Před sezonou FIA WTCC: Lada

Před sezonou FIA WTCC: Lada

Když se řekne Lada, většina lidí se škodolibě ušklíbne a to je tak asi všechno. Ve FIA WTCC je situace o něco jiná. Ladu čeká již čtvrtá sezona od své

Borkovič by mohl po problémech v Maroku odejít od Hondy
Svět WTCC
WTCC: Volné tréninky na Hungaroringu pro Ladu a Volvo

Když se řekne Lada, většina lidí se škodolibě ušklíbne a to je tak asi všechno. Ve FIA WTCC je situace o něco jiná. Ladu čeká již čtvrtá sezona od svého plnohodnotného návratu v roce 2013 a mnoho fanoušků přeje Ladě velké úspěchy, protože těch má ruská automobilka poskrovnu. 

Lada už nechce být tím týmem vzadu, co občas překvapí. Nechce hrát druhé housle, a proto po sezoně přišel radikální řez. Nový tým se začal vlastně budovat již loni, kdy dostal sbohem ruský jezdec Mikhail Kozlovskiy, jenž během svých dvou kompletních sezon vybojoval pouhých 11 bodů. V Ladě si konečně uvědomili, že takový jezdec nemá co dělat v továrním týmu a od čtvrtého podniku jej v kokpitu Vesty nahradil Jaap van Lagen. O jeden podnik později se pak přidal Nick Catsburg a ve žlutém voze se představil i Nicolas Lapierre.

V Ladě si po sezoně sedli, dali hlavy dohromady a vypadá to, že konečně dali dohromady i výborný tým. Ano, ztráta Roba Huffa je sice obrovská a určitě bude citelná, nicméně dravé mládí v kombinaci s obrovskými zkušenostmi, to je také výborná kombinace. Ačkoliv jsem už loni tvrdil, že je Gabriele Tarquini příliš starý na mistrovství světa, myslím si, že Lada neudělala jeho angažováním chybu, právě naopak. Rychlost už má. Nick Catsburg již vloni přesvědčil a Hugo Valente jakbysmet. Moudrost Tarquiniho je pak důležitá nejen pro vývoj vozu, jak už oba mladí jezdci sami přiznali, tak také pro vývoj jich samotných.

12143064_847024272074433_7348879702620822555_n

Ostatně právě takový Hugo Valente by klidně mohl být černým koněm celé letošní sezony. Vždyť ve svých dvou sezonách s Chevroletem předváděl mnohdy až husarské kousky a pět pódiových umístění pak hovoří samy za sebe. Valenteho problémem je jeho mladická nerozvážnost. Jezdí stylem “věnec nebo kotrmelec”, a i proto vloni přišel o možnost bojovat o lepší než čtvrté místo v Yokohama Trophy. Vždyť loni hned devětkrát nebodoval a to převážně díky haváriím. Ve třech případech pak nemohl nastoupit do závodu kvůli havárii z první závodní jízdy. Takový je prostě Valente. Má ale teprve 23 a klidně by to mohl být v budoucnosti nástupce krajana Mullera.

“Cítím mnohem méně tlaku oproti minulým sezonám, protože mým snem bylo stát se továrním jezdcem a tím teď jsem. Musím na sobě neustále pracovat a zlepšovat se. Nyní jsem továrním jezdcem a to mění mnoho, více si teď věřím,” řekl Valente.

Jezdeckou posádku má tedy Lada vyřešenou, ale jak je na tom jejich vůz? Od Vesty se vloni čekal vzestup týmu, ale pouhé jedno umístění na stupních vítězů bylo tuze málo. Velkým problémem byly v loňském roce starty z klidu, na kterých tým přes zimu hodně zapracoval. Upravený je i motor ve spolupráci s technickým partnerem Orecou. Jak je na tom ale auto jako kompletní “balíček” není jasné. Ostatně, tak jak u většiny týmů. Tento víkend tak budeme vědět víc, co od ruské továrny čekat v letošním roce.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0