Pátý podnik super sezóny FIA WEC v čínské Šanghaji výrazně ovlivnilo deštivé počasí. Závod musel být hned dvakrát přerušen, a i když se poté počasí um
Pátý podnik super sezóny FIA WEC v čínské Šanghaji výrazně ovlivnilo deštivé počasí. Závod musel být hned dvakrát přerušen, a i když se poté počasí umoudřilo, v závěru se silný déšť vrátil. Tentokrát už to však bylo kvůli zapadajícímu slunci až příliš nebezpečné, alespoň to tvrdí Oliver Gavin z Corvette Racing.
Ve své první polovině toho šestihodinovka v Šanghaji příliš nenabídla, kromě dvojitého přerušení kvůli dešti. Počasí se poté sice umoudřilo a vozy se mohly znovu vydat na trať, ale v poslední hodině závodu se silné přeháňky nad okruh opět vrátily. V tu dobu ovšem také začalo zapadat slunce.
Dvacet minut před koncem závodu musel kvůli menší havárii na trať vyjel safety car, ale pokračovalo se v jízdě. Na posledních šest minut se pak FIA rozhodla závod opět rozjet naplno. V tu dobu již na trati panovala v podstatě tma.
Americká stáj Corvette Racing si v Šanghaji odbyla svůj jednorázový závod v šampionátu WEC. Do vozu s číslem 64 povolala dvojici Oliver Gavin a Tommy Milner, která ve třídě GTE Pro obsadila osmé místo. Právě Gavin se ale po závodě divil, že se FIA rozhodla pro restart.
„Podmínky na konci závodu byly hrozné. Závodit za tmy na trati, která na to není připravená, navíc v dešti a také když uvážíte, jak ta velká světla do deště fungují… jediné, co vidíte, je jen červená mlha. Posledních pět kol bylo opravdu náročných,“ řekl Gavin po závodě.
„Sotva jsme předtím přezuli na vhodnou směs, tak začalo pršet ještě víc. Měli jsme problémy vůbec zahřát pneumatiky a jak bylo vidět v průběhu závodu, tak na studených pneumatikách se bourá. Myslím, že mohou být všichni rádi, že se na konci závodu nestala nějaká vážná havárie.“
„Každý okruh, kde se závodí za tmy, tak má po krajích vždy nalepenou reflekční pásku. To hodně pomáhá a je to k nočnímu závodění opravdu potřeba. Navíc míváme i noční tréninky, což tentokrát vůbec nebylo. Organizátoři by se měli zamyslet nad tím, jak to tu probíhá.“
„Bylo to moudré restartovat závody za takových podmínek? Mohlo se to dojet za safety carem. Byl to velký risk a překvapilo mě to, protože tento šampionát dává bezpečnost na prvním místo, a to někdy až moc.“
COMMENTS