Před letní přestávkou je na řadě Sachsenring

Před letní přestávkou je na řadě Sachsenring

«eni Motorrad Grand Prix Deutschland» je posledním závodem první poloviny letošní sezóny Grand Prix, a po ní následuje zasloužená letní přestávka.

Hanika chce v Malajsii bodový hattrick
Hanika jede ze Sachsenringu bez bodů
Karel Hanika zajel dosud nejlepší kvalifikaci v Moto 3

«eni Motorrad Grand Prix Deutschland» je posledním závodem první poloviny letošní sezóny Grand Prix, a po ní následuje zasloužená letní přestávka.

Devátý závod se tedy koná na okruhu, který je také nazývána jako trať „Mickey Mouse\” – a jedná se o Sachsenring, tedy Grand Prix Německa.

Od dvacátých let minulého století se na sice přechodně uzavřených, ale jinak veřejných silnicích v okolí Chemnitzu, dříve Karl-Marx Stadtu, konaly mezinárodní auto- a motocyklové závody. A to až do roku 1990. Pak se rozhodlo, že 8 km dlouhý okruh už není k závodění způsobilý – i kvůli stížnostem v těsné blízkosti žijících místních obyvatel – a byl tak postaven úplně nový okruh, známý jako Sachsenring. Ten leží deset kilometrů západně od Chemnitzu a poprvé se zde závodilo v roce 1996. První ročník mistrovského seriálu GP se konal na nové trati o dva roky později, tedy v sezóně 1998.

Od té doby byl několikrát upraven, aby vyhovoval současným požadavkům na bezpečnost. Stabilní boxy se tak poprvé použily v sezóně 2001. Mnoho úzkých zatáček dělá ze Sachsenringu jeden z nejpomalejších okruhů celého kalendáře, to ovšem vůbec neubírá na dramatičnosti jednotlivých závodů.

Délka okruhu: 3.671 m
Šířka: 12m
Levých zatáček: 10
Pravých zatáček: 3
Nejdelší rovinka: 700 m
Postaven: 1996
Modifikován: 2003

Pole Position: 1:27.300 min. (151.3 km/h) Alex Rins, KTM, 2013
Rekord okruhu: 1:27.183 min. (151.5 km/h) Luis Salom, KTM, 2013
Vítěz 2012: Sandro Cortese (KTM)
Vítěz 2013: Alex Rins (KTM)

Osmý letošní závod Dutch TT v Assenu byl historický ze dvou pohledů, jednak se skončil úspěšným a ojedinělým doublem jezdců s motocykly Honda, navíc poprvé od zavedení kubatury Moto3 v roce 2012 nestál na stupních vítězů ani jeden ze závodníků s motocyklem KTM, když vyhrál Alex Marquez před Alexem Rinsem – oba Honda a Miguelem Oliveirou s bikem Mahindra.

Dvě po sobě následující vítězství Alexe Marqueze a na první pohled viditelný obrovský posun v poměru sil ve prospěch pilotů s japonskými motocykly Honda udělal z této kubatury doslova kriminální drama. Před Sachsenringem dělí nejlepších Top-5 pilotů pouhých 15 bodů, což znamená, že do letní přestávky může jít jako lídr kdokoliv z tohoto kvinteta.

Od úvodního Kataru sice vede tabulku MS-Moto3 stále stejný jezdec: Pilot Red Bull KTM Ajo Jack Miller, stájový kolega našeho Káji Haniky, který už vyhrál třikrát, ale jeho náskok je aktuálně pouhých 7 bodů, když třikrát po sobě už nestál na stupních vítězů. Tři závody GP vyhrál i jeho značkový kolega a druhý v celkovém pořadí Romano Fenati z týmu Valentina Rossiho. Na třetí místo se dvěma v řadě vítěznými závody probojoval Alex Marquez s Hondou, za ním následuje úřadující vicemistr světa a jeho týmový kolega od Emilia Alzamory Alex Rins a Top-5 kompletuje další Španěl, kterým je zkušený Efren Vazquez, rovněž s Hondou. A právě pro tohoto Španěla je Sachsenring domácím závodem GP, neboť závodí za berlínský tým Racing Germany, takže pozor na něj.

Český Rookie Karel Hanika absolvoval na nizozemském okruhu v Assenu skvělý závod, kdy poprvé ve své kariéře pilota Grand Prix bojoval v absolutní špičce závodního pole a závod si dle vlastního vyjádření hodně užíval. Že nakonec výsledek nebyl úplně dle představ jeho a jeho fanoušků, je sice pravda, ale byl zde obrovský výkonnostní posun a Hanika všem ukázal, že jezdecky a rychlostně má na to, závodit s absolutní špičkou této kubatury.

Ostatně jeho výkon ocenil i Pit Beirer, Head of Motorsport u KTM, který na otázku, zda se může stát Karel Hanika už 2015 kandidátem na titul mistra světa, odpověděl: „Ne, to od něho nemůžeme v jeho druhém roce závodění v MS očekávat. Naše přání je, aby takový Rookie, jako je třeba Karel, u kterého je v pořádku celé jeho bezprostřední okolí, byl schopen ve své druhé nebo třetí sezóně závodit úplně vpředu. Bylo by hodně špatné, požadovat od vítěze seriálu Rookies-Cup hned v následujícím roce umístění v Top-3. To není v praxi možné. My musíme talenty nechat v klidu rozvíjet. My jsme díky hodně dobrých týmů KTM přímo u pramene, proto máme v domě KTM hodně dobrých jezdců\”.

Hanika tak cestuje na svou oblíbenou trat Sachsenring, kde vloni vyhrál závod Red Bull Rookies Cup a ve své premiérové sezóně 2012 byl rovněž odmávnut na podiovém umístění: „Doufám, že na Sachsenringu bude hodně českých fanoušků, neboť tato trať je populární nejen mezi jezdci, ale i mezi fanoušky a je tam vždy skvělá atmosféra. Proto si myslím, že mohu závodit podobně jako v Assenu. Trať mám rád, takže se opravdu moc těším. Ovšem také vím, že to bude neuvěřitelně vyrovnané!“, těší se na GP Německa aktuálně 19. jezdec tabulky MS-Moto3 a český Rookie Karel Hanika, jenž v dosavadních 8 odjetých závodech GP celkem čtyřikrát bodoval a nejlépe byl ve své premiérové sezóně odmávnut jako desátý v americkém Teaxsu a v italském Mugellu.

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0