23-letý závodník z jihočeských Dačic Pavel Gellner bude dalším jezdcem, jenž v letošní sezóně zasáhne do bojů v pohárovém Octavia Cupu. Gellner na
23-letý závodník z jihočeských Dačic Pavel Gellner bude dalším jezdcem, jenž v letošní sezóně zasáhne do bojů v pohárovém Octavia Cupu.
Gellner na Slovensku nastoupí za tým FULLINRACE ACADEMY a naváže tak na svůj doposud jediný ostrý start z roku 2016, kdy startoval s pohárovým vozem Renault Twingo.
Automobilová kariéra Pavla Gellnera je prozatím poměrně krátká, nicméně i přes tuto skutečnost má k závodům velice blízko. Již řadu let se věnuje analýze dat a telemetrii, přičemž tuto úlohu řeší u Octavia Cupu. Bez nadsázky tak lze říci, že „ten co radí a analyzuje, usedne za volant závodního vozu“ Gellnerův start na Slovakia Ringu tak nebude představovat pouze výzvu pro samotného jezdce, ale také celý Octavia Cup.
Pavle, kde a kdy se objevila první myšlenka na možný start v Octavia Cupu?
Přibližně druhým rokem jsem součástí týmu Petra Fulína, kde mým hlavním úkolem je sběr a analýza dat. Během této práce si samozřejmě člověk někdy sám sobě řekne, jaké by to bylo za volantem. Pokud si dobře vzpomínám, tak myšlenka mého startu v Octavia cupu se zrodila cestou v autě na WTCR taktéž na Slovakiaring. Fulda mi nabídl pomocnou ruku nejen s organizací celé akce, ale také místo u něho v týmu, za což mu nesmírně děkuji.
Vy máte k závodění poměrně blízko ač nejste aktivní jezdec, můžete to prosím vysvětlit?
Od dětství jsem závodil na silničních motocyklech- poměrně úspěšně, kdy jsem dosáhl mimojiné na tituly mistra republiky. S nástupem na vysokou školu muselo ale vše skončit. Poté jsem se víceméně náhodou dostal na tři závody do cupového Twinga, kde jsem postupně zrychloval a při svém třetím (a posledním) závodním víkendu v Brně skončil těsně pod bednou, přičemž jsem do závodu startoval z druhého místa.
Momentálně se ale naplno věnuji projektu studentské formule u nás na VUT v Brně. Jedná se o celosvětový projekt univerzit, kdy hlavním úkolem je navrhnout, vyvinout a vyrobit závodní prototyp, se kterým se dále účastníme soutěží (v našem případě) po celé Evropě a máme tak přímé srovnání s ostatními univerzitními týmy. Tato soutěž má ale ke „klasickému“ motorsportu velice daleko, protože nejde pouze o rychlost na trati, ale také o prokázání znalostí v několika odvětví od bussines záležitostí, přes nákladové studie technologických procesů, po samotnou obhajobu kompletního návrhu po technické stránce. Zároveň jsem také jedním z řidičů, na druhou stranu čas strávený v autě je několikanásobně menší, než čas strávený na autě během celého roku každým dnem v průběhu návrhu a výroby. Takže se jedná spíše pouze o takovou třešničku na dortu.
Slovakia Ring patří k těm novějším okruhům, co o něm víte a jak se na závody těšíte?
Slovakiaring vnímám jako velice rychlý, ale zároveň jako technicky náročný okruh. Lehkou výhodou pro mě může být to, že jsem zde jel s Twingem a tehdy se mi zdálo, že mi Slovakiaring svým způsobem sedí. Na druhou stranu s několika násobně rychlým autem to bude úplně o ničem jiném…
S jakým cílem pojedete na Slovensko?
To je těžká otázka, v životě jsem neseděl v takto rychlém voze. Na druhou stranu věřím, že se úplně neztratím a budu tak třeba i moci nakouknout do středu startovního pole. Určitě se ale nepoženu do nějakých riskantních manévrů, to ovšem neznamená, že dám všem svojí kůži zadarmo.
COMMENTS