PO ZÁVODNÍ DRÁZE SE PROHÁNĚL TOMÁŠ ENGE

PO ZÁVODNÍ DRÁZE SE PROHÁNĚL TOMÁŠ ENGE

Jeden z našich nejlepších závodních jezdců, Tomáš Enge kromě profesionálního závodění také testuje sériové i závodní vozy. Na mostecké závodní dráze o

Šmídla jsme v barvách Mostu neviděli naposledy
Začátek sezony Carbonia Cupu se odkládá
ADAC GT Masters pojede i v roce 2019 v Mostě!

Jeden z našich nejlepších závodních jezdců, Tomáš Enge kromě profesionálního závodění také testuje sériové i závodní vozy. Na mostecké závodní dráze otestoval novou Škodu Octavia RS a s okruhem byl velmi spokojený. „Závodní dráha na Autodromu v Mostě je jedna z nejlepších. Disponuje například různými zatáčkami, které prověří jak sériový, tak závodní vůz,“ řekl po jízdě Tomáš Enge.

Liberecký rodák má za sebou úspěšnou závodní sezónu, kdy absolvoval sedm různých šampionátů a 22 závodních víkendů v Evropě, Asii a USA. „Sezóna mohla být o něco lepší nebýt některých technických problémů, ale celkově kdybych měl hodnotit, tak byla úspěšná,“ doplnil Enge. Na posledním thajském šampionátu vozů GT za Vattana Motosport skončil na třetím místě. Právě zde ho připravily technické zádrhele na vozu o lepší umístění.

Naopak letošní rozloučení s Evropou bylo plně v režii Tomáše Engeho. Na italském šampionátu GT se mu podařilo suverénně zvítězit s vozem Camaro GT 3. „V tomto závodě se potvrdilo, že právě Camaro patří mezi špičku vozů GT,“ uvedl Enge. O kvalitě vozů svědčí i úspěch v ADAC GT Masters, kde Tomáš Enge obsadil dvě druhá místa na Slovensku a Rakousku.

Tomáš Enge na sebe prozradil, že ačkoli se závodění věnuje profesionálně, tak vždy před startem trpí velkou trémou. „Minuty před startem, to je něco hrozného, protože dobře odstartovat je velmi důležité a téměř vždy ovlivní závod,“ svěřil se a připustil, že každý závod bere s pokorou. „Moje nejoblíbenější trať je v Nürburgringu a její severní smyčka dlouhá 20 kilometrů budí opravdu respekt.“

Do Mostu přijel Tomáš Enge s tatínkem Břetislavem, který se do historie motoristického sportu významně zapsal v osmdesátých letech. Tehdy závodil v kategorii cestovních vozů a dokázal se probojovat do týmu BMW. Jak správně jezdit už dávno synovi neradí. „Teď radí spíš on mně. Závodil jsem se zcela jinými vozy a to se s dneškem už nedá srovnávat,“sdělil bývalý závodník Břetislav Enge a prozradil, že ačkoli je Tomáš výborný jezdec, pořád má o něj strach. „Jde hlavně o to, že Tomáš může jet výborně, ale stát se může cokoli, někdo udělá chybu a vše je najednou jinak,“ podotkl Břetislav a Tomáš dodal, že v každém závodě se musí hodně předvídat. „Celý závod je vlastně o strategii, sledování chování soupeřů, ale hlavně, jak jsem již říkal, je to o velké pokoře.“

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0