Formule E řeší nečekaný problém, Montreal již nechce na svém území pořádat dvojzávod původně plánovaný na konec července. Pokud série plně elektrickýc
Formule E řeší nečekaný problém, Montreal již nechce na svém území pořádat dvojzávod původně plánovaný na konec července. Pokud série plně elektrických monopostů nenajde náhradní lokalitu, přijde o závěrečný podnik probíhající sezony.
Za vším stojí nově zvolená starostka Valérie Plante, která za současných podmínek nehodlala závod dále hostit v centru města. Snahy o přesunutí Formule E do dějiště Velké ceny Kanady na uzpůsobený okruh Gillese Villeneuva nevyšly, protože trať bude během léta procházet rekonstrukcí. Starostka Plante nakonec na tiskové konferenci oznámila, že se s představiteli města rozhodla podnik zrušit definitivně.
Nová starostka zásadně nesouhlasí s finanční politikou závodního víkendu Formule E, kterou stanovil její předchůdce Dennis Coderre. Promotérem totiž byla nezisková organizace Montreal c’est electrique, jež si jako partnera vybrala státní podnik Hydro-Quebec a nepřilákala žádné soukromé sponzory. Výsledkem je fakt, že kanadská metropole za pořádání uplynulého ročníku stále dluží v přepočtu přes 104 miliónů korun. A to je něco, co Plante nechce opakovat.
Ředitel Formule E Alejandro Agag řekl serveru Autosport.com, že série usilovně hledá náhradu za zrušený podnik a vyloučeno není ani jiné město v Kanadě. Necelých 8 měsíců před plánovaným termínem má však seriál elektrických monopostů velmi málo času na to něco vymyslet.
Existuje proto velká pravděpodobnost, že Formule E zakončí sezonu 2017/2018 dvojzávodem v New Yorku 16-17 července. Nejsou to první obtíže, které musel Agag v souvislosti s kalendářem letos řešit. Brazilské Sao Paulo svou účast o rok odložilo kvůli průtahům s privatizací pozemků v místě konání ePrix a nahradilo jej uruguayské přímořské letovisko Punta del Este.
COMMENTS
Zdá se, že konečně dochází k nevyhnutelnýmu (a leckým již delší dobu předvídanýmu) vystřízlivění z týhle rádobyzelený blamáže. Ve skutečnosti je to nezáživný, pomalý a ukazuje se, že i dost drahý. Ani když to přijde “pod nos” lidem do měst, tak to není schopno vygenerovat velkou návštěvnost. Ony i ty crashe se prostě okoukají, když už je jich moc…
I přes výpadek Montrealu bude mít kalendář Formule E o jednu destinaci více, než v minulé sezóně! Letošní příchod pilotů a výrobců zvučných jmen hovoří o další expanzi, kterou těžko mohou zbrzdit nějaké spory na Montrealské radnici. Montreal bude snadno nahraditelný jinou světovou destinací. Vzhledem k tomu, že jde o poslední podnik sezóny, zůstane zachována i kontinuita stávajícího kalendáře.
Není expanze jako expanze. Možná přicházejí výrobci zvučných jmen, ale každý soudný člověk ví, proč to dělají. Ne proto, že by to byly závody, kde by se chtěli sportovně prezentovat. Dělají to proto, že je to módní a politicky korektní. Kdyby mohly říct pravdu, tak by prohlásili něco v tom smyslu, že je to bullshit. Jako to nedávno prohlásil Vettel a před ním mírnějšími formami i další…
Tvrzení, že: …“každý soudný člověk ví,…“ je donebevolající generalizace, která má dodat plytkému názoru na vážnosti a vyvolat iluzi jeho všeobecné platnosti. Tam, kde názor trpí důkazní nouzí a kde chybí odkaz na relevantní a ověřitelný zdroj, je třeba odkázat alespoň na onoho imaginárního „(každého) soudného člověka“ Část populace na tento klam bohužel skočí….
Josefus, ty musíš bejt vůl jak anděl. Proč máš potřebu si tu furt honit šaška a ukazovat ostatním, jak jsi “chytrej”? To nemáš nic lepšího na práci?
Leoš, ty musíš „bejt“ ale primitiv. Tvůj vulgární slovník patří nanejvýš do vesnické putyky 4. cenové skupiny. Tam můžeš (jakožto potomek národa zemědělců) oslovovat spolustolovníky jmény hospodářských zvířat, aniž bys někoho urazil. ..
Hoši, hoši, hoši? Já jsem dlouho Formuli E odmítal. Tož, není v tom spalovací motor, nedělá to rachot. Nuda říkal jsem si. Přinutil jsem se juknout na Hong Kong, protože jsem se nudil a jiná alternativa závodění nebyla. Jezdí tam i mí oblíbení piloti z DTM, tak co se mi může stát? Je to v každém případě závodění. Bavil jsem se a už se těším na další podnik.