Již počtvrté jsou letos nominovány směsi střední, měkká a superměkká. V Rusku se Velká cena pojede potřetí. Tamní okruh v Soči je technická trať s vel
Již počtvrté jsou letos nominovány směsi střední, měkká a superměkká. V Rusku se Velká cena pojede potřetí. Tamní okruh v Soči je technická trať s velmi hladkým povrchem, tudíž zde nedochází k velkému opotřebení pneumatik.
Okruh z pohledu pneumatik:
- I když je trať stará tři roky, asfalt tiše zraje a může překvapit.
- Opotřebení pneumatik je zde nízké, takže můžeme očekávat méně zastávek v boxech.
- Povětrnostní podmínky bývají vyrovnané a protože je tu chladněji, nebude tepelná degradace pneumatik velkým problémem.
- Nejnáročnější zatáčka je ta třetí s mnoha apexy, připomíná zatáčku č. 8 v Istambulu.
- Asi 1,7 km trati z celkové délky 5,848 kilometru tvoří úsek na veřejných pozemních komunikacích.
- Očekává se, že dráha dozná řadu změn, protože trať není téměř využívána.
Tři nominované směsi:
- Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
- Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
- Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.
Připomenutí minulého roku:
- Vítěz: Hamilton (jedna zastávka: odstartoval na superměkké, ve 32. kole přezul na měkkou směs).
- Nejlepší alternativní strategie: Perez, (skončil třetí s jednou zastávkou, využil vyjetí safety caru pro přezutí ze superměkké na měkkou směs ve 12. kole, následujících 41 kol už nezastavoval).
- Téměř všichni piloti měli jen jednu zastávku, pouze dva zajeli do boxů dvakrát.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Jsme zpátky v Rusku, od posledního závodu zde uplynulo pouhých šest měsíců, ale podmínky panující na jaře budou pravděpodobně jiné než tomu bylo na podzim. Za celou sezónu nedochází k tak malému opotřebení pneumatik, jako je tomu právě zde. Můžeme tedy očekávat dlouhé stinty na superměkké směsi, jak ukázal Lewis Hamilton minulý rok. Nicméně, od začátku letošní sezóny pozorujeme, že vyšší výkony vozů se citelně podepisují na pneumatikách. Volný trénink bude velmi důležitý z pohledu čtení pneumatik a adaptace na nové podmínky.“
Co je nové?
- Mercedes, Ferrari a Red Bull zvolily jiný přístup při volbě pneumatik pro závod v Soči.
- Komise Formule 1 přijala náš návrh pro více testovacích dnů v sezóně 2017.
- Na webu www.pirelli.com přinášíme pravidelně aktualizované informace k jednotlivým závodům a zemím, kde se závody pořádají.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
- Tohle by mohla být poslední Velká cena Ruska, která se pojede za světla, příští rok by závod v Soči odstartoval za tmy.
- Konkurenceschopnost Red Bullu – očekávají, že „zatopí“ nejrychlejším týmům.
- Během Velké ceny Ruska si můžete zalyžovat, lyžařská sezóna v Soči končí kolem 20. května.
- Užili jsme si naše domácí akce – Blancpain GT Series, evropské GT4 a Lamborghini Super Trofeo, všechny závody se konaly v Monze, která se nachází poblíž naší centrály.
COMMENTS