Před Velkou cenou Španělska

Před Velkou cenou Španělska

Pro Velkou cenu Španělska byly nominovány tvrdá (P Zero Oranžová) a středně tvrdá (P Zero Bílá) směs. Známý okruh Circuit de Catalunya však letos zaži

Po osmi hodinách barcelonské dvacetičtyřhodinovky, patří týmu RTR Projects pátá příčka
Před závěrečným podnikem International GT Open panuje optimismus
Jezdci týmu RTR Projects vybojovali v barcelonské 24hodinovce stříbro

Pro Velkou cenu Španělska byly nominovány tvrdá (P Zero Oranžová) a středně tvrdá (P Zero Bílá) směs. Známý okruh Circuit de Catalunya však letos zažije změny. Tvrdá směs P Zero Oranžová byla pozměněna s cílem otevřít ještě větší spektrum možností pro vymýšlení strategie. Všechny ostatní směsi zůstávají nezměněny.

Pro volný trénink bude k dispozici také bonusová sada prototypu tvrdé směsi. Cílem je motivovat týmy, aby využily celou dobu, po kterou se trénink koná. Prototypové pneu se budou od tvrdé směsi využívané po zbytek víkendu lišit. Jsou vyvinuté speciálně na to, aby jejich výdrž byla co nejdelší, což má týmům umožnit najet co největší počet kol. Tyto pneumatiky neponesou žádné barevné označení.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Ve Španělsku představujeme revidovanou verzi tvrdých pneumatik. Jsou teď podobnější tvrdým pneu z roku 2012. Tyto nové pneumatiky mají širší využití ve větším teplotním intervalu. Jsou o malý kousek pomalejší, nicméně měly by pomoci týmům vymýšlet ještě větší množství rozličných strategií v kombinaci s dalšími směsmi, které se nemění. K tomuto rozhodnutí jsme dospěli po analýze dat nasbíraných v prvních čtyřech závodech. Cílem je vylepšit podívanou, kterou formule 1 přináší.

Začíná z toho být skoro tradice, jelikož revidované tvrdé pneu jsme ve Španělsku měli už v roce 2011, což byl náš první rok ve formuli 1. Střední směs by měla být výrazně rychlejší a zřejmě právě ona bude volbou týmů pro kvalifikaci. Naopak v závodě by měla být preferována tvrdá směs. Jelikož to pravidla umožňují, ve volném tréninku dáváme stájím k dispozici extra sady prototypů tvrdých pneumatik. Doufáme, že to týmy přiměje, aby v tréninku nechaly své jezdce po co nejdelší dobu. Chceme, aby hlavně nováčci na začátku víkendu najeli co nejvíce kol. Fanoušci si zaslouží vidět co největší spektákl.“

AMBASADOR PIRELLI:

Jean Alesi: „Myslím, že Barcelona je místem, kde budeme mít poprvé dobrou šanci regulérně posoudit funkčnost pneumatik. Jede se na okruhu, který je dobrým referenčním prvkem. Neobsahuje žádné extrémní zvláštnosti. Osobně jsem tuto trať měl vždycky rád, byť je jízda na ní někdy komplikovaná, hlavně tedy ve třetí zatáčce, která je k pneumatikám hodně drsná. Vzpomínám si, že se v Barceloně docela obtížně předjíždí. Naštěstí se Pirelli ve spojení s DRS daří tento neduh mírnit. Na čase na kolo se nejvíce podepíše trakce, což znamená, že pneumatiky budou pod drobnohledem. Španělsko patří k nejdůležitějším závodům v roce, jelikož dokáže předpovědět další vývoj sezony. Extra pneu pro trénink jsou dobrým krokem. Pro náš sport není dobré, aby vozy zbytečně dlouho stály v garážích. Zajímavé bude také sledovat, jak se na závodě podepíší nové tvrdé pneumatiky. Na závod v Barceloně budou týmy jistě velice dobře připraveny, neboť z testování na tomto okruhu mají k dispozici velké množství dat. Otázkou samozřejmě bude, nakolik budou tato data stále relevantní, jelikož počasí bude v porovnání se zimními testy zcela jiné.“

OKRUH Z POHLEDU PNEUMATIK:

  • ·         Barcelona je rychlým, plynulým a technicky náročných okruhem s velkými nároky na pneumatiky. Teploty tu bývají docela vysoké, asfalt je relativně normálně drsný. Degradaci pneumatik ze všeho nejvíce nicméně ovlivňují velké laterální energie. V závodě očekáváme, že většina pilotů zajede třikrát do boxů.
  • 4 655 metrů dlouhá trať se skládá ze 16 zatáček, většina z nich je pravotočivých, což znamená, že nejvíce práce mají levé pneumatiky.
  • Loni se ve Španělsku jezdilo na tvrdých a měkkých pneumatikách. Letošní směsi jsou ovšem celkově měkčí než jejich loňské ekvivalenty, takže letošní střední směs je s nadsázkou řečeno podobná loňské měkké směsi. Prvních pět pilotů v cíli loni zvolilo strategii tří zastávek. Všichni startovali na měkkých pneu. Nejvýše postavený pilot se dvěma zastávkami na kontě dojel osmý, přičemž startoval z poslední pozice.
  • Další informace o španělské trati a jak Pirelli měří degradaci pneumatik, jsou volně k dispozici na webové adrese: www.pirelli.com/f1pressarea

TECHNICKÉ POZNÁMKY

  • Abyste v Barceloně zajeli dobrý čas, potřebujete nalézt kompromis mezi aerodynamickou a mechanickou přilnavostí. Většina týmů vozy nastaví tak, že vpředu je podvozek tvrdý, což napomáhá zatáčení, ovšem vzadu je měkčí za účelem vylepšení trakce.
  • Změna směru větru je v Barceloně významnou proměnou. Jedná se o faktor, který má na nastavení vozu velký vliv, obzvláště v první zatáčce.
  • Za posledních deset let bylo hned devět závodů ve Španělsku vyhráno po startu z pole position. Loňský rok tedy představuje výjimku. Kvalifikace je klíčová. Bude tedy důležité extra sadu pneumatik v tréninku využít v co největší míře, aby byl nalezen optimální set-up.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0