Slabá konkurence v královské kategorii Mistrovství světa vytrvalostních závodů stála za odchodem Porsche, šéf výzkumu a vývoje Michael Steiner, který
Slabá konkurence v královské kategorii Mistrovství světa vytrvalostních závodů stála za odchodem Porsche, šéf výzkumu a vývoje Michael Steiner, který dal tomuto kroku zelenou, však opětovný návrat zpět do LMP1 nevylučuje.
„Naše rozhodnutí není projevem vůči samotné kategorii LMP1. Závodění jsme si užívali, možná se v rámci aktuálních podmínek jednalo o vůbec nejpokročilejší technologie, jaké v motorsportu můžete mít. Opravdu velice náročné. Účast v LMP1 a zároveň ve Formuli E bychom ale nezvládli. Kromě toho, více a více značek se stahuje, jako Nissan či Audi. Vezměme si například předchozí podnik na Nürburgringu, jsou to stále hezké závody, avšak je to v podstatě jen o čtyřech vozech. Uvítali bychom větší konkurenci,“ řekl serveru Sportscar365 Steiner.
Novodobá historie Porsche v LMP1 netrvala příliš dlouho, německá automobilka se vrátila do královské disciplíny před sezonou 2014 po 16leté pauze, nyní znovu dává prototypům sbohem.
„Nikdy neříkej nikdy. V Le Mans stále pojedeme s vozy GT a možná se jednoho dne vrátíme zpátky do LMP1. Pro nás má čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans něco víc, než jen historii, jde o srdeční záležitost,“ prohlašuje s nadějí Steiner.
Podle Steinera ale může nejvyšší třída prototypů znovu oslovit Porsche pouze v případě, když se pravidla změní a tím seriál zatraktivní, právě to je totiž důsledkem řídnoucího startovního pole.
Od sezony 2020 vstoupí v platnost pravidla, která jdou směrem vyššího využívání elektrické energie a rychlého dobíjení baterií. Prototypy by měly být v boxech během dotankování zároveň nabity tak, aby po výjezdu z pit-lane mohly ještě další kilometr odjed čistě na elektřinu. To samé pak platí při dojezdu do cíle, v tomto ohledu promotérská organizace ACO detaily teprve specifikuje.
„Organizátoři by měly seriál v první řadě zatraktivnit. Jen tak přilákají nové účastníky a vytvoří větší konkurenci. Možná by měli být více otevřeni diskuzím na toto téma. Nechci říct, zda je lepší cesta s hybridními jednotkami, nebo bez, ale současná pravidla potřebují změny. Hybridní systémy jsou důležité, nicméně drahé, měly by být tedy více standardizované a tím pádem cenově příznivější. A tak by se mohl šampionát stát atraktivnějším,“ dodává Steiner.
COMMENTS