Hlavním bodem čtvrtečního dne na dubajském autodromu byly dvě kvalifikační části, které rozhodly o postavení vozů na startovním roštu prvního 24hodino
Hlavním bodem čtvrtečního dne na dubajském autodromu byly dvě kvalifikační části, které rozhodly o postavení vozů na startovním roštu prvního 24hodinového závodu letošní sezóny.
Samotné kvalifikaci předcházely dva volné tréninky, ve kterých posádka brněnského týmu RTR Projects odladila poslední detaily pro kvalifikační nastavení. Za volant bílooranžového vozu BMW M3 GTR, přezdívaného \”BIG GUN\” usednul i poslední z pětice jezdců Jan Červenka, který do Dubaje dorazil teprve v průběhu středečního večera.
„Jel jsem zde již v loni s MINI, ale tohle je úplně něco jiného. Skvělá trať, skvělé auto, co více si přát. Už se moc těším na závod,“ pochvaloval si Jan Červenka své první dubajské svezení s BMW.
V podobném duchu se vyjadřoval i nováček týmu Milan Kodídek: „Je to má první zkušenost s takto významným podnikem. Trať je to složitá, ale přitom nádherná. S každým ujetým kolem získávám na jistotě a neskutečně si to užívám“.
Pak již přišlo to, na co v dubajském paddocku čekalo téměř 400 závodníků, a sice kvalifikace. Ta byla již tradičně rozdělena do dvou částí. Pro tu první bylo vyměřeno šedesát minut, v jejichž průběhu se po dráze prohánělo všech 79 vozů, které úspěšně prošly technickými přejímkami. Do výsledkové listiny se posádka týmu RTR Projects zapsala na třetím nejrychlejším časem 2:17.873, jehož autorem byl závodící šéf týmu Tomáš Miniberger. Ve druhé části, která byla vypsaná na třicet minut, dokázal Michal Vítek posunout hranici týmového maxima až na 2:14.126, což znamenalo konečné třetí místo ve třídě A5.
Tomáš Miniberger kvalifikační klání zhodnotil slovy: „Myslím, že dnes jsme dokázali maximum možného. Michalovy se podařilo zajet čas pod 2:15, což je skvělý výsledek. Podle rozboru a analýzy dat nám ty dvě rychlejší auta ujíždějí na rovinkách a tak jsme se rozhodli, že s nimi v kvalifikaci nebudeme již dále soupeřit. Za námi zůstalo Porsche týmu Black Falcon, BMW Z4 německého týmu Sorg, což o naší rychlosti něco napovídá. V tuto chvíli se soustředíme na to, abychom jeli hlavou a toto třetí místo z kvalifikace jsme v závodě obhájili, a nebo pokud možno ještě vylepšili.“
„ Po incidentech, které nastaly v průběhu dneška a včerejška, bych rád poděkoval celému týmu a to nejen inženýrům a mechanikům, ale také jezdcům. Auto šlape perfektně, nikdo z jezdců nebyl v hodinách, nikdo nebyl ani mimo trať, nedošlo na žádný kontakt ani se soupeři, ani se svodidly, což ukazuje na vysokou úroveň a profesionalitu a to je základ pro úspěch ve vytrvalostním závodění,“ dodává Tomáš Miniberger.
Páteční harmonogram (CET -3 hodiny):
10:30 – warm up – 30 min
14:00 – start 24h závodu
Důležité odkazy:
Facebook týmu: https://www.facebook.com/RTRprojects
Livetiming: http://live.24hseries.com/LIVE-TIMING
Přenos závodu: live.24hseries.com (start závodu – pátek 11:00 CET)
PR
foto: Petr Frýba
COMMENTS