Povídání o TCR s šéfem týmu Target Competition Andreasem Gummererem

Povídání o TCR s šéfem týmu Target Competition Andreasem Gummererem

Když před necelým rokem přišla na svět informace o vzniku nové závodní série TC3, asi jen málokdo v prvním momentě věřil, že její potenciál a záběr na

Jürgen Schmarl podepsal svou pátou sezónu u týmu Target Competition
Target mění v TCR závodní techniku
Šampion čínských cesťáků Jiang Tengyi odjede závodní víkend TCR v Číně

Když před necelým rokem přišla na svět informace o vzniku nové závodní série TC3, asi jen málokdo v prvním momentě věřil, že její potenciál a záběr naroste do takového rozměru jako je to právě v těchto dnech, kdy promotér šampionátu Marcello Lotti oznamuje téměř každý týden vznik nějaké národní obdoby této série.

Původní název série TC3 International se v závěru loňského roku na doporučení FIA změnil na TCR International a světlo světa spatřil také kalendář pro sezónu 2015.

Ten počítá s celkem 12-ti závody, přičemž pět bude odjeto v Asii, pět v Evropě a 2 v Jižní Americe a to je skutečně impozantní. Uvážíme-li fakt, že vybrané podniky budou součástí závodních víkendů Formule 1, narostla šampionátu FIA WTCC pořádná konkurence. Otázkou však je, zda se má jednat o konkurenci anebo spíš o oživení a stabilizaci scény závodů cestovních vozů, která se v posledních letech začínala ubírat, možná atraktivní, ale velice ekonomicky náročnou cestou.

Těžko predikovat, jak moc bude série TCR atraktivní a jak moc tato podívaná nadchne fanoušky, kteří se v posledních letech opravdu rozmlsali. V loňském roce jsem měl možnost vidět nový SEAT Leon Eurocup při závodech na Salzburgringu a musím říct, že to byla pěkná podívaná. Auta jsou pěkná, agresivní a Eurocupové závody v mých očích přesně splnily to, co jsem od nich očekával. Tedy vyrovnanost, atraktivní auta a těsné souboje, které jsou tím správným kořením. Ono taky závody, kde je to plech na plech, baví prostě tak nějak více.

Jak to bude ale v TCR? Čeká se zatím start šesti různých aut. Mimo již uvedených Leonů to bude Alfa Romeo Giulietta, Volkswagen Golf, Ford Focus, Honda Civic a Opel Astra OPC. V budoucnu se dá očekávat masivní nárůst značek, jenž přijdou s vozem specifikace TCR, vždyť toto „ekonomické“ závodní vozítko má už i Mercedes a podle dostupných údajů je jeho cena stejná jako u Seatu.

Když to vše sečtu a podtrhnu, docházím k názoru, že jako velký fanoušek cestovních aut se mám v následujících letech na co těšit. Dříve než to však vypukne a my se dozvíme jak to celé velký stratég a bývalá hlava WTCC Marcello Lotti vymyslel, požádal jsem o pár slov na téma aktuálního dění jednoho z šéfů týmu Target Competition Andrease Gummerera.

Italský tým Target Competition je jedním z týmů co bude v TCR nasazovat právě Seaty a pokud je vám jméno tohoto týmu povědomé, tak vězte, že jste se s tímto týmem a jeho jezdci mohli potkat v letech 2012 a 2013 při závodech Clio Cupu Bohemia a v loňském roce právě v poháru Seat Leon Eurocup.

Andreasi, před dvěma lety jste s pohárovými Clii závodili v Renault Clio Cupu Bohemia, ze kterého jste o rok později přešli do Eurocupu, kde váš jezdec Stefano Comini vybojoval skvělé čtvrté místo. Nyní dokončujete poslední přípravy před premiérovou sezónou TCR. To vše za necelé dva roky. Co všechno stojí za tímto velkým progresem?

