První závod na klasické dráze v kalendáři European Stock Cars Championship závodního simulátoru iRacing hostil okruh Watkins Glen, kde se dařilo i tým
První závod na klasické dráze v kalendáři European Stock Cars Championship závodního simulátoru iRacing hostil okruh Watkins Glen, kde se dařilo i týmu CZO Racing.
Jen čtyři vteřiny od vítězství dělilo v cíli druhého Víta Šalomona, který týmu CZO Racing dovezl další umístění v TOP3. „Tento víkend jsem tušil, že bych mohl přivézt slušný výsledek, protože jsme se přesunuli na klasický okruh, který mně osobně sedí mnohem více než ovály. Již kvalifikace dala znát, že hlavní souboj bude probíhat nejspíše mezi mnou a Steffenem Nobisem, který je velmi silným soupeřem na kterékoli trati. Jen my dva jsme dokázali dostat kvalifikační kolo pod 1:10, konkrétně 1:09.339 Steffen a 1:09.540 já. Třetí za námi zaostával o celou vteřinu,“ uvedl Vítek a pokračoval:
„Na startu závodu jsem se usadil za ním a ujížděli jsme ostatním. Rozhodl jsem se držet odstup mezi půl vteřinou a vteřinou. Na konci třicátého kola, tedy v polovině závodu, jsem se rozhodl zajet pro palivo a nové obutí, ačkoli jsem klidně mohl zůstat na trati o kolo déle. Steffen pokračoval dál a se pokusil z dřívější zastávky vytěžit maximum. O kolo později zastavil Steffen a na výjezdu z boxů jsme byli bok po boku, do další zatáčky jsem najel před ním. Po další tři kola jsme se propracovávali auty o kolo zpět a po třech kolech využil Steffen toho, že jsem byl přibrzděn a předjel mě na brzdy do první zatáčky. Ačkoli jsem se ho držel, ke konci našel ještě něco navíc a do cíle jsem tak dojel druhý se ztrátou čtyř sekund. Celkově jsem však velmi spokojený, protože ostudu jsem rozhodně neudělal a minutový náskok na třetího a více než kolový náskok na čtvrtého prozradí, jak velké tempo jsme oba drželi.“
Do první pětky se zvládl protlačit Lukáš Srňánek, ale jak už naznačil Vítek, ztráta soupeřů na vedoucí duo byla velká.
„Na klasický okruh jsem si moc nevěřil, jsem spíše oválový.V tréninku se mi podařilo solidně připravit vůz. Čtvrté místo v kvalifikaci bylo překvapením, když vezmu v úvahu ne moc dobrý vztah k okruhům. Nevím proč, ale vedení ligy se rozhodlo pro pevný start a já dostal penalizaci deseti vteřin za předčasný start. Po odpykání trestu jsem spadnul na chvost pole a po výjezdu z boxů jsem ztrácel na lídra propastných 45 sekund. Auto bylo natolik dobré, že jsem dokázal stahovat soupeře před sebou. Dá se říct, že každé mé kolo bylo na limitu. Přibližně 20 kol před cílem jsem věděl, že mi nevyjde palivo, nebo bude dojezd hodně těsný. V ten moment jsem se pohyboval kolem osmého místa Měl jsem dvě možnosti, dokončit závod a šetřit palivo, nebo zariskovat a zastavit v boxech pro palivo a nové pneumatiky. Zvolil jsem druhou možnost která byla správná. Díky novému obutí jsem dokázal propracovat na konečné páté místo,“ popsal svůj závod Lukáš.
Sedmá příčka v cíli patřila Bronislavu Robenekovi, který byl posledním jezdcem se ztrátou jednoho kola. „Neměl jsem příliš času na ladění nastavení auta. Netušil jsem, že bude pevný start, ale ztratil jsem jen jednu pozici. Postupně jsem se propracoval na páté místo, ale vůz jsem přestával mít pod kontrolou a dohnal jsem pomalejšího soupeře. Zdálo se mi, že plná nádrž nevydrží na 30 kol, zajel jsem proto do boxu a tím pádem zvolil dvouzastávkovou strategii. Jak se ukázalo, můj odhad byl chybný. Palivo by vyšlo. Nakonec jsem příliš neztratil, ke konci závodu jsem se propracoval na šestou příčku, ale vlastní chybou jsem se propadl o jednu pozici zpět,“ konstatoval Broněk.
Stoprocentní úspěch v TOP10 zkompletoval Radek Sýkora, který dojel na desátém místě. Na závod ve Watkins Glen jsem se hodně těšil a mile mne překvapila účast ostatních závodníků. Na startovním roštu jsem byl zhruba v polovině, pevného startu jsem využil a po třech kolech mi patřila šestá příčka. V desátém kole jsem se kvůli nezaviněné chybě propadl na osmé místo, které jsem si držel většinu závodu. Po sérii menších nevlastních chyb jsem dojel desátý,“ řekl Radek.
Působení CZO Racing můžete sledovat na týmových stránkách nebo na webu European Stock Car Championship
COMMENTS