Dva měsíce uběhly jako voda a už tu máme další podnik seriálu 24H Series, na jehož startu bude mezi sedmdesátkou posádek i brněnský tým RTR Projects.
Dva měsíce uběhly jako voda a už tu máme další podnik seriálu 24H Series, na jehož startu bude mezi sedmdesátkou posádek i brněnský tým RTR Projects. Ve čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji se pětice Miniberger-Vítek-Paulavets-Kodídek-Kwolek dočkala třetího místa, v Itálii však budou jezdci tohoto dynamicky se rozvíjejícího týmu mířit ještě výš.
Na programu je dvanáctihodinový závod na známém italském okruhu v Mugellu. Ten je mezi jezdci velmi oblíbený. Mark Webber o něm dokonce jednou prohlásil, že deset kol v Mugellu je mnohem zábavnějších, jak tisíc kol v Abu Dhabi. Nicméně to, že se jedná o kopcovitou trať s rychlými zatáčkami, činí tento okruh fyzicky mimořádně náročnou výzvou. Jezdci z týmu RTR Projects to moc dobře vědí a už od loňska se velmi tvrdě připravují. Letošní dvanáctihodinovku za volantem bílo-oranžového bavoráku absolvují Tomáš Miniberger, Sergej Paulavets a Milan Kodídek a cílem tohoto tria není nic menšího než obhajoba loňského prvenství.
Náročnou přípravou na 12h Mugello prošel i závodní vůz, kterému v týmu nikdo neřekne jinak, než Big Gun. Ten dorazil z Arábie zpět do Evropy teprve před týdnem a tak měli mechanici týmu RTR Projects opravdu co dělat. Tentokrát však BMW M3 GTR neprošlo klasickou předzávodní přípravou, ale radikální změnou, ke které došlo kvůli technickým problémům v Dubaji o něco dříve, než bylo původně plánováno.
Více objasňuje šéf týmu Tomáš Miniberger: „BMW dostalo kompletně novou karoserii GTR, udělali jsme docela zásadní změny v rozložení hmotnosti vozu tak, abychom eliminovali nepříznivé chování auta s plnou nádrží. Také máme novou palubní desku a zcela přepracované pracoviště řidiče. Prostě vše pro jezdecký komfort, získávání telemetrických dat a rychlou identifikaci případné závady. Jsem napjat, zda se vše podařilo a zda je vše opravené na 100%. Času bylo extrémně málo. Ale i to patří k závodění. Ačkoli je starost o auto teď pořád na prvním místě tak se na závod těším. Okruh mi sedne. Je hodně podobný Brnu, ale navíc tu je rychlá pasáž Arrabiata 1 – Arrabiata 2, která se dá jezdit na plný plyn.
A jak se těší na dvanáctihodinovou bitvu Sergej Paulavets? „Moc se těším na Mugello, tahle trať se mi moc líbí a navíc mi i jezdecky sedí. Oproti loňskému roku to bude ale mnohem obtížnější, jelikož bude na startu skoro dvakrát více vozů a navíc trať není moc široká, tak bude o dost náročnější předjíždění. Závod bude opět rozdělen na dvě části, ale já bych popravdě raději jel celých 12 hodin v kuse.“
„Musím říct, že jsem plný očekávání, jelikož jsem na tomto okruhu nikdy nejel. Nicméně jede se ve dne, takže to bude pro mě mnohem příjemnější. Budeme si muset ještě sednout ohledně naší strategie střídání jezdců, jelikož se v pátek odjedou čtyři hodiny a v sobotu zbytek, ale neviděl bych v tom žádný velký problém,“ doplnil třetí z jezdců Milan Kodídek.
Časový harmonogram
Čtvrtek 12. března
9:58-17:19 – volné soukromé testy
Pátek 13. března
9:15 – 10:45 – volný trénink
11:00 – 11:45 – kvalifikace
13:30 – 17:30 – první „polovina“ závodu
Sobota 14. března
9:30 – 17:30 – druhá „polovina“ závodu
Po celou dobu závodu nás můžete sledovat na Facebooku, kde bude online zpravodajství přímo z boxové zídky. Stejně tak bude k dispozici i livetiming.
Užitečné odkazy:
Facebook týmu: www.facebook.com/RTRprojects
Web 24H Series: www.24hseries.com
Seznam přihlášených: http://www.24hseries.com/12h-italy-mugello/entry-list
Livetiming: http://live.24hseries.com/LIVE-TIMING
foto: Petr Frýba
COMMENTS