Potvrzeno, Ginetta připraví vlastní prototyp elitní třídy LMP1. Mezi zájemci je i ARC Bratislava

Potvrzeno, Ginetta připraví vlastní prototyp elitní třídy LMP1. Mezi zájemci je i ARC Bratislava

Nová pravidla FIA WEC pro nehybridní prototypy LMP1 už láká nové zájemce o start v této momentálně opomíjené třídě. Britská Ginetta dnes oficiálně pot

ARC Bratislavě se komplikuje cesta do Le Mans
AsianLMS: Konopka míří do Buriramu, ARC Bratislava nasazuje opět dva vozy
ARC Bratislava v Monze bojoval o pódium

Nová pravidla FIA WEC pro nehybridní prototypy LMP1 už láká nové zájemce o start v této momentálně opomíjené třídě. Britská Ginetta dnes oficiálně potvrdila zvěsti o tom, že na příští rok chystá vlastní prototyp.

Značka tak nakonec nevstoupí do pravidly více svázané třídy LMP2. Návrhy vozu, jehož nákres se rodil doslova na bílém papíru, existují už delší dobu. Ginetta využívá práce špičkových designerů a externích dodavatelů s cílem postavit špičkový a konkurenceschopný vůz. Velmi pokročilá jsou jednání s dodavatelem motorů Mecachrome a výrobcem převodovek Xtrac. První ostré testy jsou naplánovány po letošním Le Mans.

Aerodynamiku má na starosti legendární konstruktér Adrian Reynard. Ten se bude na zrodu karoserie podílet se zatím utajeným novým šéfem aerodynamiky Ginetty, jenž má mít velké zkušenosti WEC. Do party bossové z Garforthu přizvali také Paola Catoneho, jenž má na svém kontě kromě jiného vítězný prototyp z Le Mans Peugeot 908 HDi FAP.

Ginetta nechystá tovární tým, ale hledá tři soukromé týmy, jež by nasazovaly po dvou vozech. Vážný zájem mají dle oficiální tiskové zprávy oba stávající partneři – PRT Racing a slovenská stáj ARC Bratislava. Ti nyní nasazují Ginetty LMP3 v šampionátu Asian Le Mans Series, ale nebrání se případnému postupu do mistrovství světa.

„Po řadě let závodění s vozy GT po celém světě mi dala Ginetta možnost se s jejím vozem LMP3 posunout do světa prototypů. Z nového šasi jsme nesmírně nadšeni. Dává nám šanci se zase posunutou dál, včetně WEC, a splnit si sen a ambice každého závodníka – zúčastnit se čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans,“ uvedl Miro Konopka, majitel ARC Bratislava.

Foto: Ginetta

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0