzít své existující supersporty a upravit je pro potřeby WEC.
Tato myšlenka nakonec dostala zelenou, a tak kromě hypervozů jako takových budou moci výrobci použít své existující supersporty, a to v rámci jedné třídy, kterou bude regulovat FIA pomocí Balance of Performance. Navíc má údajně padnout i podmínka nasazení vlastního hybridního systému. Kvůli těmto změnám se očekává rychlost této třídy kolem 3:30 na kolo v Le Mans.
Aston Martin už údajně pracuje na tom, jak svůj současný závodní speciál GTE přebudovat v hypervůz. Tyto plány zajímají rovněž Toyotu, která se sice stále nevyjádřila, ale Japonci se podle technického ředitele Pascala Vasselona dívají na obě možnosti a stále je ve hře i stavba originálního hypervozu.
Finální podoby těchto pravidel bychom se měli dočkat ještě před letošním závodem Le Mans. Přechodná sezóna je naplánovaná na 2020/21, kdy budou proti sobě závodit jak nové hypervozy, tak i prototypy LMP1. K tomu dojde i z toho důvodu, že řada automobilek počítá se vstupem do série od sezóny 2021/22.
COMMENTS