Písařík, Jiřík a Waszek čtvrtí s nejrychlejším kolem v 12h Mugello

Písařík, Jiřík a Waszek čtvrtí s nejrychlejším kolem v 12h Mugello

Čtvrté místo z 37 posádek si při premiérovém startu v 12h Mugello připsala trojice jezdců Jiří Písařík, Jaromík Jiřík a Dennis Waszek, kteří se střída

Vítězem závodu 12H Italy se stal domácí tým AF Corse, RTR Projects zvítězil ve třídě A5
Po první části je v Mugellu na čele Hofor Racing, český tým RTR Projects vede ve třídě A5
Pole position v Mugellu bere Stadler Motorsport

Čtvrté místo z 37 posádek si při premiérovém startu v 12h Mugello připsala trojice jezdců Jiří Písařík, Jaromík Jiřík a Dennis Waszek, kteří se střídali ve voze Ferrari 458 GT3 připraveném týmem Scuderia Praha.

Dvanáctihodinovka v Mugellu se jela dle stejných předpisů jako populární čtyřiadvacetihodinový závod v Dubaji a na nádhernou trať v italském pohoří u Florencie přilákala bezmála čtyři desítky vozů. Závod měl poněkud netradiční formát, kdy se úvodní tři hodiny jely v pátek odpoledne, vozy pak zůstaly přes noc na cílové rovince a v sobotu se pokračovalo devíti hodinami.

O postavení na startu rozhodovala napínavá kvalifikace, ve které bylo hodně vidět i červené Ferrari s číslem 9. Zatímco Písařík a Jiřík v kvalifikaci v klidu zajeli dvě měřená kola pro splnění povinnosti, Waszek se na nových pneumatikách snažil o co nejlepší postavení na startu a dlouhou dobu jeho čas držel místo v první řadě. Až v samém závěru kvalifikace se zlepšil tovární tým Ferrari AF Corse a český tým tak do závodu vyrážel ze třetí řady.

Okruh v Mugellu patří mezi velmi náročné tratě a skoro čtyři desítky různě rychlých vozů na trati slibovaly i perné okamžiky. V průběhu závodu sice nechyběly drobné kontakty a výlety do kačírků, v průběhu 12 hodin ale pořadatelé jen jednou museli sáhnout k vyhlášení fáze 60, která v této sérii nahrazuje safety car. Vůz s českou posádkou patřil mezi nejrychlejší na trati, bohužel hned po startu nabral ztrátu, když v tlačenici skončil Písařik mimo trať a trvalo několik minut, než jej pořadatelé pustili zpátky do závodu a začala stíhací jízda z konce startovního pole.

Zbylých více než 11 hodin už proběhlo v klidnějším duchu, byť došlo k drobným kolizím, které sice zanechaly viditelné stopy, ale rychlosti vozu nijak neubraly. Z pohledu nejlepších časů jednotlivých jezdců patřila česká trojice mezi nejrychlejší, všichni pokořili hranici minuty a padesáti pěti sekund, Waszek se navíc blýsknul absolutně nejrychlejším kolem celého závodu. S přibývajícím časem se devítka prokousávala vzhůru a nakonec byla v cíli odmávnuta na čtvrtém místě.

Jiří Písařík: \”V prvé řadě jsem rád, že jsme vše zvládli a dojeli do cíle, byla to pro mě první zkušenost s tak dlouhým závodem. Byla to pro mě i první jízda s Ferrari 458 GT3, snadno a rychle jsem si na vůz zvykl. Závod byl po všech stránkách náročný, ať už kvůli provozu na trati, tak i jeho samotné délce. Hodně ošidné byly zejména okamžiky, kdy jsem vyjížděl na studených pneumatikách, první zatáčky byly jako na ledu. Hned po startu jsem udělal drobnou chybu, při které vůz sice nebyl poškozen, ale stála nás dost času. Každopádně konečný výsledek překonal mé očekávání a těším se na další závod.\”

Jaromík Jiřík: \”Před tímto závodem jsem měl pár let závodní přestávku, proto jsem začínal víkend opatrněji a postupně zrychloval. V Mugellu jsem už v minulosti závodil a po pár kolech jsem si zase trať připomněl. Na Ferrari jsem si bez problémů zvyknul, s každým kolem jsem cítil větší jistotu, což dokazuje i fakt, že moje nejlepší kola jsem jezdil v posledních dvou stintech. Před víkendem jsem říkal, že bych byl spokojený s umístěním mezi prvními sedmi, takže čtvrté místo je nad plán.\”

Dennis Waszek: \”Byl to můj první závod v Mugellu a musím říci, že je to nádherná a zároveň náročná trať. Jízdu jsem si užíval, oba mé stinty proběhly bez problémů a jsem rád, že jsem týmu pomohl. Mít na kontě nejrychlejší kolo závodu je příjemným bonusem. Vůz fungoval perfektně a na rozdíly v rychlosti různých vozů na trati jsem zvyklý z českého šampionátu. Čas v kvalifikaci mohl být ještě lepší, když měly pneumatiky nejlepší grip, neměl jsem volné kolo, a pak už jejich přilnavost klesala.\”

Ivo Horn, šéf týmu: \”Byl to pro nás krok do neznáma, nový seriál, noví jezdci, nové pneumatiky. Z tohoto pohledu je čtvrté místo velmi dobrým výsledkem, na druhou stranu stupně vítězů byly hodně blízko. Stejně jako pro nás i pro jezdce to byla premiéra v této sérii, Jirka s Járou navíc jeli poprvé s Ferrari GT3. Oba si rychle zvykli, jejich nejrychlejší kola byly pod 1:55 a Dennis potvrdil, že je velmi rychlým jezdcem a přes svůj věk už má dost zkušeností. Vůz jel po celou dobu bez technických problémů, utrpěl jen pár šrámů v rámci tuhého boje na trati. Jak jezdci, tak tým zvládl náročný závod a určitě máme i představu, kde se můžeme dále zlepšovat.\”

PR Menx
Foto: Scuderia Praha – Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1