Začal nový týden, týden, na který se těšili všichni jezdci a fanoušci světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Už v pátek totiž odstartuje dvaná
Začal nový týden, týden, na který se těšili všichni jezdci a fanoušci světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Už v pátek totiž odstartuje dvanáctá sezona tohoto seriálu. Dnes si představíme další tovární tým, a to Hondu.
Tovární tým Honda Castrol Racing ještě do loňské sezony mnoho respektu nevzbuzoval a to zčásti díky vozu a zčásti díky jezdecké sestavě. Na druhou stranu je nutno podotknout, že to byla právě Honda, která jako jediná dokázala loni porazit Citroën ve třech závodech.
Japonská automobilka se však naštěstí tímto dílčím úspěchem, pokud se dá mluvit vůbec o úspěchu, nenechala ukolébat. Naopak, před letošní sezonou velmi posílila. Civic TC1 má nové aerodynamické prvky, ale největší změny se udály samozřejmě uvnitř vozu, od kterých si v Hondě hodně slibují. Ještě více však očekávají od jezdců.
Jak by také ne. Vždyť Tiaga Monteira doplnil mistr světa Rob Huff a Maďar Norbert Michelisz. Právě u druhého jmenovaného by se chtělo říct “konečně”. Norbi o sobě dával najevo již mnoho let a po šesti kompletních sezonách ve WTCC se dočkal tovární sedačky.
Honda sice nedokončila předsezónní test na italské Vallenlunze kvůli poruše motoru, ale i takové věci se stávají a dokud se jedná o testy, v Hondě můžou být v klidu. Před samotným prvním podnikem ve Francii měla Honda naplánovaný ještě jeden, soukromý, test.
Co tedy víme? Honda má nový, rychlejší a celkově lepší vůz. Má také nové jezdce. Pokud ani tato kombinace nepřinese kýžený úspěch minimálně v podobě boje o titul s jezdci Citroënu, bude potřebovat japonská automobilka radikálnější řešení. Já jsem ale optimista a věřím, že letos bude Honda schopná konkurovat Citroënu. A pokud jsem včera psal, že si myslím, že Lópezův největší soupeř v boji o titul by nemusel být jeho týmový kolega, věřím tomu, že Huff i Michelisz budou schopní bojovat v každém závodě o postavení na stupních vítězů. Více ale přeci jen věřím Huffovi, protože ten už u Lady dokázal, že dokáže zajet i na vratech od stodoly.
Optimistická slova potvrzuje i Tiago Monteiro: “Nechci být přehnaně optimistický, ale měli jsme velmi dobrou zimu. Udělali jsme velkou evoluci našeho auta. Zima sice vždy přinese mnoho otázek, ale my jsme nyní obrovsky motivovaní a máme mnoho pozitivních znalostí ohledně našeho vozu. Vypadá to velice slibně.”
COMMENTS