Po osmi hodinách barcelonské dvacetičtyřhodinovky, patří týmu RTR Projects pátá příčka

Po osmi hodinách barcelonské dvacetičtyřhodinovky, patří týmu RTR Projects pátá příčka

Přesně ve 12:00 zhasla na Circuit de Catalunya červená světla a pro posádku týmu RTR Projects a jejich vůz BMW M3 začal nejdelší závod letošní sezóny.

Před závěrečným podnikem International GT Open panuje optimismus
Pekař s Cominim uspěli při španělském víkendu World Series
Richard Gonda šampiónom F3 Open Cup!

Přesně ve 12:00 zhasla na Circuit de Catalunya červená světla a pro posádku týmu RTR Projects a jejich vůz BMW M3 začal nejdelší závod letošní sezóny.

Závod rozjížděl autor včerejšího kvalifikačního času Michal Vítek, který hned v první hodině dokázal posunout bílo-oranžové BMW až do první pětky absolutní klasifikace.

\”Start vyšel na výbornou a tak se mi podařilo získat pár pozic ještě před první zatáčkou. Auto je ve skvělé formě a je radost ho řídit. Na suchu se mi dařilo zajíždět rychlé a vyrovnané časy a díky tomu se tak postupně probojovat až do první pětky,\” tak zněla slova Michala Vítka po první  zastávce v boxech.

Jako druhý usednul za volant Tomáš Miniberger, který o necelé dvě hodiny později předával vůz na prvním místě třídy A5 do rukou Sergeje Paulavetse. Po této předávce zůstala na pitlane olejová skvrna, a tak se tým po pár kolech rozhodnul k další zastávce, v jejímž průběhu byla preventivně vyměněna poloosa u levého zadního kola.

\”Nešlo o nic vážného, zdálo se nám, že se to trochu přehřívá, a tak jsme se z preventivních důvodů rozhodli pro výměnu,\” vysvětluje neplánovanou zastávku v boxech inženýr týmu Karel Knop.

Mezi tím se nad okruh přihnala dešťová mračna a došlo rovnou i na přezutí na mokré pneu. To vše si vyžádalo asi desetiminutové zdržení a tým se tak v absolutní klasifikaci propadnul na hranici třetí desítky. Zbytek Paulavetsova časového úseku byl odjet za vytrvalého deště. Běloruský závodník dokázal i při těchto podmínkách udržet nastavené tempo a po další hodině jízdy předával vůz Janu Červenkovi na 32. místě.

\”Dnes to byla moje první závodní kola na vodě a musím říci, že auto funguje skvěle. Skoro bych řekl, že mě to na té vodě bavilo více než na suchu. Škoda jen toho zdržení s výměnou poloosy,\” tak znělo hodnocení prvního úseku z úst Sergeje Paulavetse.

Jan Červenka strávil za volantem další dvě hodiny, v jejichž závěru začalo u BMW vypovídat službu ABS, což jak se později ukázalo, bylo důsledkem špatného ložiska u levého zadního kola.

\”Ke konci mé jízdy přestalo fungovat ABS. Při zastávce v boxech jsme zjistili, že je opět problém u levého zadního kola. Následná oprava si vyžádala další, tentokráte třiceti minutové, zdržení. Je to velká škoda, přišli jsme tak o druhé místo ve třídě, nicméně do konce závodu stále zůstává více než 15 hodin a problémy mají vždycky všichni,\” říká Jan Červenka.

Šéf týmu Tomáš Miniberger pak úvodní kolečko výměn hodnotí slovy: \”Přijeli jsme sem s novým autem, a tak se nějaké ty dětské nemoci daly očekávat. Celý tým odvádí naprosto perfektní výkon, za který již nyní patří můj dík. Patříme k týmům s nejrychlejšími časy v celém poli a tak věřím, že umístění na pódiu není nereálné.\”

PR
foto: Petr Frýba

\"FRYB2056\" \"FRYB2368\" \"FRYB3715\" \"FRYB3990\" \"FRYB3250\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0