V roce 2013 jsme mimo startu v CCB závodili s Mario Dablanderem ve FIA ETCC, kde se nám podařilo vyhrát kategorii Single Make Trophy a tak posun do Seat Leon Eurocupu byl celkem logickým krokem. Úroveň pohárového závodění je v posledních letech skvělá a tak když nás v průběhu loňského roku kontaktoval Marcello Lotti s otázkou, zda bychom nechtěli vstoupit do nové mezinárodní série, vzbudilo to u nás velký zájem. Proběhlo několik schůzek, v jejichž průběhu jsme se seznámili s celým projektem. No a po té co jsme v něj získali důvěru, již bylo rozhodnutí velice jednoduché. Jsme mladý tým a co je hodně důležité, máme velice stabilní zázemí. Partnery a jezdce, kteří při nás stojí, a to nám dává velkou motivaci.

Jak s odstupem času hodnotíte svůj první rok se Seaty, resp. první Eurocupovou sezónu?

Loni jsme měli hned od počátku rychlost i štěstí. Vždyť Stefano Comini vyhrál na Nürburgringu kvalifikaci a první závod. Pak to bylo chvilku nahoru a dolů a k tomu trochu smůly a nehod. Nakonec však můžeme hodnotit loňský rok jako úspěšný. Naši mladší jezdci Lorenzo Veglia a Jordi Oriola byli oba na pódiu, Jürgen Schmarl udělal v průběhu celé sezóny velký pokrok, když zakončil rok dvěmi šestými místy v Barceloně, kde měl blízko k pódiu i Mauricio Hernandez. No a zapomenout nesmím ani na Stéphanii Kox, která byla při svém prvním startu v cestovních vozech nejlepší ženou v poli.
Myslím však, že TCR již bude představovat trochu jiný level. Bude to více závodů, navíc ve vzdálených destinacích a ve světlech ramp šampionátu Formule 1. Co vše to pro vás znamená a jak moc se musela změnit struktura celého týmu?

Ano, je to tak. Do našeho týmu přišel Albert Deuring, který byl dlouhé roky hlavou Audi DTM Team Abt a jeho zkušenosti, které čítají více než 20 let na scéně těch nejprestižnějších šampionátů budou jistě velkým přínosem. Jinak základní složení týmu, což je jedenáct lidí, se nijak výrazně nemění, věřím, že náš tým má dostatek zkušeností na to, aby zvládnul i takto velkou výzvu. Jsem přesvědčen, že TCR představuje budoucnost cestovních aut. Auta jsou to relativně levná a jejich provoz není ekonomicky nijak náročný, už se na to vše moc těším

Dvanáct destinací po celém světě. Jak náročné to bude na logistiku?

No na počátku jsem z toho měl velké obavy, ale pořadatelé TCR ve spolupráci s Arcese Group nám to značně ulehčili. Jediné co musíme udělat je dopravit auta do přístavu do Janova a po té již budou auta a vybavení cestovat v kontejnerech na každý závod. Takže na nás už zůstane jenom sednout do letadla a vždy doletět do místa určení.

A jak to vypadá s jezdeckou sestavou týmu?

Zatím nemohu říci žádná jména, ale všechny tři sedačky jsou již jisté. Navíc se rozhodlo i o čtvrtém autě pro závody ve Valencii a v Monze.

Je nějaký rozdíl mezi auty pro Eurocup a TCR?

V tomto momentě tam nejsou žádné rozdíly, ta auta jsou naprosto identická

Na závěr bych se rád zeptal, jak to bude s vašimi starty v Eurocupu?

Žádná změna. Pořád počítáme se 4-5 vozy pro Seat Eurocup. Rádi bychom touto cestou našli evropské talenty, které bychom dále chtěli posunout na mezinárodní úroveň.

 

Více informací a aktuální dění u týmu Target Competition můžete sledovat na oficiální facebookové stránce: https://www.facebook.com/pages/Team-Target-Competition/223192204365454?fref=ts

10497897_837382972946371_5063304769968079685_o 10636620_898284553522879_2248220750123732390_o 10661951_885586718125996_9079207403532870620_o 9495_906106976073970_7192026654718414870_n 10683507_891994137485254_6898813429647000608_o

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0