Problémová technika sráží jezdecké výkony týmu RTR Projects

Problémová technika sráží jezdecké výkony týmu RTR Projects

Každý den není posvícení. Tohle krátké přísloví platí v motorsportu dvojnásobně, možná i trojnásobně. Brněnský tým RTR Projects chtěl nechat v nizozem

Jediným Čechem na Nordschleife v kvalifikačním šestihodinovém závodě na 24 hodinový závod pod záštitou ADAC byl Milan Kodídek
Povídání s Milanem Kodídkem o jeho prvním závodě VLN na Nordschleife
Jezdci týmu RTR Projects si z Dubaje odvážejí pomyslnou bramborovou medaili

Každý den není posvícení. Tohle krátké přísloví platí v motorsportu dvojnásobně, možná i trojnásobně. Brněnský tým RTR Projects chtěl nechat v nizozemském Zandvoortu zapomenout na problémy s technikou v závodech v Dubaji a v Mugellu, nicméně bez technických problémů to nebylo ani tentokráte.

Spojení konce května a moře „za kopcem“ je na první pohled naprosto ideální. Letos v Zandvoortu to však neplatilo a na posádku Tomáš Miniberger, Sergej Paulavets, Milan Kodídek, Tomek Kwolek čekaly teploty okolo desíti stupňů celsia. K tomu se přidaly i vydatné proudy deště přímo na trati, což představovalo pořádnou výzvu pro všechny, kteří v pátek usedli do závodního stroje.

FRYB0270

Hned samotná zmáčená kvalifikace se borcům z brněnského týmu vydařila. Tomáš Kwolek zajel čas 1:52.451, což zaručovalo start z šestého místa ve třídě A5. V tak nabité konkurenci to byl jistě skvělý počin.

Na páteční podvečer pak byly naplánovány také první tři hodiny dvanáctihodinového závodu. Ty zvládl Big Gun skvěle a jezdci týmu RTR Projects se během nich propracovali na velmi slibné páté místo se ztrátou pouhého jednoho kola na stupně vítězů.

„Jel jsem s Big Gunem vůbec poprvé na vodě a když se rozpršelo opravdu pořádně, myslel jsem jen na to, že to auto má jet dalších 11 hodin. Nebylo nic jednoduchého, udržet auto v takových podmínkách na trati. Ten první páteční stint byl ještě v pohodě, ale když jsem do vozu sedl v sobotu, bylo mi jasné, že už něco není v pořádku. Pak to všechno vygradovalo technickou závadou. Bohužel to letos není poprvé,“ utrousil zklamaně Milan Kodídek, který závod startoval.

Restart závodu byl naplánován těsně před sobotní devátou hodinou již za mnohem příznivějších podmínek. Zhruba po 100 minutách se Tomáš Kwolek dokázal dotáhnout na třetí místo ve třídě A5, nicméně posléze přišla další studená sprcha. BMW M3 bylo odtaženo do boxů, kde mechanici bojovali se závadou na řazení. Tu se sice podařilo vyřešit, nicméně boj o stupně vítězů byl již pomalu ztracen. Přes to vše se jezdci a jejich Big Gun nevzdali a ve dvanáctihodinové bitvě na Zandvoortu si dojeli pro 8 bodů za sedmé místo ve třídě A5.

FRYB5347

Své k ne zcela povedenému závodnímu víkendu na Zandvoortu řekl i Tomáš Kwolek: „Bohužel tento víkend se moc nepovedl. Na jednu stranu jsem rád, že mi dal Tomáš důvěru do kvalifikace, ale to je jen slabá náplast. V prvním stintu jsem se dostal svou chybou do kačírku, takže jsem se už potom do ničeho zbrkle nehnal. Když ale pominu veškeré problémy, které jsme měli, a budu se soustředit pouze na jízdu ve voze, tak já jsem si to užil.“

„Do Zandvoortu jsme jeli s tím, že jsou za námi technické problémy a já osobně jsem se hodně těšil na novou trať. Byl jsem se podívat k trati a musím vyzdvihnout jezdecké výkony týmových kolegů, to byla skvělá podívaná! Jenže pak opět přišla technická závada a navíc řešení trvalo dost dlouho. Osobně jsem se svým výkonem spokojený, navíc auto bylo suverénně nejrychlejší ve třídě, jenže tohle byl už čtvrtý závod, kde jsme měli větší technické problémy. Úplné zklamání tedy víkend v Zandvoortu nebyl, ale určitě jsme přijeli pro víc,“ zhodnotil třetí podnik 24H Series Sergej Paulavets.

„V první řadě musím pochválit výkony jezdců, ti předváděli perfektní práci. Jejich výkony však bohužel sráží technické problémy závodního vozu. Za sebe musím říct, že už od začátku mého stintu, nebylo auto zcela v pořádku. Shrnu-li výsledky posledních tří závodů, tak je více než jasné, že je před námi zásadní rozhodnutí, jak bude vypadat druhá polovina letošní sezóny. Jde o to, zda a případně s čím ji dokončíme. Závodění je svým způsobem jako podnikání a bez těžkých rozhodnutí se to zkrátka někdy neobejde. Zatím však nechci předjímat, jak to celé dopadne, ale ti co sledují náš týmový facebook, již jistě dobře tuší jaké jsou naše další možnosti,“ prozradil šéf týmu a jezdec v jedné osobě Tomáš Miniberger.

foto: Petr Frýba

22392_945856035475645_1477454056593829735_n FRYB0357 FRYB2525 FRYB3357 FRYB7926 FRYB7461 FRYB6164 FRYB4848

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0