Na scéně středoevropského okruhového sportu se před dvěma roky objevil nový turecký tým GO Motorsport. V barvách tohoto týmu se pravidelně představují
Na scéně středoevropského okruhového sportu se před dvěma roky objevil nový turecký tým GO Motorsport. V barvách tohoto týmu se pravidelně představují čtyři jezdci kategorie gentleman Cenk Ceyisakar, Cengiz Oguzhan, Arif Suyabatmaz a Yadel Oskan. Všichni čtyři startují s vozem Porsche GT3 Cup 997 v pohárovém seriálu GT3 Cup Challenge Central Europe, který má z větší části společný kalendář se závody zónového šampionátu. I díky tomu jsme tak mohli tyto jezdce v průběhu letošní sezóny vídat ve vybraných závodech velkého sprintu. Při posledním takovém závodě na Slovakia Ringu jsme požádali šéfa týmu, pana Cenka Ceyisakarise o pár slov a představení týmu.
Jaké jsou počátky vašeho týmu? Kdy byl založen?
Náš tým byl založen před třemi lety v tureckém Istanbulu a od té doby závodíme v Evropě.
A jak je to s vaším závoděním? Závodíte již delší dobu nebo jste začali se založením týmu?
Prakticky většina jezdců z našeho týmu jsou jezdci z kategorie gentlemen, nicméně většina jezdců závodí kolem deseti let, takže zkušenosti nám nechybí. Na druhou stranu nemůžeme být tak rychlí, jako jsou mladí jezdci, ale tak to prostě je.
Můžete nám prozradit, kde jste předtím sbírali zkušenosti?
Máme v týmu dost odlišných jezdců s odlišnými zkušenostmi. Teď jsou tady čtyři jezdci, mezi nimiž je jeden istanbulský šampion v rally, mistr Turecka v závodech na okruzích a já jsem šampion Porsche GT3 Cup Eastern Europe, takže nejsme žádní zelenáči.
Jaký je cíl vašeho týmu v budoucnosti?
Samozřejmě že máme nějaké cíle. Tím prvním je udělat z našeho týmu řekněme takovou menší Tureckou reprezentaci, což si myslím, že nám zatím jde velice dobře. Druhým cílem je vzít do týmu nové, mladé jezdce. Tohle je jednoznačně náš největší cíl do dalších let, abychom měli mladý a úspěšný tým. To je vlastně taková naše mise.
Co vám dává závodění, co to pro vás znamená?
Já mám se závoděním poněkud odlišnější zkušenosti. Začal jsem v rally a až poté jsem přešel na okruhy, takže těch zkušeností mám více, než někteří jiní jezdci. V mých očích je to vlastně taková strategická hra, protože ne vždy se šampionem stane ten nejrychlejší. Když se podíváte do tabulky, tak vidíte, že někteří jezdci vítězí, ale šampionem se může stát i ten, co nikdy nevyhrál. Vždy vítězí strategie, takže já vnímám závody jako takovou strategickou hru. Navíc to pomáhá i v soukromém životě. Najdete si strategii, tu někde využijete a něco získáte. V tom si myslím, že je závodění velmi podobné našemu životu. Když se podíváte kolem sebe, tak vidíte spoustu rychlých jezdců, ale jen jednoho šampiona.
Jak vnímáte vytrvalostní závody?
Vytrvalostní závody, to je úplně rozdílný byznys. Máme za sebou nějaké vytrvalostní závody. Nejvíce nám vyhovují dvouhodinovky, ale máme v plánu nějaké dvanáctihodinové nebo čtyřiadvacetihodinové závody ve Španělsku nebo v Dubaji. Máme totiž velmi dobré kontakty s Hankookem, navíc náš tým distribuuje jejich pneumatiky. Možná se do toho v příštím roce pustíme, ale jak jsem řekl, vytrvalostní závody jsou úplně jiné. To máte přípravu na závod, strategii během něj, výkony jezdců a samotného týmu, technické vybavení. Ve sprintech jsme v tuto chvíli spokojení, ale v budoucnosti bysme se rádi do nějakého vytrvalostního závodu rádi pustili.
Když se podíváme do minulosti, s jakým vozem jste jezdil v rally?
Začínal jsem před deseti lety s klasickým Peugeotem 205, poté jsem přešel na Peugeot 206 a poté na Mitsubishi EVO sedmé, osmé, i deváté evoluce-ty všechny jsem řídil.
Které jste řídil nejraději?
Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na okruzích teď ale jezdíte s Porsche. Jezdil jste předtím i s jinou značkou?
I na okruzích jsem si vyzkoušel Mitsubishi, to bylo ještě v tureckém mistrovství, poté jsem přešel na Hondu Type-R, se kterou jsem v Turecku odjel cup a poté už jsem začal jezdit v Porsche.
Jak se vám líbí jízda v Porsche? Přemýšlíte, že byste si v budoucnu vyzkoušel jiný vůz?
Musím říct, že celkově je tým spokojený s vozy Porsche, nicméně jezdci s námi probírají možnost přechodu na pohárové vozy Ferrari Challenge. Takže uvažujeme nad budoucností, ale jak jsem řekl, v tuto chvíli jsme spokojení s Porsche.
Vy jste už v minulosti závodili v České republice. Byli jste v Praze? Jak se vám líbí?
V Praze jsem byl už víckrát, i díky obchodu. Musím říct, že je to nádherné město, především když je hezky. Když prší, tak je to možná trochu smutnější město, ale když svítí slunce, tak je to krása.
A jak se vám líbí brněnský okruh, kde se uskuteční poslední závodní víkend Porsche GT3 Cup Central Europe?
Osobně mám brněnský okruh velmi rád, společně se Spa-Francorchamps. Jedničkou je ale pro mě Istanbul Park. Brno je ale krásná trať, hlavně místní maršálové jsou výborní a nápomocní. Takže v Brně závodíme opravdu velice rádi.
Chcete-li se dozvědět více o Porsche GT3 CCE a týmu GO Motorsport, neváhejte a zamiřte již tento víkend na brněnský automotodrom, kde se v rámci “Epilogického” víkendu uskuteční také poslední letošní dva závody tohoto značkového poháru.
foto: Petr Frýba
COMMENTS