Toyota Gazoo Racing v LMP1 má nakročeno k tomu, aby na okruhu de la Sarthe překonala v kvalifikaci na 24H Le Mans dosavadní rekord. Předpovědi a sp
Toyota Gazoo Racing v LMP1 má nakročeno k tomu, aby na okruhu de la Sarthe překonala v kvalifikaci na 24H Le Mans dosavadní rekord.
Předpovědi a spekulace rozvířila výborná forma japonské automobilky z oficiálních předzávodních testů 10 dní zpátky, kdy Kamuj Kobajaši za volantem Toyoty TS050 Hybrid #7 zajel čas 3:18.132, což by o více než 1,5 sekundy překonalo loňskou pole-position v podání Neela Janiho z Porsche.
A jak tomu již během jízd před samotným startem legendárního vytrvalostního závodu bývá, časy se postupně zlepšují, obzvláště tomu dopomáhají části tratě, které se využívají v průběhu roku jako běžné komunikace, a kde se přilnavost s vyjetím a pogumováním stopy razantně zvýší.
Vzhledem k novým pravidlům a úbytku aerodynamiky v letošní sezoně Mistrovství světa vytrvalostních závodů jsou navíc prototypy vzhledem k charakteru okruhu v Le Mans rychlejší. Tomuto faktu nebrání ani zhruba 7% úbytek ve výkonnosti motoru oproti loňsku.
Důležitým faktorem a skutečností, kterou rovněž nelze opomenout, je nový asfaltový povrch z října loňského roku položený na menším permanentním okruhu Bugatti, jehož renovace se propsala na velké trati pro čtyřiadvacetihodinovku do druhého segmentu šikany Ford, prostoru startu a cíle, následné pravotočivé zatáčky a šikany Dunlop, a rovněž do úvodní pasáže esíček.
U Toyoty se na základě všech těchto informací domnívají, že by tak v kvalifikaci mohla být překonána hranice dosavadního maxima novodobé historie v bojích proti chronometru 3:16.887, stanovená opět Neelem Janim v roce 2015.
Historický rekord z kvalifikace má ve svém držení Hans Stuck z roku 1985, kdy se svým Porsche 962C prolétl Circuit de la Sarthe v čase 3:14.8, to se ale ještě závodilo na předchozí variantě tratě bez první šikany Dunlop a s rovinkou Mulsanne v plné délce.
COMMENTS