Pirelli Velká cena Španělska

Pirelli Velká cena Španělska

Na rozdíl od čtyř předešlých Velkých cen byla pro závod ve Španělsku nominována tvrdá směs pneumatik. Po okruhu Circuit de Catalunya se tak bude závod

Ptáček zakončil barcelonský víkend druhým místem
Scuderia Praha přiváží z Barcelony poháry 24H Series pro šampióny v kategorii týmů a jezdců v evropské sezóně 2019
Richard Gonda absolvoval premiéru v GP3

Na rozdíl od čtyř předešlých Velkých cen byla pro závod ve Španělsku nominována tvrdá směs pneumatik. Po okruhu Circuit de Catalunya se tak bude závodit na měkké, střední a tvrdé směsi, a to z důvodu velkého zatížení, kterému budou pneumatiky vystaveny. Většina týmů se však tvrdé směsi vyhýbá a raději volí měkčí směsi. Připomínáme, že hlavním sponzorem Velké ceny Španělska je opět Pirelli.

 

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Je to velice náročná trať, zejména dlouhá pravá zatáčka č. 3.
  • Týmy mají odsud dostatek relevantních dat, protože zde probíhaly předsezónní testy.
  • Povrch trati je poměrně drsný, což spolu s rychlými zatáčkami představuje tvrdou zkoušku pro pneumatiky.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je obecně vysoká, takže můžeme očekávat více zastávek v boxech.
  • Přední levá pneumatika je nejvíce namáhaná, protože na okruhu je více pravotočivých zatáček.
  • Na této trati je důležitý velký přítlak. Ten však zvyšuje míru svislého zatížení pneumatik.

Tři nominované směsi:

  • Tvrdá směs (oranžová): Nominována poprvé v tomto roce, ale žádný pilot nezvolil více než jednu sadu (alespoň jedna sada pneumatik s tvrdou směsí musela být pro závod povinně zvolena).
  • Střední směs (bílá): Univerzální směs s dobrým kompromisem mezi výkonem a dlouhou životností.
  • Měkká směs (žlutá): Na okruhu v Barceloně je o více než sekundu rychlejší ve srovnání se směsí střední, ale její výdrž zde nebude mít dlouhého trvání.

Připomenutí minulého roku:

  • Vítěz: Rosberg (dvě zastávky: začal na střední směsi, v 15. kole zvolil opět střední směs a ve 44. kole přezul na tvrdou).
  • Nejlepší alternativní strategie: Hamilton, skončil druhý se třemi zastávkami (pouze předposlední stint jel na tvrdé směsi).
  • Směsice strategií se dvěma a třemi zastávkami, přičemž většina týmů zvolila flexibilní přístup.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Z pohledu vysoké energetické zátěže představuje okruh ve Španělsku velmi tvrdou zkoušku pro pneumatiky. Letos si většina týmů zvolila měkčí směsi, protože vychází z dat nashromážděných během předsezónního testování, ale v tomto ročním období očekáváme mnohem teplejší počasí. V důsledku toho bychom měli vidět vysoké opotřebení pneumatik, a v návaznosti na to více zastávek v boxech. To samozřejmě nahrává taktizování ze strany týmů.“

 

Co je nové?

  • Po odjetí Velké ceny proběhne dvoudenní testování, kterého se zúčastní většina týmů.
  • Program vývoje pneumatik pro sezónu 2017 je v plném proudu. Jean-Eric Vergne, s upraveným Ferrari z roku 2014, testoval nové pneumatiky minulý týden v Mugellu.
  • Závody sérií GP3 a GP2 se rovněž uskuteční tento víkend. V každé sérii uvidíme silné jezdecké pole. V GP3 jezdí letos zcela nové vozy a několik z nich obouvá nový typ pneumatik.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

  • V médiích zveřejněné spekulace ohledně testování nových pneumatik jsou nepravdivé.
  • Mnoho týmů učinilo změny na svých vozech, poprvé s nimi vyjedou právě v Barceloně.
  • O ochraně hlavy aeroscreen od Red Bullu by mělo být rozhodnuto do 1. července.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0