Povídání o dubajském závodě s šéfem týmu Scuderia Praha, Ivo Hornem

Povídání o dubajském závodě s šéfem týmu Scuderia Praha, Ivo Hornem

Jedním ze čtyř českých týmů, které se představily v letošním desátém ročníku 24H Dubai byl i pražský tým Scuderia Praha. Posádka tohoto týmu Peter

Jaromír Jiřík: “Vyhrát chceme pokaždé!”
Česká želízka v ohni pro Epilog – Scuderia Praha
První třetina závodu 24H Barcelona je minulostí

Jedním ze čtyř českých týmů, které se představily v letošním desátém ročníku 24H Dubai byl i pražský tým Scuderia Praha.

Posádka tohoto týmu Peter Kox, Matteo Malucelli, Jiří Písařík a Jaromír Jiřík nastoupila do závodu s vozem Ferrari 458 GT3 s cílem napodobit „zlatý“ výsledek ze zářijového 24-hodinového závodu v Barceloně.

Proti se však postavila nešťastná souhra okolností a nehoda, které se stala hned v úvodním volném tréninku. Při nehodě Jiřího Písaříka došlo k vážnému poškození přední části vozu a v prvním momentě se zdálo, že premiérové účinkování tohoto pražského týmu skončí předčasně (tak jako se to stalo o pár hodin později švýcarskému týmu Glorax Racing).

Celý tým postavený kolem Ivo Horna se však okamžitě pevně semknul a v průběhu následujících osmnácti hodin dokázal zbořené Ferrari opět postavit na kola. Byl to neuvěřitelný koncert mechaniků, jaký se jen tak nevidí. Však také do nově zbudovaného servisního stanu za boxy se v průběhu čtvrtečního odpoledne a následující noci přišel podívat snad každý, kdo byl v paddocku přítomen.

 

 

Jediné dvě otázky, které tak v pátek okolo šesté hodiny ranní vyvstaly, mohli znít: A bude to všechno fungovat? A vydrží aute jet skutečně celých 24 hodin?

Odpověď přišla o necelých 32 hodin později. „Ano fungovalo a ano vydrželo!“

Kvarteto českého týmu bylo po startu z pit-lane a po 24-hodinovém boji v cíli klasifikováno na výborném čtvrtém místě nejsilnější skupiny A6, do které bylo přihlášeno 25 vozů specifikace GT3.

V níže uvedeném rozhovoru s šéfem týmu, panem Ivo Hornem, se dále také dozvíte, že daleko nebylo ani k původně stanovenému cíli, tedy umístění na bedně. O to Scuderia přišla díky kontaktu s konkurenčním Lambem, jenž zapříčinil 14-ti kolové zdržení v boxech.

 

 

Více již říká šéf týmu, pan Ivo Horn:

Čtvrté místo po tom nepodařeným začátku. Jak jste s tímto umístěním spokojený?

„Jsem nadmíru spokojený, protože když jsem viděl auto po tom, co dostalo ránu, tak jsme se rozhodovali, jestli auto spravovat nebo ne. Nakonec jsme se všichni hecli.  Velký dík patří všem klukům, mechanikům, celému týmu. Každý přiložil ruku k dílu. Přes dvě neprospané noci jsme zvládli za první čtyřiadvacítku složit auto a v druhé dvacetičtyřhodinovce závod.“

„Závod nebyl úplně dle představ, nebylo to jako třeba v Barceloně, kde vše probíhalo bez jakýchkoliv kontaktů, ale tady byla větší konkurence. Což už to bylo vidět na startovní listině.“

„Všichni jsme spokojení, mrzí nás ten kontakt s Lamborgini počítám, že nás to stálo dohromady přes 10 kol.“

„Když jsme to auto spravovali, tak jsme si dali za cíl spravit to tak, aby bylo schopné odjet závod na 100% a my tak ukázali, že to umíme spravit kvalitně. Na 24-hodinovku se auto většinou připravuje déle než jednu noc a my tam k tomu ještě museli dát i nějaké poškozené díly.“

„Velký dík patří také týmu Kessel Racing, který tu měl kontejner s díly. Kdyby toho nebylo, nebylo by z čeho doložit chybějící části a my tak museli ještě mnohem více improvizovat.“

Co se týče zbytku závodu, bylo již vše v pohodě?

„S naším autem co týká technických věcí, tak mimo kontaktu s Lambem to byly jen maličkosti.“

A co se týče výkonu jezdců?

„Všichni předvedli perfektní výkon, Jirka s Járou jeli bez chyb a v průběhu závodu i zrychlovali, jak si zvykali na provoz. Samozřejmě Peter s Matteem jsou profíci. Předvedli, že jedou na 100% možností i v tomto provozu, a to navíc bezpečně. Ani jeden z nich neměl zaviněný kontakt, takže jedinou starostí byla ta rána od Campbell Waltera s Lambem. Vyvázli jsme z toho s ohnutými spojovačkami a to se dělá špatně. Když už jsme stáli, tak jsme dali komplet nové brzdy, které se nám vyplatily, protože tento okruh je například oproti Barceloně náročnější na brzdy. Věděli jsme že se nalejeme akorát půllitru olej a auto je schopné dojet v plném tempu, tedy pokud se nic nestane.

Cos se týká 24H Series, tak ta pokračuje za dva měsíce v Mugellu. Dá se již nyní říct, zda tam pojedete?

„Pojedeme celou sérii a čtyřiadvacítky ve stejném jezdeckém složení, u 12 hodinovek Jirku s Járou doplní buď Matteo nebo Peter. Mugello je Matteova domácí trať, bydlí hodinu od ní. Naopak v Zandvoortu je jako doma zase Peter.“

foto: Petr Frýba

FRYB6060 FRYB3577 FRYB2074 FRYB0533 FRYB8644_1024x682 FRYB4535_1024x682 FRYB0795_1024x682 FRYB2015_1024x682 FRYB2052_1024x682

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0