Zatímco loni drtil Norbert Kiss zbytek startovního pole, letos, tentokrát nepochybně proti své vůli, opět přepisuje novodobé dějiny truck racingu. Ješ
Zatímco loni drtil Norbert Kiss zbytek startovního pole, letos, tentokrát nepochybně proti své vůli, opět přepisuje novodobé dějiny truck racingu. Ještě nikdy za posledních dvacet let na tom totiž nebyl obhájce titulu na začátku šampionátu tak špatně.
Řeč čísel je v tomto ohledu jasná. Po prvních dvou podnicích ztrácí úřadující mistr Evropy na průběžného lídra Adama Lacka 62 bodů. A pokud nedojde v Nogaru k pronikavému zlepšení, může se začít sebevědomím překypující Maďar loučit s vidinou zisku třetího titulu v řadě, čímž by se vyrovnal legendám Lenzovi a Hahnem. „Myslím, že je brzo na podobné prognózy, byť, pokud by Norbert ztrácel po Nogaru kolem stovky bodů, měl by to hodně těžké. Nicméně v truckracingu je možné opravdu všechno,“ konstatuje Adam. Jak zároveň dodává, pro Norberta Kisse může být Nogaro závodem pravdy. „Do Misana přijel prakticky s úplně novým autem, teď měl dva týdny na jeho vylepšení. V Misanu dal tuším o osm bodů více, než na Red Bull Ringu, takže uvidíme.“
David Vršecký, který před šesti lety ztrácel z pozice obhájce titulu na tehdejšího lídra Albaceteho po dvou závodech 41 bodů, Kissovo postavení chápe. „Vím, co je to začít po dvou letech úspěchů prakticky z nuly,“ připomíná David stav z počátku sezóny 2010, kdy museli spolu s Robinem Dolejšem začít stavět prakticky nový závodní speciál. „Je to těžké, když auto tolik nejede, musí si jezdec začít zvykat na horší postavení na startovním roštu, vyrovnávat se souboji s pomalými jezdci, kteří v něm vidí žádanou kořist. Je to jezdecká škola života. Souhlasím ale s Adamem, na prognózy je hodně brzo.“
COMMENTS