Po oznámení čtyř oficiálních výrobců prototypů LMP2 se stávající, nevybraní, konstruktéři ocitli na rozcestí. Co budou počínaje rokem 2017 stavět? Něk
Po oznámení čtyř oficiálních výrobců prototypů LMP2 se stávající, nevybraní, konstruktéři ocitli na rozcestí. Co budou počínaje rokem 2017 stavět? Někteří z nich v současnosti vážně koketují s kategorií LMP1.
Strakka Racing záhy po oznámení čtyři výrobců LMP2 (Oreca, Onroak, Riley a Dallara) představila program závodního prototypu LMP1. Stejnou cestou možná půjde i expandující ruský tým SMP Racing, potažmo BR Engineering, vyrábějící prototypy BR01 LMP2. Tento vůz se minulý víkend poprvé ve své krátké historii probojoval mezi TOP3 v European Le Mans Series.
Podle výkonného ředitele Benjamina Duranda je postup do soukromé nehybridní kategorie LMP1 logickým krokem. Kategorie LMP3 nemá pro ruský tým smysl, z LMP2 byl vyškrtnut a proto už zbývá jen LMP1. Duran však upozorňuje, že potřebují mít záruky, a to zejména v oblasti pravidel.
Takže zatím není nic jisté, pevně rozhodnutí nejsou ani u SMP Racing. Jeden pravděpodobný scénář se však rýsuje. Prototyp BR01 LMP2 možná uvidíme i v garáži jiného týmu než SMP Racing. Ačkoliv se u BR Engineering dušovali, že vůz není určen k prodeji do soukromých rukou, Duran prozradil, že stáj Murphy Prototypes má o BR01 zájem a k vzájemné obchodní dohodě by mohlo dojít na sklonku letošní sezony ELMS.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS