Porsche složilo hold jubilantovi Röhlovi. Rallyová hvězda excelovala i na okruzích – galerie

Porsche složilo hold jubilantovi Röhlovi. Rallyová hvězda excelovala i na okruzích – galerie

Nebývá zvykem, aby měl rallyový šampión svoji zvláštní výstavu v muzeu Porsche v Zuffenhausenu. Ale dnešní sedmdesátník Walter Röhl si ji zaslouží. Už

V super sezóně FIA WEC zatím kralují Toyota a Porsche
USCC: Tandy a Pilet si ve Virginii dojeli pro hattrick
USCC: Porsche promluvilo o plánech na příští rok

Nebývá zvykem, aby měl rallyový šampión svoji zvláštní výstavu v muzeu Porsche v Zuffenhausenu. Ale dnešní sedmdesátník Walter Röhl si ji zaslouží. Už proto, že dokázal své umění také na okruzích.

Mistr světa v automobilových soutěžích z let 1980 a 1982 se narodil 7. března 1947 v německém Řezně a po skončení výjimečné soutěžácké kariéry se roku 1993 stal ambasadorem a testovacím pilotem značky Porsche.

Röhlovo jméno v nejbližší době dostane jedna ze zatáček na testovací dráze ve Vývojovém centru ve Weissachu. Tam se zkušený jezdec v průběhu let podílel na vývoji takových klenotů stuttgartské automobilky, jako jsou Porsche 959, Porsche Carrera GT a Porsche 918 Spyder.

Německý pilot potvrdil své závodnické srdce a vyhrál závod v každé sérii, do které nastoupil – TransAm, IMSA i DTM. V Le Mans ve svém prvním startu roku 1981 vyhrál za volantem Porsche 944 LM svoji třídu a celkově byl spolu s krajanem Jürgenem Barthem sedmý.  A nesmíme zapomenout ani na jeho triumf na Pikes Peaku z roku 1987, kdy se na tomto slavném závodě do vrchu jako první dostal pod 11 minut.

Legendárním se stal jeho výkon ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, kde se v noci roku 1992 v husté mlze a lijáku v asi 170 zatáčkách Zeleného pekla orientoval jen po paměti podle aktuálního času kola. Niki Lauda ho za to označil za “génia volantu”.

Výstava v Zuffenhausenu předvede řadu vozů, které tento mistr rychlých kol řídil. Takže pokud se do 14. května ocitnete někde v blízkosti Zuffenhausenu, určitě si tuto výjimečnou příležitost nenechte ujít.

Foto: Porsche Presse

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0