Porsche představilo nový bitevník 911 s motorem uprostřed

Porsche představilo nový bitevník 911 s motorem uprostřed

Porsche oficiálně představilo nejnovější model vozu 911 RSR, se kterým příští rok vtrhne do světového šampionátu FIA WEC. Nové Porsche s motorem upros

Konečná podoba technických pravidel hypervozů odhalena
Villorba Corse se mění v Cetilar Racing a míří do WEC
BMW po jediné sezóně odchází ze šampionátu WEC

Porsche oficiálně představilo nejnovější model vozu 911 RSR, se kterým příští rok vtrhne do světového šampionátu FIA WEC. Nové Porsche s motorem uprostřed bylo představeno na LA Auto Show.

Nový model sice ponese stejné jméno, jako jeho předchůdce, bude však disponovat velice radikálními novinkami. Kromě ostrého designu je pro pravověrné fanoušky Porsche umístění čtyřlitrového šestiválce uprostřed poněkud velkým šokem. Motor typu boxer disponuje 510 koňmi.

“Ačkoliv si nová 911 ponechává klasický design těchto vozů, jedná se o dosud největší evoluci našeho top GT modelu. Pro novou 911 jsme se schválně soustředili na moderní a lehký, standardně umístěný motor tak, abychom usnadnili našim inženýrům práci při vývoji nového speciálu,” řekl šéf Porsche Motorsport Dr. Frank-Steffen Walliser.

Závodní debut nového Porsche 911 RSR proběhne v lednu během závodu 24h Daytona.

m16_5494 m16_5492 m16_5491 m16_5490 m16_5488 m16_5487

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    Martis 8 years ago

    Krasne ale uz to neni Porsche . Prijde doba kdy budou vsichni jezdit na baterky z pohonem 4×4. Bude to jeste motorsport? Vyvoj a technika jde kupredu ale kde se stratila radost a vzruseni z prvniho nastartovani motoru. Divna doba 🙁

  • comment-avatar
    mijunior 8 years ago

    A já myslel že si koncern musí utahovat opasky, evidentně se to netýká všech. Kdyby to byl komerční projekt jako vůz kategorie GT3 kterých se prodají desítky tak neřeknu ani slovo ale kvůli dvěma autům startujícím v Americe a pár soukromým kouskům ve WEC a ELMS se vážně vyplatilo stavět nový model v době kdy Audi ukončílo program Le Mans, osekává učast v DTM a VW dva měsíce před startem sezóny zahodilo zcela hotový nový vůz pro WRC????

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Buďme rádi za to, že se to netýká všech. 🙂 Řekněme si upřímně, že současný Porsche 911 RSR profesionální třídy GTE nestačí na Aston Martin Vantage, na Ferrari 488 ani na Ford GT. Takže situace byla jasná: buď se pustit do novýho, nebo odejít. A protože těch odchodů už poslední dobou bylo dost, tak bych tohle spíš vítal než kritizoval. Třída GTE je záležitostí továrních speciálů, který se nikdy nebudou prodávat soukromníkům jako auta třídy GT3. Ono to jen stejně vypadá, ale rozhodně to stejný není (dokonce to není skoro ani podobný).

    • comment-avatar
      mijunior 8 years ago

      Továrna Porsche se ale ve třídě GTE neangažuje, team Manthey ve WEC skončil loni a mužstvo kolem Patricka Dempseyho hraje jen druhé housle. Starty v Americe jsou v řežii místního dovozce a privátních teamu. Polo WRC 2017 mělo potenciál a jezdce k tomu aby nadále dominovalo své kategorii takže sorry že nejsem happy s toho že se RSR snad možná dotáhne na své konkurenty, tím spíš že primárním zájmem Porsche jako značky je kategorie LMP1.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Tímto je naprosto jasný, že se právě ve třídě GTE začíná angažovat – a to docela vážně. V dnešní době platí snad pro všechny seriály, kolik jich je, že každý auto dobrý – lhostejno zda Porsche nebo Dacia.

  • DISQUS: 0