Připravte se, je tu invaze českých jezdců!

Připravte se, je tu invaze českých jezdců!

Letošní sezona vypadá pro českého motoristického z pohledu bojů o dobrá umístění velmi zajímavě. Kromě, dalo by se říci, českých stálic na mezinárodní

Zoldrem zněla česká hymna, Adam bral 35 bodů a David sbíral brambory
Sprint ESET GT slibuje další vzrušující podívanou
Jezdce Buggyry čeká finále v Le Mans: Chceme stříbro!

Letošní sezona vypadá pro českého motoristického z pohledu bojů o dobrá umístění velmi zajímavě. Kromě, dalo by se říci, českých stálic na mezinárodní okruhové scéně se do elitního okruhového motorsportu vrací po dvou letech Tomáš Enge a Tomáš Kostka.

V Česku snad nebyl motoristický fanoušek, který by se netěšil na návrat Tomáše Engeho. Celých 18 měsíců trval jeho dopingový trest, který je konečně u konce a Enge tak může opět závodit. I během jeho \”přestávky\” byl Tomáš pevně spjat s týmem Reiter Engineering, se kterým zůstal do teď a můžeme prohlásit, že je to jen dobře. Již minulý víkend liberecký jezdec debutoval v americké sérii Pirelli World Challenge a byl to návrat jako hrom!

Enge zvítězil v obou měřených trénincích, kvalifikaci, závodě a jako pomyslnou třešničku přidal nejrychlejší kolo v závodě. Příští víkend pak čeká českého pilota další premiéra, a to v Blancpain Endurance Series. Camaro se, alespoň podle výsledků v testech, přes zimu neuvěřitelně zvedlo a tak bychom se mohli dočkat dobrého výsledku i na Monze, kde se jede úvodní tříhodinovka a za volantem se kromě Engeho bude střídat také Peter Kox a Albert von Thurn und Taxis. Kam budou dále směřovat kroky Tomáše Engeho a týmu Reiter Engineering zatím nikdo neví, ale jedno je jisté-Enge je zpět a v plné síle!
\"1926779_10152042746216699_2071459209_n\"

Dalším Tomášem, který se vrací na okruhy je Tomáš Kostka. Zlínský jezdec v sobě nezapře soutěžácké geny, již několik let se pravidelně účastní zlínské Barum Rally. Kostkovi to nedalo a v posledních dvou letech závodil v rally na plný úvazek. Hned první sezona mu vyšla (skoro) na jedničku. Stal se sice mistrem v sprintech, ale několikrát to pořádně odnesla technika. Vloni to tak slavné nebylo a ze sedmi soutěží dokončil pouze tři. Proto určitě každého potěšilo, že se Tomáš vrací na okruhy. Šampionát EuroV8 Series (bývalý šampionát Superstars) by se mohl někomu zdát \”nic moc\”, ale pokud se Tomášovi zadaří, může mu to opět pořádně nakopnout jeho kariéru, třeba jako loňskému šampionovi Giannimu Morbidellimu, který letos bude závodit ve WTCC.
\"tomas-kostkajpg-700x522\"

Loňská neúspěšná sezona je ta tam a Jan Charouz může opět pomýšlet vysoko. Pražský jezdec bude v letošní sezoně závodit v ELMS a s výbornou Orecou 03 a velmi profesionálním týmem Sébastien Loeb Racing by klidně mohl bojovat o příčky nejvyšší, navíc jeho týmový kolega Vincent Capillaire není žádný mazánek. Konkurence bude sice letos v European Le Mans Series mimořádně ostrá, ale věřme, že se s tím Jan Charouz popere.

Do boje v seriálu FIA ETCC jde opět také český tým Křenek Motorsport a jeho jezdci Michal Matějovský a Petr Fulín, který navíc bude obhajovat loňský titul. Dlouho se mluvilo o tom, že by Fulín mohl vstoupit do světového šampionátu, nicméně situace s novými vozy a tím pádem úbytek loňských vozů S2000 mu situaci neulehčila a tak se plzeňský jezdec rozhodl pro nejracionálnější variantu, kterou je obhajoba titulu v ETCC. Michal Matějovský má před sebou druhou kompletní sezonu a i přesto, že v šampionátu jsou dvě nové tratě Spa a Paul Ricard, dá se předpokládat, že by královéhradecký jezdec mohl útočit v konečném hodnocení na \”bednu\”. Nicméně konkurence bude tvrdá-Homola, Kiss, Biter, Grachev, Nagy nebo Rikli budou chtít českým jezdcům znepříjemnit život.
\"FRYB2178\"

Ani v evropském poháru tahačů nebude chybět české zastoupení-jak jinak, než v podobě českého týmu Buggyra a jejich \”týmu snů\”, kteří utvoří, ještě vloni velcí rivalové a konkurenti, David Vršecký a Adam Lacko. Vršecký po dvou titulech mistra Evropy v letech 2008 a 2009 sbírá pravidelně pátá místa, zato Lacko byl vloni za Vršeckým na šestém místě, ale dva roky předtím strávil na třetím místě v absolutním hodnocení. Je tedy jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí a my věříme, že díky nim bude český prapor v EP Trucků stoupat jen a jen vysoko.
\"140331_Most_004\"

Nesmíme opomenout ani Filipa Salaquardu, který se vrací do Blancpain Sprint Series (resp. FIA GT). Loni nestartoval v kompletní sezoně, ale střihl si také závod BES na Nürburgringu nebo dva závody v GT Open, kde se mu v posledním závodě sezony v Barceloně podařilo dostat na stupně vítězů. Salaquarda pro letošek mění tým, ale zůstává věrný značce Ferrari. S loňským šampionem Andreou Monterminim vytvoří silnou dvojku, která by v BSS mohla potrápit i ty úplně nejrychlejší.
\"img_1157\"

Nesmíme zapomenout ani na české motocyklisty. Jakub Kornfeil i Karel Hanika mají za sebou úspěšný start do nové sezony v šampionátu Moto 3, Karel Abraham nadále válčí v Moto GP, Kuba Smrž se chystá na svoji druhou kompletní sezonu v britském šampionátu Superbiků a Karel Pešek vstupuje do seriálu FIM Superstock 1000.

Sečteno, podtrženo, letos se máme opravdu na co těšit. Nachystejte si vlajky, palce a třeba i šampaňské, letošní sezona z pohledu českého fanouška bude stát opravdu zato!

Foto: Melissa K. Smith Photography / Audi Sport Italia / Petr Frýba / Buggyra / Filip Salaquarda

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Ne Montarmini, ale Montermini – už to tak píšete ve druhém článku… 🙂

  • DISQUS: 0