Porsche potvrdilo již nějakou dobu avizovaný směr, kterým se bude od nynějška ubírat. Německá automobilka rozjede počínaje příštím rokem zákaznický pr
Porsche potvrdilo již nějakou dobu avizovaný směr, kterým se bude od nynějška ubírat. Německá automobilka rozjede počínaje příštím rokem zákaznický program se s svými vozy 911 RSR s motory umístěnými uprostřed. Tím zároveň vzroste aktivita značky v závodech vozů GT.
Novou strategii posvětil šéf výzkumu a vývoje Porsche Michael Steiner, který se nechal slyšet, že přelomový model automobilky ze Stuttgartu se brzy dostane do rukou zákazníků.
“Náš nejmodernější typ 911 RSR poskytneme zájemcům. Našim cílem je podstatně rozšířit flotilu těchto vozů a zároveň dbát na maximální možné pokrytí v široké škále kategorií, včetně připravované třídy GT4 a tak dále. Chceme uspokojit celou závodnickou komunitu,” řekl serveru Sportscar365 Steiner.
Nový směr nabírá Porsche ve vztahu ke končícímu programu v Mistrovství světa vytrvalostních závodů v kategorii LMP1. Další cestou je Formule E počínaje rokem 2019 a výraznější angažování v závodech GT, v tomto ohledu tak bude účast ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC a seriálu IMSA WeatherTech SportsCar i nadále pokračovat, o dalších sériích se jedná. Steiner zároveň nepopírá, že by mohl v klíčových vytrvalostních závodech přibýt počet vozů s tovární podporou.
“Zajímáme se především o šampionáty po Evropě, kterých zatím nejsme součástí, v nich vidíme potenciál. V některých závodech možná další auto přidáme, ale není to pouze o továrně, je to všechno jeden velký byznys,” tvrdí Steiner.
Vzhledem k ukončení aktivit v nejvyšší kategorii sportovních prototypů se bude moci Porsche těšit široké škále továrních jezdců, kteří budou v sezoně 2018 stále pod smlouvou. Počítá se tedy s tím, že hvězdy LMP1 jako Timo Bernhard, Nick Tandy a Earl Bamber se tak vrátí zpátky ke “gétéčkům”, alespoň v krátkodobém horizontu.
Vyjádření Porsche ke konkrétnějším cílům a strategii v závodech GT můžeme čekat do konce tohoto roku.
Foto: Porsche
COMMENTS
Bernhard, Tandy, Bamber. Ti musí být již teď frustrovaní z toho, že místo prototypů budou jezdit pouze “gétéčka.”