Přípravy na Le Mans v plném proudu, týmy se chystají na kolektivní testování

Přípravy na Le Mans v plném proudu, týmy se chystají na kolektivní testování

V neděli 31. května se na okruhu La Sarthe poprvé sejde všech 56 účastníků letošního 83. ročníku závodu 24 hodin v Le Mans. Poslední květnovou neděli

První speciální zbarvení pro Le Mans odhalena
Ford zvažuje přechod do hypervozů, mohl by využít současné GT
Porsche odhalilo speciální zbarvení

V neděli 31. května se na okruhu La Sarthe poprvé sejde všech 56 účastníků letošního 83. ročníku závodu 24 hodin v Le Mans. Poslední květnovou neděli totiž proběhne kolektivní testování a vedle potvrzených posádek budou k vidění i náhradníci a dva prototypy LMP3, tudíž celkový počet aut na dráze by měl být 64.


V kategorii LMP1 se představí čtrnáct prototypů. Tři stroje pojedou jen v Le Mans, jedná se samozřejmě o třetí vozy týmu Audi, Porsche a Nissan. Právě Nissan GT-R a soukromý Rebellion R-One se v neděli poprvé při ostré zkoušce představí veřejnosti. Všichni jistě napjatě očekávají konkurenceschopnost Nissanu v porovnání se zavedenými týmy Audi, Porsche a Toyota.

Stav devíti prototypů LMP2, přihlášených do kompletní sezony FIA WEC, rozšíří dalších dvanáct strojů. Rovných deset se jich dostaví z European Le Mans Series.

Nejchudší počet startujících bude mít kategorie GTE Pro, což ale neznamená, že bychom se neměli na co těšit. Časy z kolektivních testů určitě odhalí, že souboj továren Aston Martin, Ferrari, Porsche a Chevrolet bude vyrovnaný, ostatně jako v předchozích ročnících Le Mans.

Kategorie GTE Am má ve startovní listině o devět aut víc než GTE Pro. Přesně sedm aut tvoří základ FIA WEC a stejný počet vozů připutuje z European Le Mans series. Původ zbývajících čtyř strojů najdeme v americkém seriálu United SportsCar Championship a asijské odnoži Le Mans series.

Nedělní program odstartuje v 9:00 čtyřhodinovým tréninkem, odpolední segment začne ve 14:00.

Seznam přihlášek na kolektivní testování najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0