Povídání s Petrem Fulínem o jeho účasti v závodech FIA WTCC v Marakeši

Povídání s Petrem Fulínem o jeho účasti v závodech FIA WTCC v Marakeši

Loňský šampion evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín se zúčastní úvodního podniku FIA WTCC v Marakeši. Fulín bude v Maroku startovat v kateg

Pro Toma Boardmena víkend skončil
Číňan Ma Qing Hua se stal čtvrtým továrním jezdcem Citroënu ve WTCC
Češi v akci – ETCC, TCR, VLN, WSbK, MOTO GP, Ferrari Challenge, testy Brno

Loňský šampion evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín se zúčastní úvodního podniku FIA WTCC v Marakeši.

Fulín bude v Maroku startovat v kategorii TC2 v barvách španělského týmu Campos Racing s vozem Seat Leon.

Plzeňský jezdec se v Marakeši připojí k devatenáctiletému Johnu Filippimu z Francie, který nedávno oznámil, že s týmem Campos letos absolvuje ve WTCC kompletní sezonu.

\”Předně bych rád řekl, že startem v Marakeši se nic nemění na mém pohledu na případnou celou sezónu ve WTCC. V tomto případě se však jedná o ojedinělou nabídku, kterou jsem díky rychlému vyjádření podpory mých partnerů mohl využít. Za to jim patří můj velký dík,“ říká Petr Fulín na úvod povídání o jeho první účasti ve WTCC.

Co bylo tím rozhodujícím faktorem, že si se rozhodl využít nabídku týmu Campos?
„ Je velice pravděpodobné, že příští rok budou ve WTCC jen vozy kategorie TC1, což bude o úplně jiných penězích a tak může být tato možnost poslední příležitostí na svezení ve WTCC.“

Říkáš, že na Tvém pohledu na případný start v celé sezóně WTCC v TC2 se nic nemění, jak bys tedy ohodnotil sportovní hodnotu tohoto podniku?
\”Co se sportovní hodnoty týče, tak ta nebude opravdu nijak veliká. Očekává se účast šesti, možná sedmi vozů TC2, což není mnoho. Navíc vozy TC 1 budou pravděpodobně o pět až šest vteřin na kolo rychlejší a tak si nelze klást žádné velké cíle. Chci si to převážně užít a zažít atmosféru závodů WTCC. Je to možnost být na trati s těmi nejlepšími jezdci světa a splnit si tak svůj sen.„

Okruh v Marakeši nepatří zrovna k těm nejoblíbenějším, jak se na něj díváš Ty?
„To rozhodně. Pokud bych si mohl vybrat nějakou trať v letošním kalendáři WTCC, tak Marakeš by byla až úplně tou poslední. Nabídka však je taková a je to třeba tak brát. Na druhé straně pokud by se třeba podařilo v příštím roce naskočit do WTCC, bude tento víkend velice dobrou a cennou zkušeností.“

A co říká na start Petra Fulína ve WTCC šéf tým Křenek Motorsport, pan Josef Křenek: „Petr Fulín si možnost startu ve WTCC právem zasloužil. Patří k nejlepším současným pilotům, což potvrzuje i skutečnost, že mu tato nabídka byla poskytnuta. Celý team mu bude držet palce a já osobně věřím, že i na trati, na které dosud nejel a navíc s vozem který nezná, bude patřit k favoritům.“

Časový harmonogram závodního víkendu v Marakeši:

Pátek 11. dubna
12.30 – 13.00 – test

Sobota 12. dubna
09.00 – 09.30 Free Practice 1
11.15 – 11.45 Free Practice 2
14.00 – 15.00 kvalifikace – 15:00 CET – EUROSPORT 1

Neděle 13. dubna
16.15 1. závod (14 kol) – 17:00 CET – EUROSPORT 1
17.15 2. závod (14 kol) – 18:00 CET – EUROSPORT 1

\"wtcc10050202\"

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Milan Spurný 11 years ago

    No slovo „šampion“ hned v první větě je trochu přehnané, nemyslíte? V českém jazyce je výraz šampion synonymum ke slovu mistr (stejně jako šampionát = mistrovství). Žádný pohárový závod (či seriál závodů) v motorsportu nemá vyhlašovaného mistra, ale pouze vítěze (dle regulí FIA).
    Nechci snižovat vítězství Petra Fulína v loňském ETCC, ale šampion, neboli mistr, se vyhlašuje pouze v seriálech, které jsou vypsané jako mistrovství, tzn. Championship. To bohužel z logiky věci pohárový seriál nemůže být.

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      zdravím Milane, máte bez pochyba pravdu, ale proč to nevzít v potaz jako synonymum slovo vítěz, resp. když může slovo šampion v tomto případě použít samotná FIA a její materiály, proč ne my? resp. dělám tuto práci již osm let a osm let toto slovo používám jako označení pro vítěze každého seriálu, ať již se jedná o mmčr, eset, clio cup … prostě cokoliv. Je pochopitelné, že v obecné rovině nelze srovnávat pohár a mistrovství, na druhé straně, ale sám řekněte, ať už někdo zvítězí v jakékoliv sérii, musel přeci vynaložit nemalé úsilí a přinést nemálo oběti na cestě za svým vítězstvím … než jsem začal dělat tuto práci, neznal jsem moc hodnotu slova vítěz a zajímal jsem se převážně o první tři, tak jako to dělá většina lidí, dnes s odstupem času, když alespoň trochu vím jak to chodí a co vše je třeba byť “jen” za 19. místem, si maximálně cením snahy a námahy každého jezdce. protože i na to devatenácté místo je třeba se ve většině případů pořádně nadřít …… neberete-li tak slovo šampión jako adekvátní, nahraďte si jej jiným slovem a nebo napište vlastní článek – rádi zveřejníme vše co přijde na redakce@old.ceskeokruhy.cz Josef

  • DISQUS: 0