Pit Stop Challenge je doplňková soutěž mechaniků, která se ujala už prvním kolem v Nogaru. Bez problémů se dá říct, že mechanici jednoho vozu tak troc
Pit Stop Challenge je doplňková soutěž mechaniků, která se ujala už prvním kolem v Nogaru. Bez problémů se dá říct, že mechanici jednoho vozu tak trochu vyčuhují. Tým mechaniků, který se stará o vůz Audi R8 LMS Ultra číslo 13 týmu Belgian Audi Club Team WRT měl třikrát za sebou nejrychlejší čas při zastávce v boxech. Nebýt problému při pit stopu během závodu v Nogaru, možná by měli nejrychlejší časy ve všech 4 dosavadních závodech a vyhráli by tak oba závodní víkendy.
Už v Nogaru jsme se dozvěděli, že není nezbytně nutné být nejrychlejší, ale klíčem k úspěchu je vyrovnanost výkonů. V Nogaru se z vítězství radovali mechanici vozu Audi číslo 5, který patří týmu Phoenix racing a to i navzdory tomu, že v obou závodech měli až třetí nejrychlejší čas zastávky v boxech. Za nimi pak byly na bodech klasifikovány všechny tři vozy Audi týmu Belgian Audi Club team WRT, Mercedes č. 1 týmu HTP Gravity Charouz a McLaren č. 10 týmu Sébastien Loeb Racing.
V Zolderu nebyl pochyb o vítězném voze. Frank Stippler s Edwardem Sandströmem mohou být vděční svým mechanikům. V kvalifikačním závodě zvládla polovina týmů pit stop kolem 50 sekund až jedné minuty a ta druhá polovina měla čas přes jednu minutu. Belgičtí mechanici ale odbavili vůz č. 13 za 49,497 sekundy. Byli o sekundu rychlejší než druhý nejrychlejší tým Lamborghini Blancpain Reiter a o tři sekundy nejrychlejší, než další belgická Audina.
V hlavním závodě byla viditelná nadvláda mechaniků belgického týmu. Všechny tři vozy zvládly projet boxovou uličkou a samozřejmě také mezi tím vyměnit piloty a pneumatiky za méně, než 50 vteřin.
Máme za sebou dva závodní víkendy a oba vyhrál jiný tým, takže můžeme předpokládat, že i ostatní týmy se vynasnaží, aby se jim podařilo získat v dalším klání šek na 2000€.
Klasifikace po dvou podnicích:
Pos. Car # Name of Team
1 13 Belgian Audi Club Team WRT
2 11 Belgian Audi Club Team WRT
3 12 Team WRT
4 10 Sebastien Loeb Racing
5 5 Phoenix Racing
6 24 Lamborghini Blancpain Reiter
7 1 HTP Gravity Charouz
8 21 BMW Sports Trophy Team Brasil
9 2 HTP Gravity Charouz
10 9 Sebastien Loeb Racing
11 14 Novadriver
12 51 AF Corse
13 28 SMS Seyffarth Motorsport
14 0 BMW Sports Trophy Team Brasil
15 6 BMW Sports Trophy Team India by Team India
16 35 Nissan GT Academy Team RJN
Zdroj: FIA GT Series
COMMENTS